سهام عدالت | سود سهام عدالت

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت | واگذاری سهام عدالت ده میلیونی به این افراد

به زودی تخصیص سهام عدالت به جاماندگان آغاز خواهد شد.

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت | واگذاری سهام عدالت ده میلیونی به این افراد
کدخبر : 8282
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد.سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند. اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند.این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

به زودی تخصیص سهام عدالت به جاماندگان آغاز خواهد شد.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.

حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: مجلس، قانونی برای جاماندگان سهام عدالت تصویب و دولت هم اعلام کرده که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی موظف به شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود برای اختصاص سهام عدالت هستند.

او می گوید: تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند و امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجعی برای ثبت نام سهام عدالت به صورت حضوری و غیرحضوری وجاهت قانونی ندارد.

او می گوید: پیامک های حاوی لینک درخصوص سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی کافی نت ها با فریب شهروندان به جای سهام عدالت، ثبت نام سجام را انجام می دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق پایگاه اینترنتی آن قابل پیگیری است، شهروندان پس از مراجعه به این پایگاه حتما شماره شبای خود را چک کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان درخصوص سهام عدالت است.

سخنگوی کانون شهام عدالت کشور گفت: هشتاد درصد شهروندان دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که سود واریزی این مرحله برای آنان ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

جزئیات واریز سود برای جاماندگان سهام عدالت

قرار بود 49 میلیون مشمول سهام عدالت، از 29 آذر تا اول دی ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. اما هنوز تعدادی از مشمولان هیچ سودی دریافت نکرده‌اند. جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

واریز سود سهام عدالت تمام شده اما تعدادی از دارندگان سهام عدالت هیچ سودی دریافت نکردند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا این گروه همان افرادی هستند که شماره شبای آنها نامعتبر است.

واریز نشدن سود سهام عدالت مشکل امسال نیست و این مساله هر بار تکرار می‌شود و علت آن اشتباه بودن اطلاعات شماره شبای سهامداران است.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی را همین موضوع ذکر کرد و گفت: دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت را همین نکته عنوان کرده و گفته سود سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌شود و در صورت وجود هرگونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود امکان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد.

جاماندگان از ثبت نام سهام عدالت و کسانی که سهام عدالت به آن‌ها به ارث رسیده است، در این نوبت سودی دریافت نمی‌کنند، چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده، سهام عدالت بدهد، اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشنددریافت هرگونه اطلاعات از سهام‌داران سهام عدالت جهت واریز سود، کلاهبرداری است.

سه شنبه ۲۸ آذر بود که خبر واریز ۵۰ درصد سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر به شکل رسمی اعلام شد و در روزهای بعد این سود واریز شد.

مجموع سود سبد سهام عدالت بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از دو برابر شده است که از این مبلغ در مرحله اول، ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

پیامک‌های حاوی لینک برای دریافت سود سهام عدالت، کلاهبرداری است

اما برخی سود جویان همیشه در زمان واریز سود سهام عدالت، فرصت را غنیمت می‌شمارند تا به اصطلاح پولی به جیب بزنند!

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای هشدار به سهامداران برای این که در دام این کلاهبردارن نیفتند، اعلام کرد: سود سهام عدالت همیشه بر اساس اطلاعات سامانه سجام برای افراد واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه و یا مکان خاصی نیست. هرگونه پیامک که حاوی لینکی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت باشد کلاهبرداری است؛ بنابراین افراد هرگز اینگونه لینک‌ها را باز نکنند.

در مورد کلاهبرداری‌هایی که احتمال رخ دادن آن در زمینه واریز سود سهام وجود دارد، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز روز گذشته اقدام به ارسال پیامک هشدار به افراد کرد.

در متن این پیام آمده بود: دریافت هرگونه اطلاعات از افراد جهت واریز سود سهام عدالت، یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است. سود به صورت خودکار به حساب بانکی ثبت شده توسط افراد در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت واریز می‌شود.

چرا سود سهام عدالت عده‌ای پرداخت نشده است؟

حسین قشمی مدیر پرداخت سود سپرده گذاری مرکزی در مورد چرایی عدم واریز سود برای برخی مشمولان عنوان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه، سود سهام عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌نماید و در صورت وجود هر گونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود، هیچ‌گونه کنترلی بر روی واریز موفق آن در دست ما نیست.

قشمی در ادامه گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

افراد جامانده سهام عدالت چه کنند؟

صاحبان سهام عدالت که تاکنون سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، با مراجعه به نشانی‌های sejam.ir یا sahamedalat.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

معاون عملیات سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir، تارنمای سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در همه هفته‌های اردیبهشت‌با افزایش ارزش روبرو شد، ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی خرداد‌ با کاهش ۱.۲۹ درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش ۲.۱۳ درصدی مواجه شد.

این سهام عدالت در هفته سوم خرداد‌ باز هم با کاهش ارزش ۱.۵۵ درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص‌های عملکردی بورس رخ داده است. سبد سهام عدالت در هفته چهارم خردادماه با رشد ۲ درصدی مواجه شد. ارزش این سهام در هفته پایانی خردادماه نیز با افت ۲.۱۵ درصدی داشت.

البته سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت‌های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است. سهام عدالت در هفته ابتدایی تیر‌ با افت ۲.۸۶ درصد مواجه شده است. این سهام هفته دوم تیر‌ را با کاهش ۱.۳۹ درصدی در ارزش پشت سر گذاشته است. در هفته سوم تیر‌ ارزش این سهام با کاهش ۱.۳۷ درصدی روبرو شده است. ارزش این سهام در هفته چهارم و پایانی تیرماه با افت ۲ درصدی داشته است.

برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی مرداد‌ با کاهش ۲.۶۵ درصدی روبرو شده است؛ در هفته دوم مرداد‌ ارزش سهام عدالت ۴۶ صدم درصد افت کرد، در هفته سوم مرداد‌ برخلاف شاخص‌های بورس، ارزش سهام عدالت ۷.۶۲ درصد کاهش یافت. در هفته چهارم مردادماه برخلاف هفته های گذشته، ارزش سهام عدالت با رشد ۷۲ صدم درصدی روبرو شده است. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی مردادماه با کاهش ۱.۶۴ صدم درصدی روبرو شده است.

بورس در ماه‌های گذشته با وضعیت نزولی همراه بوده است که این مساله بر روند ارزش برگه های سهام عدالت نیز تاثیر زیادی داشته است.

کاهش ارزش سهام عدالت در هفته های اول و دوم شهریور ادامه داشت و ارزش این سهام به ترتیب با کاهش ۱.۸۱ و ۲.۸۹ درصدی روبرو شد. ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته سوم شهریور ماه نیز با کاهش ۱.۳۲ درصدی همراه بوده است.

سهام عدالت در هفته های گذشته با توجه به افت در شاخص های بورس با کاهش ارزش مواجه بوده و در هفته چهارم شهریور ماه بیشترین افت در ۶ ماه گذشته را تجربه کرده است. ارزش سهام عدالت در هفته چهارم شهریورماه با افت ۳.۳۶ درصدی همراه بوده است.

ارزش سهام عدالت در هفته اول دی ماه‌

سهام عدالت در هفته اول مهرماه پس از هفته ها افت، با رشد ۸۲ صدم درصدی روبرو شد، اما در هفته دوم مهرماه ارزش سهام عدالت با کاهش ۳.۷۳ روبرو شده است. این افت در هفته سوم مهرماه نیز ادامه داشته و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته کاهش ۴ دهم درصدی را تجربه کرده است. ارزش این سهام در هفته چهارم مهرماه ۵۸ صدم درصد کاهش یافت.

‌ارزش سهام عدالت در هفته ابتدایی آبان‌ نیز نزولی بود و ۶.۶ درصد افت کرد. در هفته دوم آبان ماه اما روند نزولی سهام عدالت متوقف شد و ارزش این سهام با ۵.۱۶ درصد افزایش مواجه شد. هفته سوم آبان نیز سبب رشد ارزش سهام عدالت شد و ارزش این سبد با رشد ۲.۴۶ درصدی روبرو شد. در هفته چهارم آبان، اما ارزش سهام عدالت با کاهش ۴۲ صدم درصدی بخشی از سود هفته‌های اخیر این سبد را کاهش داده است. میزان تغییر ارزش سهام عدالت در هفته پایانی آبان ماه منفی ۱.۶۲ درصد بوده است.

اما روند کاهش ارزش این سهام در هفته اول آذر‌ نیز متوقف شد و در این هفته ارزش سهام عدالت ۰.۶۵ درصد رشد داشت. در هفته دوم آذرماه با کاهش شاخص‌های عملکردی بورس، ارزش این سهام نیز ۱.۴۹ درصد افت کرد. اما از نیمه آذرماه روند بورس با تغییراتی همراه بوده است.

به همین دلیل ارزش سهام عدالت در هفته سوم آذر با رشد ۳.۹۳ درصدی روبرو شد و در هفته چهارم آذرماه نیز با رشد ۵.۹۳ درصد همراه شد تا بخشی از کاهش ارزش این سهام جبران شود.

ارزش سهام عدالت در هفته ابتدایی دی ماه با رشد خیره کننده ۹.۴۶ درصدی روبرو شد. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس در این هفته با افزاش ۱۰ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز افزایش ۷.۸۴ صدم درصدی داشته‌اند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته اول دی ماه به ترتیب با افزایش ۵۳۹ هزار تومانی، ۶۴۸ هزار تومانی، ۷۰۱ هزار تومانی و یک میلیون و ۳۱۷ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۶ میلیون و ۲۳۷ هزار تومان، ۷ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان، ۸ میلیون و ۱۱۳ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان.

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۶۰ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال ۹۹ برای چهار نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت ۹ میلیون و ۳۴۱ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۲۳۷ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۱۵۱ هزار تومانی و ۲۲ میلیون و ۸۴۰ هزار تومانی روبرو شده است.

منبع: سانا پرس

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان