قیمت دلار | قیمت دلار امروز

قیمت دلار در سراشیبی سقوط | روند نزولی قیمت دلار ادامه دار است

کاهش شدید قیمت دلار، بازار طلا و ارز را وارد فاز شدید ریزشی کرد.

قیمت دلار در سراشیبی سقوط | روند نزولی قیمت دلار ادامه دار است
کدخبر : 4159
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 28 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار مرز 30 هزار تومان را نیز رد کند.

کاهش قیمت دلار منجر با سقوط قیمت طلا و سکه در بازار شد، به طوری که هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران سک کانال به عقب رفت. ریزش طلا نیز به حدی بود که وارد کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.

مشاهدات میدانی در بازار نشان می‌دهد که کاهش قیمت دلار منجر با سقوط قیمت طلا و سکه در بازار شد، به طوری که هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران سک کانال به عقب رفت. ریزش طلا نیز به حدی بود که وارد کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.

به این ترتیب، گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز در بازار افت ۸۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در نهایت با قیمت یک میلیون و ۱۹۶ هزار تومان به فروش رفت.

از سوی دیگر، هر قطعه سکه امامی در بازار در حدود ۹۹۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان رسید.

عده ای از معامله گران معتقدند خوشبینی ها نسبت به احیای توافق برجام در بین معامله گران بیشتر از قبل شده و همین موضوع، بازار را شوکه و وارد فاز ریزشی کرده است.

برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند که با تداوم ریزش قیمت دلار احتمال برگشت سکه تا نیمه کانال ۱۲ میلیون تومان هم وجود دارد.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران نسبت به نرخ اعلام شده در روز گذشته، ۲۸,۰۷۹ (بیست و هشت هزار و هفتاد و نه تومان) اعلام شده است.

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۷,۸۰۰ (بیست و هفت هزار و هشتصد تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۸,۰۷۹ (بیست و هشت هزار و هفتاد و نه تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۸,۷۵۵ (بیست و هشت هزار و هفتصد و پنجاه و پنج تومان) و قیمت فروش یورو ۲۹,۰۴۴ (بیست و نه هزار و چهل و چهار تومان) است.

پیش‌بینی وضعیت بازار و قیمت دلار

در شرایط کنونی کارشناسان اعتقاد دارند که در صورت حصول توافق برجام، ریزش قیمت دلار در بازار ادامه خواهد داشت. گروهی از کارشناسان اعتقاد دارند که قیمت دلار تا حدود ۲۵ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و در مقابل، برخی از کارشناسان از دلار ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان صحبت می‌کنند.

با این وجود، اجماع نظری که بین کارشناسان بازارهای مالی درباره نرخ ارز وجود دارد، بیشتر از کاهش کم‌دامنه قیمت در صورت احیای برجام حکایت دارد. به عبارتی می‌توان گفت مدافعان نظر دلار ۱۵ هزار تومانی در اقلیت هستند.

 براساس اعلام بانک مرکزی قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی امروز _شنبه بیست‌ونهم مردادماه ۱۴۰۱_ ۲۸۰ هزار و ۵۳۶ ریال است؛ همچنین نرخ رسمی هر یورو ۴۲ هزار و ۱۷۲ ریال و نرخ آن در صرافی ملی ۲۹۰ هزار و ۲۴۴ ریال و نرخ رسمی هر پوند انگلیس به قیمت ۴۹ هزار و ۶۱۰ ریال و نرخ آن در بازار آزاد ۳۶۲ هزار و ۳۸۰ ریال است.

علاوه بر این هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۸۰۱ ریال، کرون سوئد سه هزار و ۹۶۷ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۲۸۴ ریال، کرون دانمارک پنج هزار و ۶۷۱ ریال، روپیه هند ۵۲۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۵۴۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۱۹ هزار و ۵۳۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۰ هزار و ۶۶۰ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۵۴ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۹۹ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۳۳۰ ریال است.

از سوی دیگر دلار نیوزیلند ۲۵ هزار و ۹۴۶ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۴۶۸، لیر ترکیه دو هزار و ۳۲۲ ریال، روبل روسیه ۷۰۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق دو هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۱۷ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۸۵۶ ریال، ریال عربستان سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۸۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۴ هزار و ۲۰۳ ریال، ده روپیه سریلانکا یک هزار و ۱۶۷ ریال، کیات میانمار (برمه) ۲۱ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۲ هزار و ۸۲۹ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۱۰ هزار و ۴۲۱ ریال، دینار لیبی هشت هزار و ۶۰۹ ریال، یوان چین شش هزار و ۱۶۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۱۷ هزار و ۵۰۵ هزار ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۳۸۳ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۱ هزار و ۳۹۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان هشت هزار و ۸۱۲ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۸۳ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۸۱۹ ریال، افغانی افغانستان ۴۷۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۶۶۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۷۴ هزار و ۹۷۷ ریال، سومونی تاجیکستان چهار هزار و ۱۱۰ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۸ ریال قیمت‌گذاری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان