قیمت خودرو | قیمت خودروی داخلی | قیمت خودروی خارجی

ریزش وحشتناک قیمت خودروی چینی | جدیدترین قیمت خودروهای چینی در بازار

همزمان با شنیده شدن زمزمه‌هایی در خصوص احیای مذاکرات هسته‌ای روند قیمت خودروهای چینی موجود در بازار ریزشی شده است.

ریزش وحشتناک قیمت خودروی چینی | جدیدترین قیمت خودروهای چینی در بازار
کدخبر : 4184
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

نوسان قیمت خودرو در بازار باعث کاهش خرید و فروش شده است. قیمت خودرو در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارز تغییرات زیادی داشته است و فعالان حوزه بازار در انتظار ثبات قیمت خودرو هستند. آیا کاهش تولید خودرو تاثیری در کاهش قیمت خودرو دارد؟ هرچند اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار باعث افزایشی شدن قیمت خودرو می‌شود.

قیمت خودرو

ریزش قیمت خودرو در بازار

همزمان با شنیده شدن زمزمه‌هایی در خصوص احیای مذاکرات هسته‌ای روند قیمت خودروهای چینی موجود در بازار ریزشی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت چری تیگو ۷ IE مدل ۱۴۰۰ از یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۵ میلیون تومان ارزان شده است و یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت چانگان CS ۳۵ (مونتاژ) مدل ۱۳۹۸ نیز از روز گذشته تا امروز ۵ میلیون تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۶۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است و قیمت جک S۳ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ نیز از ۷۲۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۷۰۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۷ میلیون تومان کاهش یافته است و این خودرو در حال حاضر ۶۶۸ میلیون تومان قیمت خورده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۷۵۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۷۴۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت برلیانس H۳۳۰ ۱.۶۵ دنده ای مدل ۱۴۰۰ نیز از ۴۹۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۸۸ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۳ میلیون تومان ارزان شده است و ۴۸۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت برلیانس H۳۲۰ ۱.۶۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ نیز از ۶۱۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۶۰۸ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان ارزان شده است و ۵۸۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت ام وی ام X۲۲ اتوماتیک اسپرت اکسلنت مدل ۱۳۹۹ نیز از ۵۶۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۵۵۵ میلیون تومان رسیده است و قیمت ام وی ام X۳۳ S گیربکس CVT مدل ۱۳۹۹ نیز در این مدت ۵ میلیون تومان ارزان شده است و ۶۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

ورود خودروهای چینی از به ایران سال‌های اول دهه هشتاد شروع شد. خودروسازی در چین صنعتی قدیمی و باسابقه طولانی نیست. اما مانند دیگر صنعت‌های این کشور باوجود ضعف‌های جدی در ابتدای کار، به سرعت پیشرفت کرد. خودروهایی که در سال‌های ابتدای قرن بیست و یکم، هیچ جایی در بازارهای جهانی نداشتند و حتی به عنوان محصولات اقتصادی قابل قبول نبودند، به مرور مسیر پیشرفت را در پی گرفتند و حدود ده سال بعد، حرف‌های بسیاری در این صنعت برای گفتن داشتند. این خودروها به فراخور بهبود وضعیت در بازارهای جهانی در ایران نیز شرایط بهتری پیدا کردند. اما با ایجاد محدودیت برای صنعت خودروسازی ایران و توقف واردات خودرو، بازار مونتاژ چینی‌ها در ایران نیز رونق خوبی گرفت و اکنون شاهد تنوع بسیاری از محصولات سرزمین اژدهاها در کشور هستیم. به‌طوری که نام برخی از آن‌ها حتی برای بسیاری ناشناخته است. اکنون قصد داریم به بررسی بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران بپردازیم.

ارزش گذاری قیمت خودرو دربرابر خرید 

در بررسی بهترین خودروها، با هر شاخصی که باشد، معمولا چند مورد بیش از باقی نکات مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال ممکن است به بررسی بهترین شاسی‌بلند‌های بازار یا بهترین سدان‌های اسپرت بپردازیم. اما در تمام این بررسی‌ها کیفیت ساخت، بازده فنی، دوام ساخت و فنی، تعدد امکانات رفاهی، امینی خودرو و تجهیزات تامین کننده ایمنی آن، خدمات پس از فروش و هزینه و شرایط نگهداری مورد توجه هستند و تجزیه و تحلیل می‌شوند. جمع‌بندی این بررسی‌ها و مقایسه آن با خودروهای مشابه، در کنار قیمت خودرو ارزش دربرابر خرید آن را مشخص می‌کند. درواقع ممکن است خودرویی در معرفی بهترین‌ها برتری‌های بسیاری داشته باشد اما به دلیل قیمت‌گذاری غیرمعقول ارزش خرید چندانی را به خود اختصاص ندهد. گاهی نیز خودرویی ارزان در لیست قرار بگیرد، اما شرایط نامناسبش باعث شود آن را حتی دربرابر مبلغی ناچیز ارزنده ندانیم. به همین دلیل توجه به مجموع این‌ها اهمیت دارد.

چه برندهای خودروهای چینی در بازار ایران را عرضه می کند اروپایی‌ها و دیگر کشورهای غربی بیش از یک قرن است که سرآمد صنعت خودروسازی جهان هستند و هر کدام از آنها به دلیل خاصی شهرت دارد. وقتی صحبت از قابلیت اطمینان است؛ خودروهای آلمانی و بعد از آنها ژاپنی رتبه اول و دوم را در جهان دارند. اما اگر روی موفقیت یک کشور در خودروسازی تمرکز شود؛ پای یک تازه کار به نام چین به میان می‌آید. چینی‌ها بیش از یک دهه است که از آمریکا در این صنعت پیشی گرفته و محصولات‌شان به پرطرفدارترین خودروهای جهان تبدیل شده‌اند. ایران یکی از بازارهای جذاب برای ورود این خودروها است. در حال حاضر برندهای متعدد چینی در بازار ایران وجود دارند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:  چری جک ام‌جی گریت وال فوتون لیفان برلیانس دانگ‌فنگ ام‌وی‌ام

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان