قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت در بازار امروز 27 آذرماه | قیمت گوشت چقدر شد؟

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت گوشت در بازار امروز 27 آذرماه | قیمت گوشت چقدر شد؟
کدخبر : 7901
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت گوشت هم مانند سایر اقلام خوراکی با افزایش همراه بوده است. نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید.

قیمت انواع گوشت قرمز در بیست و هفتم آذر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۱۷۶,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۹۵,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۷۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۲۰۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۸۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۹,۰۰۰

گردن گوساله

۱۳۵,۰۰۰

قلم گوساله

۳۹,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۷۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۹۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۱۰۵.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۸۰.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۸۸,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۲۰۲,۰۰۰

منبع:بازار

رئیس شورای تامین کنندگان دام از کاهش نوسان قیمت گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت منطقی هر کیلو گوشت برای مصرف کننده ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزارتومان است.

آقای منصور پوریان گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام و نبود تقاضا، التهابات بازار گوشت تاحدی کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو بره نر پرواری را ۸۰ هزار تومان و گوساله ۷۹ تا ۸۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت هرکیلو گوشت برای مصرف کننده نباید از ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان بیشتر باشد.

پوریان می گوید: براساس آخرین آمار ۲۰۰ هزار راس دام سبک صادر شده و طی روزهای اخیر روند صادرات محدود شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به تعرفه بالای صادرات دام سنگین یک راس هم صادر نشده است که این امر موجب شده اوزان دام در واحدهای دامداری به بالای ۶۰۰ کیلو برسد.

بنابر آمار اعلامی شورای تامین کنندگان دام ۷‌ میلیون دام سبک و ۵۰۰ هزار راس دام سنگین بدون‌ مشتری در واحدهای دامداری داریم که با افزایش تولید ناشی از زایش های پاییز، سیاست های حمایتی باید اعمال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مصرف سرانه گوشت مرغ در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

محمد هندآبادی به خبرنگار  خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی گفت: پیش از این روزانه 45 تُن گوشت مرغ کشتار روز در استان مصرف می شد اما اکنون این رقم به 35 تُن در روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در استان 10 تُن کاهش یافته است، گفت: اکنون میزان تولید مرغ در استان بیش از نیاز است.

وی افزود: یکی از علت های کاهش میزان مصرف گوشت مرغ، افزایش قیمت این محصول است به طوری که در مدت مشابه پارسال قیمت گوشت مرغ 30 هزار و 500 توما بود اما امسال به 60 هزار تومان و بیشتر از این رقم رسید.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یکی دیگر از علت های کاهش میزان مصرف گوشت مرغ در استان، تغییر ذائقه ها به مصرف گوشت قرمز است.

وی تصریح کرد: میزان افزایش قیمت گوشت قرمز کمتر از افزایش قیمت گوشت مرغ است از این رو مردم ترجیح دادند گوشت قرمز مصرف کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: بالا بدون قیمت گوشت مرغ سبب شده تا در مجالس هم گوشت قرمز مشتری نسبت به گوشت مرغ داشته باشد.

مشکل نهاده‌های دامی

 

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه سخنان خود با اشاره به گرانی نهاده‌های دام عنوان کرد: حذف ارز ترجیحی واردات و تأمین نهاده‌های دامی را برای دامداران با مشکل مواجه کرد و آنها قادر به سیر کردن دام‌های خود نیستند.

این فعال بازار گوشت با تاکید بر اینکه هزینه نگهداری از دام در کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: دامپرور توان مالی کافی در اختیار ندارد و با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی مراتع در ۶ ماه نخست سال که باید مواد غذایی دام تأمین می‌شد انجام نشده بنابراین نهاده‌های دامی کافی نبوده و این امر هزینه‌ها را دو برابر کرده است.

نیاز بازار

ملکی درباره میزان مصرف بازار گوشت قرمز بیان کرد: مصرف روزانه دام سبک استان تهران حدود ۱۴ هزار رأس است.

وی اضافه کرد: پیش تر بخشی از دام خارج می‌شد بنابراین قاچاق سبب شده بود تا قیمت گوشت افزایش یابد اما با مذاکراتی که اتحادیه گوشت گوسفندی کشور داشت و پیگیری‌های انجام شده صادرات متوقف شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان با تاکید بر تأمین نهاده‌های دام و کاهش نرخ نگهداری از دام گفت: در حال حاضر واردات نهاده‌های دامی با قیمت مناسب بزرگ‌ترین مشکل دامداران بوده و این نهاده‌ها در کارخانه تولید نمی‌شود و باید شرایط اقلیمی مناسب باشد تا از طریق زمین رویش رخ دهد. با توجه به کاهش بارندگی تأمین کل نیاز بازار از داخل ممکن نبوده و باید واردات با اختصاص اعتبارات ارزان قیمت انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان