سهام عدالت | سود سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت به این سایت مراجعه کنند | آخرین فرصت برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت از وضعیت واریز سود خود با خبر شوند.

جاماندگان سهام عدالت به این سایت مراجعه کنند | آخرین فرصت برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت
کدخبر : 8225
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود.در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد.سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند.اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند. با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

به نقل از همشهری آنلاین، اگر برای افراد پیامک واریز سود سهام عدالت ارسال نشده است می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت و وارد کردن شماره ملی و دریافت کد تایید، وارد صفحه خود شده و وضعیت واریزی سود خود را مشاهده کنند.

وضعیت ارسال به بانک یعنی شماره شبای افراد اشتباه است یا هنگام واریز سود مشکلی رخ داده که باید اصلاح شود.

جعفری گفت: با عنایت به ابهامات مندرج در آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت مصوب شورای عالی بورس و لزوم اخذ استعلام از مراجع ذی صلاح نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت تعلیق شد.

او می‌گوید: بازگشایی نماد‌های معاملاتی سهام عدالت منوط به اخذ استعلام از مراجع ذی صلاح و درصورت لزوم اصلاح آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت خواهد بود.

جاماندگان سهام عدالت از آخرین فرصت برای ثبت نام جا نمانید | جزئیات ثبت نام جاماندگان سهام عدالت + لینک ثبت نام

گفتنی است بر اساس اطلاعیه منتشر شده بر روی سامانه کدال تعلیق شرکت های استانی سهام عدالت تمدید شد در این اطلاعیه آماده به سبب عدم رفع ابهامات موجود این تعلیق برای چهار ماه دیگر یعنی تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دار خواهد بود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) روش‌های استعلام سود سهام عدالت را اعلام کرد.

به نقل از تسنیم، محمود حسنلو گفت: مشمولان سجامی سهام عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ خود می‌توانند به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی https:ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

وی افزود: سهامداران عدالت پس از ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می‌توانند با کلیک بر روی گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود دریافتی خود را مشاهده کنند.

معاون سمات اظهار داشت: سهامدارانی که سجامی نشده اند نیز می‌توانند با مراجعه به تارنمای  https:sahamedalat.ir  و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک، نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

گفتنی است، مرحله نخست واریز سود سهام عدالت به ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر ایرانی از صبح روز چهارشنبه از طریق شبکه بانکی آغاز شده است.

در این مرحله، سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی الحساب دریافت می‌کنند.

محمود حسنلو گفت: سهامداران عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ می‌توانند با ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی www.ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

 به نقل از خبرآنلاین، مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه روش جدید استعلام سود سهام عدالت را اعلام کرد.

محمود حسنلو گفت: سهامداران عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ می‌توانند با ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی www.ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

 سهامداران عدالت پس از ورود درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می‌توانند با کلیک بر گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود سهام خود را برای سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ مشاهده کنند.

به گفته حسنلو  سهامداران عدالت می‌توانند علاوه بر روش فوق، با تماس مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی ۱ و تارنمای www.sahamedalat.ir نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

روز شنبه سود سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر به مبلغ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شد.

واریز سود سهام عدالت تمام شده اما تعدادی از دارندگان سهام عدالت هیچ سودی دریافت نکردند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا این گروه همان افرادی هستند که شماره شبای آنها نامعتبر است.

واریز نشدن سود سهام عدالت مشکل امسال نیست و این مساله هر بار تکرار می‌شود و علت آن اشتباه بودن اطلاعات شماره شبای سهامداران است

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی را همین موضوع ذکر کرده و گفته: دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت را همین نکته عنوان کرده و گفته سود سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌شود و در صورت وجود هرگونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود امکان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد.

اما کدام حساب‌ها حساب ایراددار محسوب می‌شود و چه کسانی نمی‌توانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند؟ افرادی که

– شماره شبای آنها نامعتبر است.

-شماره حساب ارزی دارند.

-شماره حساب به نام دو نفر است.

-بیش از شش ماه حساب راکد بوده و هیچ گردشی نداشته باشد.

این موارد از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

افرادی که به دلیل مشکل حساب نتوانسته‌اند سود سهام عدالت خود را بگیرند، لازم نیست به جایی مراجعه کنند. این گروه باید توجه داشته باشند که سود سهام عدالت به‌صورت سجامی واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ مکان خاصی نیست و باید به سامانه مراجعه کنند.

افرادی که سود سهام عدالت نگرفته‌اند باید به سامانه sejam.ir یا sahamedalat.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. افراد برای اطلاع از درستی شماره شبای خود می‌توانند به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir مراجعه کنند و در صورتی که شماره شبا ایراد داشته باشد می‌توانند آن را اصلاح کنند.

همچنین این افراد می‌توانند با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

سود سهام جاماندگان چه زمان واریز می‌شود؟

اما سود سهام عدالت جاماندگان چه زمانی وازیز می‌شود؟ افرادی که سود سهام عدالت آنها واریز نشده است، باید تا اسفند ماه منتظر واریز سود سهام عدالت خود بمانند.

یعنی همزمان با واریز دومین مرحله واریز سود سهام عدالت. اما پیش از این لازم است که این افراد اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند. پس از آن اسفند ماه سود مرحله اول و دوم سهام عدالت سال 1400 یجا به حساب افراد واریز می‌شود.

مرحله نخست واریز سود سهام عدالت به پایان رسید و تعدادی از سهام‌داران موفق به دریافت این سود نشدند. اما چرا برخی شهروندان از دریافت سود جا ماندند؟ مرحله بعدی واریز سود چه زمانی است؟

سرانجام اولین مرحله واریز سود سهام عدالت ۲۹ آذر شروع شد و روز گذشته به پایان رسید. اما همچنان برخی از مشمولان از دریافت این سود بازماندند‌.

اشتباه در واردکردن اطلاعات، به‌ویژه شماره شبا علت اصلی عدم واریز سود سهام عدالت به حساب برخی از مشمولان اعلام شد‌ بدین ترتیب تا زمانی که شماره شبا اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سودی دریافت نخواهند کرد.

در صورت اصلاح اطلاعات بانکی، مبلغ سود این مرحله نیز با مرحله بعدی واریزی‌ها که احتمالا اسفند 1401 اجرا شود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت بنشیند.

چرا رقم سود سهام عدالت کم شد؟

همچنین قرار بود مبلغ سود سهام عدالت رقمی بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان باشد. این مبلغ به ارزش سهام افراد بستگی داشت. اما حالا بسیاری از مشمولان می‌گویند واریزی آنها کمتر از این رقم بوده است.

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده میزان سود دارندگان سهام عدالت به شرح زیر است:

سود سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی، ۵۱۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۵۵ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۶۰۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت یک میلیون تومانی هم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان است.

البته همه مشمولان این میزان سود را دریافت نمی‌کنند و واریز این مبلغ به عواملی از جمله ارزش اولیه سهام هر فرد و اینکه آیا سهامدار در زمانی که فروش سهام عدالت امکان‌پذیر بود، سهام خود را فروخته بود یا خیر؟ بستگی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان