قیمت سکه | قیمت سکه بازار

قیمت سکه افزایش می یاید؟ | چند پیش بینی از قیمت سکه

خبر مهم اولیانوف درباره زمان ازسرگیری مذاکرات برجام موجب شد قیمت سکه وارد فاز نزولی شود.

قیمت سکه افزایش می یاید؟ | چند پیش بینی از قیمت سکه
کدخبر : 5308
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است.  قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

فعالان بازار سکه معتقدند در صورت تداوم روند کاهشی قیمت دلار در بازار امروز این امر ممکن است موجب خروج عده ای از سکه بازان از بازار و اصلاح قیمت سکه شود.

سکه بازان روز  سه شنبه با شوک کاهشی قیمت دلار از موقعیت خرید خارج شدند و فلز گران بهای داخلی با بیش از 100 هزار تومان کاهش در محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومان مبادله شد.

ارزش ذاتی سکه  در روز یاد شده 13 میلیون و 262 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی نزدیک به 2 میلیون تومان فاصله  داشت. حباب سکه هم  در محدوده 14 درصد ایستاد .

ترمز روند صعودی قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز گذشته بار دیگر کشیده شد. به نظر می رسد احتمال آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده جدی تر شده است. یک منبع آگاه گفت: مقدمات فنی این اتفاق آماده شده است، ایران شماره حساب و بانک مقصد را معرفی کرده است و به زودی با انجام تبادل چهار زندانی، قفل ارزهای نفتی ایران در کره شکسته می‌شود.

قیمت سکه اصلاح می شود ؟

از سوی دیگر خبر مهم اولیانوف درباره زمان ازسرگیری مذاکرات برجام  موجب شد قیمت سکه وارد فاز نزولی شود. فعالان بازار سکه معتقدند در صورت تداوم روند کاهشی قیمت دلار در بازار امروز این امر ممکن است موجب خروج عده ای از سکه بازان  از بازار و اصلاح قیمت سکه شود.

امیدواری سکه بازان به قیمت طلا

با این حال عده ای دیگر به روند افزایشی قیمت اونس طلا اشاره می کردند. قیمت طلای جهانی  بیشترین قیمتی که در روز گذشته  تجربه کرد هزار و ۷۳۵ دلار بود اما در پایان روز حدود قیمت هزار و ۷۲۶ دلار معامله شد. این دسته از معامله امیدوارند رشد طلای جهانی موجب شود روند نزولی سکه با سرعت کمتری اتفاق بیفتد .

جدول قیمت 3 روز اخیر سکه امامی

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۵,۲۹۳,۰۰۰ -۱۹,۰۰۰.۰۰ -۰.۱۲ 11:33
۱۵,۳۱۲,۰۰۰ -۱۲۶,۰۰۰.۰۰ -۰.۸۳ روز قبل
۱۵,۴۳۸,۰۰۰ ۳۴۳,۰۰۰ ۲.۲۲ ۲ روز پیش

۷۸۵ روز پیش سکه بهار آزادی برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که سکه بهار آزادی که ۷۸۸ روز پیش تا ۱۱،۱۰۰،۰۰۰ (یازده میلیون و یکصد هزار) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۰۳ اکتبر ۲۰۲۲ - با کاهش ۵.۷۱ درصدی به ۱۰،۵۰۰،۰۰۰ (ده میلیون و پانصد هزار) تومان رسید.

سکه امامی، امروز به ۱۵،۴۳۸،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۲.۲۲ درصدی داشته است.

نیم سکه در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۵۰۰۰۰ تومان افزایش، ۸،۳۰۰،۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

ربع سکه، امروز به ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۹۴ درصدی داشته است.

هر سکه گرمی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۰۰۰۰۰ تومان افزایش، ۳،۱۰۰،۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۱۸۰۰ تومان افزایش، ۱،۳۸۰،۸۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار، امروز به ۵،۹۸۴،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۱ درصدی داشته است.

هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۵.۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ افزایش، ۱،۶۶۷ نرخ گذاری شد.

گفته های معامله گران نشان می دهد که در آخرین معاملات روز گذشته، بازیگران بازار سکه حاضر به فروش این فلز گران بها در محدوده ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بودند. این در حالی بود که در بازار پشت خطی روز سه شنبه کمتر کسی حاضر بود بالای محدوده ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان اقدام به خرید فلز گران بهای داخلی کند.

افزایش قیمت سکه در روز چهارشنبه ناشی از رفتار قیمتی دلار بود. فعالان بازار سکه عنوان می کنند که افزایش قیمت دلار به بالای محدوده ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومانی موجب شد که خوشبینی بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی نسبت به آینده اسکناس آمریکایی بیشتر شود. در واقع خوشبینی نسبت به آینده دلار کمی فروشندگان را از بازار خارج کرد و زمینه ساز تقویت ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی شد.

دیشب ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رسید، حال آنکه روز سه شنبه این ارزش در حدود ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. البته با وجود افزایش ارزش سکه هم چنان حباب این فلز گران بها بالاست و به دلیل همین حباب حدودا ۱۵ درصدی، برخی از معامله گران امکان رشد سنگین را برای بازار سکه محتمل نمی دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان