قیمت دلار | کاهش قیمت دلار | افزایش قیمت دلار

فوری: سقوط وحشتناک قیمت دلار در بازار | شوک جدید به قیمت دلار

شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که انتظارات مثبت فعالان ارزی نسبت به آینده قرارداد برجام همچنان نقش اول را در تعیین مسیر قیمت ارز ایفا می‌کند.

فوری: سقوط وحشتناک قیمت دلار در بازار | شوک جدید به قیمت دلار
کدخبر : 3951
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 28 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار مرز 30 هزار تومان را نیز رد کند.

شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که انتظارات مثبت فعالان ارزی نسبت به آینده قرارداد برجام همچنان نقش اول را در تعیین مسیر قیمت ارز ایفا می‌کند.

قیمت دلار

شوک وزارت خارجه به قیمت دلار

 روند کاهشی قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه 24 مرداد ماه شدت گرفت و اسکناس آمریکایی  با بیش از  200 تومان کاهش نسبت به روز گذشته یک کانال ریزش کرد.

 شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که انتظارات مثبت فعالان ارزی نسبت به آینده قرارداد برجام همچنان نقش اول را در تعیین مسیر قیمت ارز ایفا می‌کند.

پیش بینی قیمت دلار

سخنگوی وزارت امورخارجه امروز در نشست خبری  گفت: پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات وین حاصل شده است اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نبوده است.

ناصر کنعانی گفت : به صورت دقیق می‌توانیم بگوییم که در مرحله پیشرفت قرار داریم، اما این که بگوییم به توافق نزدیک شدیم و این دور از گفت‌وگوها به توافق منتهی می‌شود، معطوف به برآورده شدن انتظارت به حق ایران است.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه  هم در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اگر آمریکا با انعطاف واکنش نشان دهد، به توافق نزدیک هستیم و تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی می‌دهیم.

عقب نشینی نرخ دلار در بازار امروز در حالی است که شب گذشته قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی تهران و بازار های همسایه بر مدار صعود قرار گرفته  بود .  

قیمت دلار

برخی از  تحلیلگران معتقدند که تمامی تحرکات کاهشی نرخ ارز از ابتدای مذاکرات وین تاکنون تنها بر حسب سیگنال‌های مثبت بوده و در نتیجه با انتشار خبر قطعی احیای  توافق هسته‌ای برجام قیمت ارز پتانسیل ریزش‌های چشمگیر‌تری را نیز دارد.

کامران سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازار ارز در روز جاری، اظهار داشت: هم اکنون در معاملات غیررسمی قیمت دلار به کانال 29 هزار تومان بازگشته است. همانطور که در روزهای قبل پیش بینی کرده بودیم، دلار در بازار غیررسمی به کانال 29 وارد شد، با توجه به وضعیت آرام سیاسی و‌ جو روانی مثبت در بازار ارز این روند قیمتی در روزهای آینده نیز ادامه دار خواهد بود.  وی با بیان اینکه تعداد فروشنده‌ها در بازار ارز زیاد شده است، گفت: در این شرایط مردم بیشتر فروشنده ارز هستند و این روند باعث کاهشی شدن نرخ‌ها شده است.  به گفته سلطانی زاده با ادامه جو مثبت روانی در جامعه و اخبار مثبت بین المللی و سیاسی و همچنین کاهش انتظارات تورمی، پیش بینی می‌شود شاهد تداوم روند کاهشی قیمت ارز در روز‌های آتی باشیم.     

  دبیر کل کانون صرافان با اشاره به اقدامات و تصمیمات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز در اواخر خردادماه اظهار داشت: بانک مرکزی، پایه و‌اساس درست در خصوص سیستم عرضه و تقاضا را پایه ریزی نمود که در نتیجه این اقدامات، شاهد اثرات درست و مثبت آن در اتفاقات بازار هستیم.  وی افزود: با رویکرد مذکور، شاهد ایجاد اعتماد در اثر‌گذار شدن سیستم درست عرضه و تقاضا و ایجاد جو اعتماد به نرخ‌های معاملاتی در صرافی‌های رسمی سراسر کشور هستیم. همچنین دسترسی هموطنان در هر نقطه از کشور به مقادر استاندارد ارز مورد نیاز هر فرد امکان پذیر شده است.  به گفته سلطانی زاده: یکی دیگر از نتایج مثبت سیاست جدید ارزی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، کم رنگ نمودن نقش فعالین غیررسمی در بازار ارز کشور است که با به دست گرفتن جریان عرضه و تقاضا در بازار ارز از طریق نرخ توافقی، دیگر خبری از جولان دلالان ارزی نیست.

 امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ قیمت خرید و فروش دلار تا ساعت تنظیم این خبر، از سوی صرافی ملی به ترتیب ۲۷ هزار و ۸۰۸ تومان و ۲۸ هزار و ۸۸ تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان افزایش قیمت داشت.  قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و  ۶۷۹ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۹۶۸ تومان اعلام شد که قیمت فروش آن نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی نداشته است.  اما در ادامه کاهش قیمت دلار در بازار امروز قیمت دلار در بازار آزاد امروز کاهشی بود و قیمت آن به زیر ۳۰ هزار تومان سقوط کرد.  تا ساعت تنظیم این خبر، کانون صرافان ایرانیان نیز میانگین قیمت خرید هر دلار را ۲۸ هزار و ۷۶۳ تومان و میانگین قیمت فروش آن را ۲۹ هزار و ۹۱ تومان در صرافی ها اعلام کرد.  میانگین قیمت خرید و فروش یورو نیز از سوی این کانون در صرافی ها به ترتیب ۳۰ هزار و ۲۵۴ و ۳۰ هزار و ۶۳۶ تومان اعلام شد.  در معاملات توافقی دلار نیز امروز تا ساعت تنظیم این خبر، نرخ دلار در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۲۸ هزار و ۹۸۸ تومان اعلام شد.    همچنین تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه نرخ دلار در بازار متشکل ارز ۲۷ هزار و ۹۶۰ تومان و نرخ یورو ۲۸ هزار و  ۸۲۴ تومان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان