قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

افزایش بی سابقه قیمت دلار بازار را وارد شوک کرد | خبر خوش برای فروشندگان دلار

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۹۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

افزایش بی سابقه قیمت دلار بازار را وارد شوک کرد | خبر خوش برای فروشندگان دلار
کدخبر : 8217
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند.امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

به نقل از تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد،  قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۹۰۴ هزار تومان،  قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان،  ربع‌سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۰۹ دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش،  قیمت فروش دلار توافقی ۳۶ هزار و ۹۹۹ تومان اعلام شده است. قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل ۳۸ هزار و ۶۷۸ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (توافقی)

36  هزار و 999

قیمت یورو (توافقی)

38  هزار و 678

قیمت سکه

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  19  میلیون و 900 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

20  میلیون و 750  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

12 میلیون و 700 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

9  میلیون و 500 هزار

قیمت سکه گرمی

4 میلیون و 800 هزار

قیمت طلا

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 904  هزار

مثقال طلا

8 میلیون و 250 هزار

انس طلا(دلار)

1809

 گفته می شود نرخ دلار در هرات و سلیمانیه دیروز جهش قابل توجهی را ثبت کرده است. این موضوع باعث شده عده ای از معامله گران قیمت دلار در بازار امروز را صعودی پیش بینی کنند.

این روز ها در حالی که پاستور نشینان از به حرکت درآمدن قطار پیشرفت و... سخن می گویند؛ گرانی بی سابقه قیمت خودرو ، قیمت مسکن ، کالاهای اساسی، قیمت دلار و... صدای همه را در آورده است.

آش به قدری شور شده است که از مردم عادی گرفته تا نمایندگان مجلس، مراجع تقلید و ... نسبت به افزایش افسار گسیخته نرخ ارز منتقد هستند.

چالش سخت ابراهیم رئیسی در بازار دلار

ابراهیم رئیسی که کمی بعد از انتخابات ۱۳۹۶ و رسیدن دلار به ۵ هزار تومان، به کنایه دولت حسن روحانی را مورد نوازش قرار داده بود؛ هم اکنون با چالش سنگینی دست و پنجه نرم می کند.

حال در بین مردم عادی و... یک پرسش مهم مطرح است. دولتی که روزی وزیر سابق کار و مدیر فعلی مناطق آزادش - حجت عبدالملکی - می‌گفت با ۳۰۰ میلیون دلار ارزپاشی می‌توان دلار را ۱۵ هزار تومان کرد و دو ماه هم در همان سطح نگه داشت، حالا حتی از اجرای همان راه حل‌های فضایی و غیرواقعی خود هم عاجز مانده است؟! آیا مسؤلان دولت به خواب زمستانی رفته اند؟

چرا قیمت دلار بالا رفت؟

کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین و معکوس شدن موضع غرب درباره میزان همکاری تهران را باید اولین محرک رشد دلار دانست.

از سوی دیگر معامله گران می گویند یکی از دلایل صعودی شدن نرخ دلار را ناشی از افزایش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه تمایل افراد به حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌دانند. البته کارشناسان دلایل سیاسی و اقتصادی متعددی برای علت افزایش نرخ دلار نام می برند.

در این میان سیگنال های افزایشی نرخ حواله درهم و کانال شکنی قیمت دلار در بازارهای مجاور ایران باعث شده نرخ دلار در تهران فضایی شود.

افزایش قیمت دلار در روز تعطیل رسمی!

روز گذشته با وجود تعطیل رسمی بودن کل کشور،برخی از کانال های تلگرامی و... مدعی بودند که نرخ دلار افزایش قابل توجهی را ثبت کرده است که البته رسانه دولت از آن تعبیر به قیمت سازی کرد.

پیش بینی قیمت دلار در بازار امروز

با این حال تحلیلگران ارزی باور دارند در صورتی که این ادعا در بازار امروز چهارشنبه ۷ دی ماه تحقق پیدا کند این امر ممکن است موجب تقویت هیجانات بازیگران ارزی شود.

از طرفی هم گفته می شود نرخ دلار در هرات و سلیمانیه دیروز جهش قابل توجهی را ثبت کرده است. این موضوع باعث شده عده ای از معامله گران قیمت دلار در بازار امروز را صعودی پیش بینی کنند.

البته دسته ای از معامله گران باور دارند چون دلار رشد سریع در سطوح جدید داشته امکان زیرسازی نداشته است و در صورتی که نرخ دلار با ریزش قابل توجه روبرو شود این امر ممکن است بازیگران ارزی را با زیان گسترده مواجهه کند.

منبع: اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان