پیش‌بینی بورس امروز | ۴ سیگنال جدید برای بازار سرمایه

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت در حدود ۲ درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش‌بینی بورس امروز | ۴ سیگنال جدید برای بازار سرمایه
کدخبر : 4640
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی رسید و افت در حدود ۱٫۸۸ درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، عرضه خودروی شاهین گروه خودرویی سایپا در بورس کالا تایید شد. براساس آن، ۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین با قیمت پایه هر خودرو ۳۰۴ میلیون تومان در سه شنبه ۲۲ شهریور در بورس کالا عرضه می‌شود.(کالاخبر)

عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند نقدینگی جدید وارد بورس کند و اعتماد سهامداران را نیز نسبت به این بازار افزایش دهد.

رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای وارداتی برقی مناطق آزاد هم در بورس کالا عرضه خواهد شد. بندهای آیین‌نامه در مناطق آزاد هم صادق است و تنها تفاوت واردات خودرو به مناطق آزاد این است که یک قید بیشتر دارد و خودرو باید برقی یا هیبریدی باشد.(ایسنا)

رونق بیشتر بورس کالا و ورود محصولات جدید به کلیت اقتصاد و بازار سرمایه کمک می‌کند و پول وارد بازار می‌کند.

بازگشایی نمادهای جدید در بورس

در هفته‌ اخیر، سه موافقت اصولی انتشار انواع صکوک توسط سازمان بورس و اوراق بهادار مجموعاً به ارزش ۳۱۵۰ میلیارد تومان صادر شد و یک عرضه عمومی صکوک مرابحه نیز به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان صورت پذیرفت.(بازار سرمایه)

صکوک جدید مساوی با ورود نقدینگی جدید به بازار است و پول جدید نیز می‌تواند رونق و رشد معاملات را در پی داشته باشد.

سه نماد «دهدشت»، «ممسنی» و «کازرو» در خرداد ماه ۱۳۹۹ به دلیل ابهام در شفافیت اطلاعاتی ابتدا برای ۱۰ روز متوقف شدند. سپس در اطلاعیه‌هایی جداگانه این تعلیق ادامه پیدا کرد، به طوری که موضوع عدم ارائه اطلاعات شفاف توسط شرکت‌ها باعث شد تعلیق این سه نماد تا به ۶ شهریور ادامه پیدا کند. (سنا)

بازگشایی این نماد باعث شد که جابه‌جایی نقدینگی بیشتری در بازار رخ دهد، پول و اعتماد سهامداران نیز نقد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان