رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

وعده افزایش حقوق میلیونی برای مشمولان رتبه بندی معلمان | وعده جدید وزیر آموزش و پرورش + جزئیات

 یوسف نوری شامگاه روز گذشته در نشست شورای آموزش‌وپرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری این استان با بیان اینکه مدارس کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان سمنان باید جمع‌آوری شود اظهار داشت: اعتبار لازم به‌منظور جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان سمنان نیز اختصاص می‌یابد.

وعده افزایش حقوق میلیونی برای مشمولان رتبه بندی معلمان | وعده جدید وزیر آموزش و پرورش + جزئیات
کدخبر : 8181
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند.تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است.بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش‌وپرورش در جامعه با توجه به گستردگی مخاطبان مستقیم و غیرمستقیمی که دارد بیان کرد: امروز همه نگاه‌ها معطوف به آموزش‌وپرورش است، همان‌طور که در اغتشاشات اخیر نقش بی‌بدیل آموزش‌وپرورش در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه به‌خوبی نمایان شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نظام اسلامی مبنای توحیدی دارد و پایه‌های یک اجتماع بر مبانی فرهنگ و معنویت برنامه‌ریزی می‌شود ابراز داشت: این در حالی است که در نظام‌های مادی مبنای همه‌چیز مادیات است.

نوری طرح رتبه‌بندی معلمان را مربوط به ارتقای سطح سواد و کیفیت‌بخشی به آموزش معلمان و رقابت در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: بحث اصلاح نظام حقوقی بعد از موضوع ارتقای شایستگی‌ها و توانمندسازی معلمان در اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است.

وی با اشاره به نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم در امر توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی عنوان کرد: در این راستا پیگیری به جهت تخصیص اعتبارات‌ محرومیت‌زدایی، تجهیزات مناطق محروم، ملی استانی، سرمایشی گرمایشی،‌ تخریبی و ... استان انجام خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش تخصیص گریزی نیز به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش در استان سمنان زد و با اشاره به مطالبه مردم و مسئولان استان سمنان در خصوص اتمام عملیات اجرایی احداث ساختمان اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: اعتبار لازم به‌منظور تکمیل ساختمان در حال احداث ساختمان آموزش‌وپرورش استان در سال جاری و سال آینده تخصیص می‌یابد.

نوری با اشاره به رتبه مناسب سمنان و جایگاه آن در موضوع سوادآموزی در بین همه استان‌های کشور، بر لزوم ریشه‌کن شدن کامل بی‌سوادی در این استان تأکید و تصریح کرد: در این زمینه اعتبار لازم برای تهیه و تدوین اطلس بی‌سوادی و برنامه‌ جامع ریشه‌کنی بی‌سوادی استان سمنان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه در دوره ابتدایی به‌صورت آنی بیش از ۱۵ درصد است افزود: در آموزش ابتدایی باید شاکله‌های دانش‌آموزان ازنظر توانایی‌های شناختی، پژوهشی، آموزشی و ... به‌خوبی تقویت شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم توجه به آموزش مهارت‌های پایه برای دانش‌آموزان بیان کرد: مهارت پایه در دوره آموزش عمومی برای دانش‌آموزان ما به فرهنگ‌ برای آنان تبدیل نشده است و باید برای تقویت مهارت‌های پایه در دانش‌آموزان تلاش کنیم.

نوری با اشاره به بهره‌وری و بازدهی بالای آموزش‌وپرورش در بخش اقتصادی و "اقتصاد آموزش" ادعا کرد که آموزش‌وپرورش بعد از بخش معدن، نسبت به مصرف واسطه خود، بازدهی بیشتری دارد.

سمنان آماده میزبانی از اردوهای کشوری است

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه استان ما ظرفیت برگزاری اردوهای کشوری را دارد گفت: بیش از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در استان سمنان وجود دارد به همین منظور درصد افراد تحصیل‌کرده در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای استان سمنان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: بیش از ۹۴ پروژه در دست اجرا و در حال تکمیل است.

وی از وجود ۳۳۴ مدرسه تخریبی در استان سمنان خبر داد و با تأکید بر اینکه این مدارس برای بازسازی نیازمند حمایت خیرین است؛ نقش‌آفرینی هرچه بیشتر خیرین مدرسه‌ساز در این امر را خواستار شد.

استاندار سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: سمنان معین پایتخت به‌منظور طرح هدفمندی یارانه‌ها است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان و برگزاری اردوهای کشوری بهره برد.

هاشمی از وجود ۸۵۶ اثر میراث فرهنگی در استان خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این رویدادها فرصت خوبی برای شناسایی این آثار تاریخی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان به جهت پراکندگی جمعیت در توزیع عادلانه با مشکلات اعتباری مواجه است، گفت: اعتبار دانست و افزود: برای مثال برای رساندن مصالح ساختمانی به بیارجمند از مرکز استان نیاز است تا هزینه‌های هنگفتی لحاظ شود و این مسئله باید در بودجه استانی رد نظر گرفته شود

استاندار سمنان با اشاره به پهناور بودن این استان و تراکم بسیار پایین جمعیت و افزایش هزینه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم در این شرایط عنوان کرد: باید در توزیع اعتبارات آموزش‌وپرورش در سطح ملی، شاخص پراکندگی و وسعت استان نیز در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی این اداره کل از افتتاح ۱۱ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان سمنان خبر داد.

عادل خالقی ثمرین به وجود ۲۳ مدرسه دونوبته در استان سمنان اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این تعداد مدارس دونوبته در استان سمنان جمع‌آوری و ساماندهی شود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان