رتبه‌ بندی معلمان | طرح رتبه‌ بندی معلمان

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان | شرایط استخدام فرهنگیان تغییر کرد

جوابیه آموزش و پرورش به کم و کاستی های فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان را در ادامه بخوانید.

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان | شرایط استخدام فرهنگیان تغییر کرد
کدخبر : 7024
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند . تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است.  بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

جوابیه آموزش و پرورش به کم و کاستی های فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان را در ادامه بخوانید.

منصور نجفی مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با کانال اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام  درباره ابهامات فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد.

نجفی گفت: در این مرحله برای همکاران عزیز بازنشسته بعد از ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ با توجه به تاکید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی فعلا حکمی صادر نگردیده، ان شاء الله در آذر ماه این مهم نیز میسر خواهد شد.

به گفته وی  در خصوص همکاران انتقالی چه موقت و چه دایم با توجه به نیاز به تبادل فایل انتقالی بین مناطق مبدا و مقصد قسمت اعظم کار انجام شده لیکن در مواردی اندک به دلیل مشکلات ابلاغ امکان صدور احکام وجود نداشته و تلاش میشود تا ماه آینده این مشکل نیز حل شود.

نجفی ادامه داد:  با توجه به اینکه لازمه صدور احکام نیاز به ابلاغ تمام وقت افراد بوده در مواردی به دلیل کسر ساعت موظف امکان صدور احکام وجود نداشته. این افراد نیز در آذر ماه مشکل آنها برطرف خواهد شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه نوشت:

در مواردی اندک نیز اسامی بعضی از همکاران ارجمند به دلیل مشکلات سیستم در جدول رتبه بندی مشاهده نمی شد وعملا صدور احکام ممکن نبود جهت حل مشکل این عزیزان نیز با شرکت پشتیبان رایزنی صورت گرفته است.

تاریخ صدور احکام از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بوده و با توجه به پرداخت علی الحساب قبلی به حساب همکاران عزیز، سه ماه از مقدار پرداخت شده بازگشت داده می‌شود.

تاریخ پرداخت ترمیم حقوق نیز از ابتدای مهرماه جاری بوده و معوقات آن نیز همانند رتبه بندی پرداخت خواهد شد.

همکارانی که در فاصله زمانی ۳۱ شهریور تا امروز در دو منطقه بوده، مطالبات قبلی را در منطقه مبدا و مطالبات بعد از تاریخ انتقال را نیز قطعا در منطقه مقصد دریافت خواهند نمود.

همه عزیزانی که صندوق بازنشستگی آنان صندوق بازنشستگی کشوری بوده مطابق قوانین مشمول مقرری ماه اول خواهند بود.

بار دیگر تاکید می گردد همکاران اداری در همه مناطق با توجه به وقت کم با تلاش شبانه روزی تلاش کردند که به موقع فرآیند صدور احکام را به پایان رساندند که وظیفه خود میدانم از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم.

در پایان در خصوص همکاران باقی مانده ان شاء الله تلاش میشود تا ماه آینده احکام آنان نیز صادر گردد.

منبع: مطالبات فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با اینکه قرار است برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «۳-۱» استفاده کنیم، گفت: این روش همان دو مدرکی است یعنی دانشجو سه سال در دانشگاه‌های دیگر و یک سال در دانشگاه فرهنگیان درس بخواند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش و آخرین اخبار از استخدام در این وزارتخانه، اظهار کرد: در بخش‌های کیفیت‌بخشی مثل مربی پرورشی، مشاور، مربی بهداشت و مربی تربیت‌بدنی کمبود نیروی انسانی داریم؛ ضمن اینکه به سرایدار و خدمتگزار هم در آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی ادامه داد: مجوزی برای جذب نیروهای کیفیت بخشی دریافت کردیم که اقدامات آن در دانشگاه فرهنگیان و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

نوری با اشاره به اینکه قرار است برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «۳-۱» استفاده کنیم، افزود: این روش همان دو مدرکی است یعنی دانشجو سه سال در دانشگاه‌های دیگر درس بخواند و با شرایط ویژه جذب شود؛ به عنوان مثال نمره کل او کمتر از ۷۵۰۰ نباید باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این روش، دانشجو، یک سال هم در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خواند تا برای تدریس به اول مهر سال آینده برسد.

وی با بیان اینکه قرار نیست دیگر آزمون ماده ۲۸ داشته باشیم، تصریح کرد: جذب ما در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان