بورس | پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 10 مهرماه | اخبار مهم برای سهامداران

شاخص کل بورس روز شنبه بیش از یک درصد افت داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش بینی بورس امروز 10 مهرماه | اخبار مهم برای سهامداران
کدخبر : 5221
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مزایای بازار بورس را می‌توان از دو دیدگاه خرد و کلان مورد بررسی قرار داد.هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ نماد در بازار بورس وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.بازارهای بورس ایران به طور کلی به چهار دسته بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا تقسیم می‌شوند.مهم‌ترین وظیفه شرکت فرابورس ایران، ساماندهی و هدایت بخشی از بازار سرمایه است. جدیدترین اخبار بورس را در سایت گشتنی نیوز بخوانید.

شاخص کل بورس تهران روز گذشته افت ۱۵ هزار و ۶۸۳ واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

نرخ بهره بین بانکی این هفته کمی کاهش یافت و از عدد ۲۰٫۹۴ به ۲۰٫۹ رسید.(بانک مرکزی)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این کاهش نرخ بین بانکی به نفع بورس و در بلند مدت نقدینگی وارد بازار می‌کند. اما برخی از کارشناسان عقیده دارند که برای کمک به اقتصاد کشور نرخ بهره بین بانکی باید روند افزایشی داشته باشد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: نه تنها در حرف بلکه در عمل هم ما چندین تحریم ضد نهاد‌های ایرانی وضع کرده‌ایم ازجمله اینکه ما همچنان به دنبال اهدافی برای وضع تحریم‌های بیشتر هستیم.(ایسنا)

افزایش تحریم‌ها به زیان بورس و اقتصاد کشور است و می‌توان به واسطه این موضوع روند نزولی بورس را متصور بود.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه اظهار کرد: آمریکا هنوز به نقطه شجاعت در تصمیم‌گیری برای برجام نرسیده است.(المانیتور)

بورس در انتظار تعیین تکلیف برجام است و با توافق در مذاکرات برجام، بازار سرمایه به صورت واقعی رشد می‌کند و در صورت عدم توافق نیز بازار سرمایه به صورت تورمی رشد خواهد کرد.

معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از عرضه اولیه اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) با نماد معاملاتی «گام ۰۲۰۳۱۳۱» خبر داد. (فرابورس)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که انتشار اوراق گواهی گام به نفع بازار سرمایه است و نقدینگی جدید وارد بازار سهام می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان