قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار امروز 28 شهریور | قیمت دلار صعود بی سابقه خواهد داشت؟

هر برگ اسکناس آمریکایی دیروز در بازار آزاد تهران به قیمت ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.این پایان ماجرا نبود و اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی دیشب تا نیمه کانال ۳۱ هزار تومان پایین آمد.

قیمت دلار امروز 28 شهریور | قیمت دلار صعود بی سابقه خواهد داشت؟
کدخبر : 4884
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

 قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی روز یکشنبه به یک قدمی کانال ۳۲ هزار تومان رسید.

فرمان ایست به قیمت دلار

در ادامه معاملات با تابلوی ایست بازار ساز مواجهه شد و از سرعت افزایشی بازیگران ارزی در تهران کاسته شد.هر برگ اسکناس آمریکایی دیروز در بازار آزاد تهران به قیمت ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.این پایان ماجرا نبود و اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی دیشب تا نیمه کانال ۳۱ هزار تومان پایین آمد.

پیش بینی قیمت دلار امروز

عده ای از فعالان بازار معتقدند در صورتی که نرخ دلار  به زیر محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان برود، فروشندگان بیشتری وارد بازار خواهند شد و بازیگران افزایشی به طور موقت فعالیت خود را کاهش خواهند داد.

عده ای از بازیگران ارزی تهران می گفتند در صورتی که نرخ دلار در سلیمانیه و هرات آرایش صعودی به خود بگیرد این امر ممکن است موجب شود در بازار داخلی نیز خریداران فعال تر شوند .  از نگاه این دسته از معامله گران رمز ورود بازیگران بزرگ به بازار شکست محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

سیگنال جدید برجامی به قیمت دلار

 یک خبر سیاسی مهم نیز موجب خوشبینی عده ای از معامله گران درباره احتمال احیای توافق برجام شد. امروز ابراهیم رئیسی برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل عازم آمریکا شد. آن طور که گفته شده در این سفر علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده ایران هم حضور دارد.این خبر موجب شده احتیاط در بین عده ای از معامله گران بیشتر شود. از نگاه آنها سفر همزمان باقری و رئیسی به نیویورک ممکن است موجب برگزاری نشست های برجامی در قلب آمریکا شود و مذاکرات هسته ای از بن بست خارج شود.

علی‌اصغر سمیعی، رئیس هیات مؤسس کانون صرافان در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نرخ هر کالایی به دو عامل عرضه و تقاضا بستگی دارد. بیش از ۸۰ درصد عرضه ارز در ایران نیز، در اختیار دولت است. البته ۵۰ درصد از تقاضای ارز در کشور، از سمت بخش خصوصی است. اما اجازه واردات به همان ۵۰ درصد متقاضی ارز داده نمی‌شود.در شرایط عادی، دولت می‌تواند در تعیین قیمت دلار نقش اساسی داشته باشد.

او توضیح داد: اما اینکه پیش‌بینی کنیم که قیمت واقعی دلار چیست یا دلار تا پایان سال چه روندی را طی می‌‌کند، بر اساس واقعیت‌های اقتصادی و تفاصل نرخ تورم در ایران و کشورهای حوزه دلار است. البته همین نرخ دلار نیز می‌تواند بر اساس سیاست‌های اقتصادی دولت تغییر کند.

سمیعی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ نوع نرخ دلار در کشور وجود دارد. اگر این نرخ‌ها برداشته شود و دلار تک‌نرخی شود، قیمت دلار به نقطه تعادلی و واقعی خود می‌رسد.

قیمت دلار

دلار در صورت توافق

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد کنترل برای پایین آمدن قیمت دلار و همچنین کنترل برای جلوگیری از حرکت صعودی دلار وجود دارد. قطعا تا پایان مذاکرات برجام و مشخص شدن نتیجه نهایی آن و اتفاقاتی که در بعد سیاسی کشور رخ می‌دهد، این کنترل قیمتی ادامه دارد.

او افزود: با توجه به جریاناتی که در مساله بودجه وجود دارد، پایین آمدن دلار از کف ۲۷ هزار تومان، حتی با وقوع برجام نیز برای سیاست‌مداران بعید است.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در مذاکرات رخ دهد یا توافقی صورت نگیرد، دلار آماده شروع روند صعودی شدن را در بازار کشور دارد. اما امیدواری‌ها و احتمالاتی که وجود دارد این است که دلار در کانال ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان نوسان داشته باشد. حتی در صورت توافق در مذاکرات برجام کف قیمتی ۲۷ هزار تومان برای دلار محکم خواهد بود.

اما بازار در روزهای گذشته چه روندی را طی کرد؟

دلار دیروز، 25 شهریور در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش جزئی، ۲۸ هزار و ۷۵۳ تومان اعلام شده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند نوسانی آغاز کرد. دیروز معاملات با قیمت ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه روند نوسانی ادامه یافت و به ۳۱ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. همین روند در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان بود.

شوک ریزشی دلار تهران به بازار سکه 

شوک ریزشی دلار تهران به بازار سکه موجب شد سکه بازان کانال 14 میلیون تومان را از دست بدهند. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز در محدوده 13 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز نزدیک به 200 هزار تومان کاهش را نشان می دهد . 

البته عده ای از سکه بازان باور داشتند در صورتی که سکه محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومان را حفظ کند فلز زرد رنگ داخلی پتانسیل رشد را خواهد داشت. 

ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 46 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی بیش از 1 میلیون و 800 هزار تومان  فاصله دارد . حباب سکه هم امروز در محدوده 14 درصد بود .

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان