رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر فوری برای شاملان رتبه بندی معلمان | مدارک خود را در سامانه رتبه بندی معلمان درج کنید

گروه ارزیابان رتبه بندی شامل مدیران مدارس، مدیران مستقیم واحدهای اداری، حراست، گزینش و ارزیابان حرفه ای باید ظرف ۷۲ ساعت آینده یعنی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ دی ماه، نسبت به بررسی مدارک، مستندات و بررسی شایستگی های عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربیات مندرج در سامانه رتبه بندی به آدرس rbt.medu.ir اقدام کنند.

خبر فوری برای شاملان رتبه بندی معلمان | مدارک خود را در سامانه رتبه بندی معلمان درج کنید
کدخبر : 8277
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است. رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند.در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

گروه ارزیابان رتبه بندی شامل مدیران مدارس، مدیران مستقیم واحدهای اداری، حراست، گزینش و ارزیابان حرفه ای باید ظرف ۷۲ ساعت آینده یعنی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ دی ماه، نسبت به بررسی مدارک، مستندات و بررسی شایستگی های عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربیات مندرج در سامانه رتبه بندی به آدرس rbt.medu.ir اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: گروه ارزیابان رتبه‌بندی شامل مدیران مدارس، مدیران مستقیم واحدهای اداری، حراست، گزینش و ارزیابان حرفه ای باید ظرف ۷۲ ساعت آینده یعنی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ دی ماه، نسبت به بررسی مدارک، مستندات و بررسی شایستگی های عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربیات مندرج در سامانه رتبه بندی به آدرس rbt.medu.ir اقدام کنند.

گفتنی است این اقدام برای تعیین و تایید رتبه نهایی مشمولان رتبه بندی خواهد بود.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که از ۲۶ مرداد ماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین به گفته مسوولان وزارت آموزش و پرورش در روز ۲۹ مرداد، رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسید.

در این راستا یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ۱۶ آبان ماه اعلام کرد: مصوب شده که همه فرهنگیان مشمول پرداختی مزایای رتبه اول رتبه‌بندی شوند تا بررسی‌ها در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان برای تعداد بسیاری انجام‌ می‌شود، در واقع با ۷۲ هزار بازنشسته حدود ۹۷۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

منبع: اندیشه معاصر

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان فقط برای افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی آنان قطعه‌ای سند تحول بنیادین است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز سفر یک‌روزه‌ای به شهرستان‌های مهر و لامرد استان فارس داشت که در آن علاوه بر حضور در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح مجتمع‌های آموزشی خیرساز در جمع فرهنگیان لامرد، مهر، اشکنان، گله‌دار و علامرودشت سخنرانی کرد.

وی در این نشست نقش آموزش و پرورش را در ارتقا و پیشرفت کشور یادآور شد و افزود: برای پیشرفت کشور باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

نوری به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان فقط برای افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی آنان قطعه‌ای سند تحول بنیادین است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینش در دانشگاه فرهنگیان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا بهترین نیروها به آموزش و پرورش جذب شوند بنابراین در آینده نزدیک در شیوه گزینش دانشجو معلم تجدید نظر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه محتوای دروس دانشگاه فرهنگیان باید کاربردی و شش ساحتی مدنظر سند تحول بنیادین باشد و در پایان هم معلمان باید در ازمون پایان دوره شرکت کنند و ۶ مهارت را بدانند، گفت: دانشجو فارغ‌التحصیل باید مسائل دینی را بدانند ضمن اینکه نباید معلم به روز نباشد بلکه آینده را بلد باشد و دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کند.

نوری خواستار توجه به محتوای کتب درسی مدارس شد و معلمی را یک هنر عنوان کرد و گفت: اگر معلمی شغل باشد، شأن آن حفظ نمی‌شود اما اگر معلمی نر شود قطعا شأن معلم حفظ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود مناسبت‌های گذشته و پیش‌رو را گرامی داشت و افزود: فردا سالروز حماسه ۹ دی، روز میثاق امت با ولایت است و باید این نکته را بدانیم که پایه‌گذار دفاع از ولایت، حضرت زهرا(س) بود لذا ولایت‌مداری تداوم مسیر آن بانوی بزرگوار است.

نوری با بیان اینکه در حماسه ۹ دی ملت بصیر ایران استمرار نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند، به در پیش رو بودن سالروز شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: سردار دل‌ها از تمام مسلمانان و مظلومان جهان دفاع کرد و به همین دلیل در میان آزادی‌خواهان جهان محبوب است و همین موجب آسمانی شدن ایشان شد.

وزیر آموزش و پرورش یاد شهدا به خصوص شهدای دانش‌آموز حادثه شاهچراغ(ع) را هم گرامی داشت و بر ضرورت بزرگداشت و تداوم راه آنان تأکید کرد.

منبع: راهبرد معاصر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مزایای رتبه یک به عنوان رتبه پایه برای بیش از ۶۸ هزار معلم استان با احتساب معوقات ۶ ماه امسال به حساب آنان واریز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مزایای رتبه یک به عنوان رتبه پایه برای بیش از ۶۸ هزار معلم استان با احتساب معوقات ۶ ماه امسال به حساب آنان واریز شد.

سیدامیر شوشتری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این میزان پرداخت علی الحساب است و با توجه به اینکه هنوز رتبه بندی و فرایند آن در حال انجام است، رتبه یک برای همه احتساب کرده و اقدام به واریز مبالغ مربوطه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: محاسبه رتبه بندی معلمان بسیار زمان بر است و فرایند و مراحل بسیار طولانی دارد تا برای همه محاسبه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه چندی پیش نیز ۵۰ درصد افزایش حقوق به حساب معلمان مشمول رتبه بندی واریز شده بود، گفت: در این دوره واریزی بازشستگان سال ۱۴۰۰ مورد محاسبه و واریز قرار نگرفته اند و باید محاسبه به طور کامل انجام و واریز به صورت یکجا انجام شود.

شوشتری افزود: علاوه بر این برخی معلمان که مشکل کد پرسنلی دارند و یا نیروی انتقالی از سایر استان‌ها هستند که شمار زیادی هم ندارند، هنوز برایشان واریز انجام نشده که با رفع مشکل به زودی واریز مبالغ محقق خواهد شد.

منبع: عرشه آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان