بورس | پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 18 مهر ماه | چند پیش بینی جالب برای سهامداران

شاخص کل بورس دیروز افت در حدود یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش بینی بورس امروز 18 مهر ماه | چند پیش بینی جالب برای سهامداران
کدخبر : 5421
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مزایای بازار بورس را می‌توان از دو دیدگاه خرد و کلان مورد بررسی قرار داد.هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ نماد در بازار بورس وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.بازارهای بورس ایران به طور کلی به چهار دسته بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا تقسیم می‌شوند.مهم‌ترین وظیفه شرکت فرابورس ایران، ساماندهی و هدایت بخشی از بازار سرمایه است. جدیدترین اخبار بورس را در سایت گشتنی نیوز بخوانید.

شاخص کل بورس تهران دیروز در آستانه سقوط در کانال ۱٫۲ میلیونی قرار گرفت و با کاهش ۱۱ هزار و ۶۳۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۷۶ هزار واحدی قرار گرفت.

آمارهای نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۲۵۲ سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال قبل که ۸۶۶ هزار و ۹۳۴ سهامدار در این سامانه ثبت نام کرده بودند که خبر از رشد ۱۱۰ درصدی می‌دهد.(سمات)

افزایش ورود سهامداران به بورس می‌تواند خبری برای ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه باشد، نقدینگی نیز می‌تواند روند بازار سرمایه را تغییر دهد و آن را صعودی کند.

با مصوبه هیئت‌عامل بانک مرکزی و به منظور تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان (۱۰ برابر) افزایش می‌یابد. (بانک مرکزی)

کارشناسان عقیده دارند که با واسطه این مصوبه می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از شمول ۹ نماد برای تغییر دامنه نوسان قیمت در صورت تمایل به رعایت بندهای ۲ ، ۳ و ۴ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی خبر داد.(فرابورس)

افزایش تعداد نمادهای مشمول دامنه نوسان به نقدشوندگی نمادهای بازار کمک می‌کند.

گام اول اصلاح فرمول قیمت‌گذاری گاز برای متانولی‌ها برداشته شد. بر همین اساس دولت می‌تواند طی مصوباتی فرمول فروش خوراک به پتروشیمی‌ها را که پیشتر در بهمن ماه ۱۴۰۰ سقف ۵ هزار تومانی برای آن وضع شده بود، مجددا در جهت جبران فشار ناشی از افت قیمت‌های جهانی تغییر دهد.(سنا)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند به سودآوری صنایع در بورس کمک کند.

بورس روز گذشته رشد کمتر از نیم درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

با مصوبه هیات عامل بانک مرکزی، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس ۱۰ برابر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

شاخص کل بورس تهران دیروز بر خلاف روزهای گذشته خود روند نسبتا رو به بالایی تجربه کرد و با افزایش دو هزار و ۸۶۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۸۱ هزار واحدی قرار گرفت.

براساس جدیدترین اعلام بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی به ۲۰٫۸۸درصد کاهش پیدا کرد. این دومین کاهش نرخ سود بانکی در دوهفته متوالی است.(بانک‌مرکزی)

کاهش نرخ سود بین بانکی می‌تواند در بلند مدت یک سیگنال مثبت برای بورس باشد. اما برخی از کارشناسان عقیده دارند که این کاهش نرخ سود بین بانکی به زیان تورم و اقتصاد کشور است.

رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: براساس استانداردهای دنیا معاملات الگوریتمی را پیاده‌سازی و نظامند کردن این معاملات را دنبال خواهیم کرد.(سنا)

با استاندارد کردن معاملات می‌توان به تغییر روند معاملات بورس امیدوار بود و احتمالا بازار سرمایه در میان مدت رشد خوبی را تجربه کند.

افزایش گردش نقدینگی در بورس

براساس جدیدترین اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی، تسویه لحظه‌ای قراردادهای آتی از روز سه‌شنبه هفته جاری ۱۹ مهر ماه در روزهای معاملاتی شنبه تا پنج‌شنبه به صورت ۱۵ دقیقه یکبار انجام خواهد شد.(کالاخبر)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند به روند معاملات و گردش نقدینگی بازار سرمایه کمک کند.

روز گذشته  جلسه هم‌فکری مدیران ارشد سازمان بورس و صندوق‌های دارا یکم و پالایشی یکم بر گزار شد. در این جلسه ابهامات موجود در اصلاحات اساسنامه صندوق‌های دارا یکم و پالایشی یکم برطرف شد. (بازار سرمایه)

با تعیین تکلیف صندوق‌های پالایشی و دارایکم می‌تواند به گردش پول در بازار و اعتماد سرمایه‌گذاران کمک کند.

بر اساس جلسه وزیر اقتصاد با رئیس سازمان بورس قرار شد که سائل بنیادین شرکت‌ها و اثرپذیری سودآوری صنایع از متغیرهای بودجه، که مقرر شد پیش از بررسی و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، پیشنهاد شرکت‌ها به صورت مدون به ستاد اقتصادی دولت ارائه شود. دومین موضوع نیز همچنین اختصاص منابعی از سوی هلدینگ‌ها جهت حمایت از سهم‌های خود در قالب انتشار اوراق اختیار تبعی، از دیگر مسائل مطرح شده بود، که توافق شد در طی روزهای آتی صورت پذیرد. (وزارات اقتصاد)

کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند در بلند مدت تاثیر مثبتی روی بورس داشته باشد.

با مصوبه هیات عامل بانک مرکزی، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس ۱۰ برابر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

با مصوبه هیات عامل بانک مرکزی و در راستای تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰۰ میلیون ریال (۱۰ برابر) افزایش می‌یابد.

گفتنی است، افزایش سقف تراکنش‌های روزانه کارگزاری های بورس یکی از مهمترین درخواست‌های بورسی ها از بانک مرکزی بوده است که در ماه های گذشته نیز چندین بار تکرار شده بود.

بورسی ها معتقدند: در حال حاضر یکی از مشکلات مهم سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه که مانع ورود سرمایه مولد در جهت حمایت از تولید شده، محدودیت حداکثر ۵۰ میلیون تومان به عنوان سقف تراکنش مجاز از طریق درگاه های بانکی کارگزاران در طول مدت ۲۴ ساعت است.

به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه، با افزایش سقف تراکنش کارگزاری های بورسی، نقل و انتقال وجوه بین مشتریان کارگزاران و صندوق های سرمایه گذاری تسهیل خواهد شد ضمن آنکه فشار به سامانه های معاملات برخط کارگزاران کاهش یافته و در نتیجه معاملات اوراق بهادار نیز روانتر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان