بورس | پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 25 مهرماه | چند پیش بینی برای سهامداران

شاخص کل بورس دیروز افت در حدود نیم درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش بینی بورس امروز 25 مهرماه | چند پیش بینی برای سهامداران
کدخبر : 5604
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مزایای بازار بورس را می‌توان از دو دیدگاه خرد و کلان مورد بررسی قرار داد.هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ نماد در بازار بورس وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.بازارهای بورس ایران به طور کلی به چهار دسته بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا تقسیم می‌شوند.مهم‌ترین وظیفه شرکت فرابورس ایران، ساماندهی و هدایت بخشی از بازار سرمایه است. جدیدترین اخبار بورس را در سایت گشتنی نیوز بخوانید.

پیش بینی بورس امروز 25 مهرماه 1401

شاخص کل بورس تهران دیروز با افت ۶ هزار و ۶۰۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امسال سود مردم از محل مالکیت سهام عدالت در حوزه شرکت‌های بورسی و غیر بورسی ۲ و نیم برابر افزایش می‌یابد. امسال سود سهام شرکت‌های بورسی افزایش قابل توجهی داشته به طوری که از ۲۹ هزار میلیارد تومان به حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که اگر با سود غیر بورسی‌ها جمع بزنیم، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. (تسنیم)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که با افزایش سود سهام عدالت گردش نقدینگی در بورس و اقتصاد کشور افزایش می‌یابد و به نوعی اعتماد سهامداران نیز به بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که با افزایش سود سهام عدالت گردش نقدینگی در بورس و اقتصاد کشور افزایش می‌یابد و به نوعی اعتماد سهامداران نیز به بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

سه مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای صنایع دارویی اعلام شد. برهمین اساس افزایش سقف اعتباری مقرر در آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان به ۴۰ درصد سرمایه پایه بانک‌ها. مستثنی شدن از محدودیت‌های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک‌های عامل و آیین‌نامه رعایت نسبت شاخص‌های مالی جهت اخذ تسهیلات و ایجاد تعهدات. به منظور تامین نقدینگی موردنیاز شرکت‌های دارویی ناشی از تغییر نرخ ارز ترجیحی به نیمایی، حداکثر تسهیلات و تعهدات برای صنایع دارویی از ۹۰ درصد به ۲۰۰ درصد فروش سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.(سنا)

کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند به گردش نقدینگی در صنایع دارویی کمک کند. از سوی دیگر این صنایع را به ثابت در بازار آزاد و بورس می‌رساند.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، ۱۱۵ دستگاه وانت کارا شامل ۵۰ دستگاه وانت کارا تک کابین و ۶۵ دستگاه وانت کارا دو کابین متعلق به بهمن موتور، در تالار اختصاصی خودرو روز دوم آبان‌ماه عرضه می‌شود.(کالاخبر)

عرضه خودروهای جدید در بورس کالا در وهله نخست گردش نقدینگی در بازار سرمایه افزایش می‌یابد و در نهایت اقتصاد کشور و بازار خودرو به تعادل می‌رسند.

براساس اعلام مدیریت بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران، پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا با نماد «نفیس» از روز سه‌شنبه (۲۶ مهر) در بورس کالای ایران آغاز می‌شود و به مدت ۳ روز کاری یعنی تا شنبه ۳۰ مهر ادامه می یابد؛ نفیس به عنوان هشتمین صندوق طلایی بورس کالا در کنار نمادهای طلا، زر، عیار، گوهر، کهربا، مثقال و زرفام قرار می‌گیرد.(بازار سرمایه)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش پذیره‌نویسی در این شرایط بازار می‌تواند به افزایش اعتماد بورسی سرمایه‌‌گذاران کمک کند.

رشد زیان انباشته بانک‌های دولتی

در سال ۱۴۰۰ بانک‌های دولتی که صورت‌های مالی خود را منتشر کردند، در مجموع درآمدی ۱۱۶هزار و ۴۸۲میلیارد تومانی از اعطای وام کسب کردند که این رقم ۳۱درصد بیشتر از سال گذشته است.

همچنین این ۶بانک در مدت ذکر شده ۸۴هزار و ۱۷۶میلیارد تومان سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کردند که ۲۳٫۵درصد بیش از سال ۹۹ است.

به این ترتیب خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری این بانک‌ها با ۵۵٫۶درصد رشد، عدد ۳۲هزار و ۳۰۶میلیارد تومان را به ثبت رساند.

با وجود اینکه بانک‌های ذکر شده در پایان سال ۱۴۰۰ مجموعا زیان خالص دو هزار و ۴۸۸میلیارد تومانی را متحمل شدند اما زیان آنها در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۴۸درصد بهبود یافته است. با این حال این بانک‌ها در مجموع زیان انباشته ۸۶هزار و ۷۳۶میلیارد تومانی را ثبت کرده‌اند که ۳٫۱درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان