قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

سرعت افزایش قیمت خودرو بیشتر شد | قیمت خودرو در بازار امروز 10 دیماه

سرعت افزایش قیمت خودرو در این روزها به اندازه‌ای افزایش یافته که قیمت‌ها به صورت ساعتی تغییر پیدا می‌کنند. اما برخلاف جهش قیمتی، بازار دوباره در رکود رفته و خرید و فروش متوقف شده است.

سرعت افزایش قیمت خودرو بیشتر شد | قیمت خودرو در بازار امروز 10 دیماه
کدخبر : 8258
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد.قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است.قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

سرعت افزایش قیمت خودرو در این روزها به اندازه‌ای افزایش یافته که قیمت‌ها به صورت ساعتی تغییر پیدا می‌کنند. اما برخلاف جهش قیمتی، بازار دوباره در رکود رفته و خرید و فروش متوقف شده است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه، 10 دی ۱۴۰۱

با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو در قیمت 263 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز به نرخ 250 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی 750 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز در قیمت 582 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز در قیمت 620 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 758 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده 292 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا 456 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو  در نرخ 487 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روزهای که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این خودرو امروز به 303 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

درحالی که وزارت صمت اعلام می‌کند که افزایش قیمت‌ خودرو در بازار کاذب است، مشاهدات نشان می‌دهد که خودرو در بازار همواره در حال افزایش است و ادعای وزارت صمت صحت ندارد. افزایش قیمت‌ در بازار خودرو به قدری سرعت گرفته است که تغییرات قیمتی به صورت ساعتی اعمال می‌شود.

باید یادآور شد که در این جهش قیمتی سطح معاملات کاهش یافته است و فروشندگان برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند.

کارشناسان معتقدند که درحال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار به این روند خود تا پایان سال ادامه دهد.

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: وزارت صمت اعلام می‌کند که افزایش قیمت‌ خودرو در بازار کاذب است. اما مشاهدات در بازار نشان می‌دهد که خودرو در بازار همواره در حال افزایش است و ادعای وزارت صمت صحت ندارد.

او افزود: افزایش قیمت‌ در بازار خودرو به قدری سرعت گرفته است که تغییرات قیمتی به صورت ساعتی اعمال می‌شود و جنین افزایشی به هیچ وجه منطقی نیست.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد بازار به این روند خود تا پایان سال ادامه دهد. البته اگر خودروسازان عرضه محصولات خود را به بازار افزایش دهند و نرخ ارز نیز در کنار آن کاهش پیدا کند، می‌توان انتظار کاهش قیمت خودرو را نیز داشت.

کاهش 15 درصدی قیمت خودرو

اسفند سال گذشته بود که فاطمی امین وعده کاهش قیمت خودرو را داد و در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد «قرار است تولید خودرو در سال 1401 حدود 1.5 برابر بیشتر شود و به واسطه این افزایش، قیمت تمام شده خودرو 15 درصد کمتر می‌شود.»

اما آمارهای خودروسازان خلاف وعده وزیر صمت را نشان می‌دهد. در 8 ماهه ابتدایی سال جاری تنها ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو تولید شده است. به این ترتیب نه تنها تولید افزایش نیافته که قیمت را کاهش دهد، بلکه میزان تولید خودرو کاهش داشته و به شکاف بیشتر عرضه و تقاضا در بازار و افزایش قیمت خودرو دامن زده است.

در این مدت که وزیر صمت در حال کاهش 15 درصدی قیمت خودرو بود، قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی افزایش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. به نحوی که پراید 151 میلیون تومانی با 94 میلیون افزایش قیمت به 245 میلیون تومان رسید.

پژو 207 دنده‌ای 460 میلیون تومان شد در حالی که ابتدای دوره وزارت فاطمی امین قیمتش 342 میلیون تومان بود. 118 میلیون افزایش قیمت! البته رکورد دیگری که در 16 ماه دوره وزارت فاطمی امین رخ داد، این بود که تارای 290 میلیون تومانی با 280 میلیون افزایش به 572 میلیون تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان