قیمت دلار | کاهش قیمت دلار | افزایش قیمت دلار

ریزش وحشتناک قیمت دلار در راه است | پیش بینی عجیب از قیمت دلار در روزهای آتی

به دنبال انتشار خبرهای خوش برجامی، دیروز دلار در بازار به عقب‌نشینی خود ادامه داد و وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد.

ریزش وحشتناک قیمت دلار در راه است | پیش بینی عجیب از قیمت دلار در روزهای آتی
کدخبر : 3991
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 28 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار مرز 30 هزار تومان را نیز رد کند.

قیمت دلار

قیمت دلار در روز یک‌شنبه هفته جاری در بازار به ۳۰ هزار و ۱۷۰ تومان رسید و دیروز با کاهش ۲۷۰ تومانی، در نهایت ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت پیدا کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از روز چهارشنبه هفته گذشته که بازار ارز روندی ریزشی به خود گرفته است، نرخ دلار در حدود یک هزار تومان کاهش داشته است. از ابتدای هفته تاکنون نیز شاهد ریزش ۹۷۰ تومانی قیمت دلار در بازار هستیم.

تداوم کاهش قیمت دلار در بازار

دبیرکل کانون صرافان از کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش فروشنده‌ها در این بازار خبر داد و گفت: قیمت دلار در معاملات غیررسمی به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشته است.

کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار ارز در روز جاری، اظهار داشت: هم اکنون در معاملات غیررسمی قیمت دلار به کانال 29 هزار تومان بازگشته است. همانطور که در روزهای قبل پیش بینی کرده بودیم، دلار در بازار غیررسمی به کانال 29 وارد شد، با توجه به وضعیت آرام سیاسی و جو روانی مثبت در بازار ارز این روند قیمتی در روزهای آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد فروشنده‌ها در بازار ارز زیاد شده است، به تسنیم گفت: در این شرایط مردم بیشتر فروشنده ارز هستند و این روند باعث کاهشی شدن نرخ‌ها شده است.

به گفته سلطانی‌زاده، با ادامه جو مثبت روانی در جامعه و اخبار مثبت بین المللی و سیاسی و همچنین کاهش انتظارات تورمی، پیش بینی می‌شود شاهد تداوم روند کاهشی قیمت ارز در روزهای آتی باشیم

قیمت دلار

پیش‌بینی وضعیت بازار و قیمت دلار

در شرایط کنونی کارشناسان اعتقاد دارند که در صورت حصول توافق برجام، ریزش قیمت دلار در بازار ادامه خواهد داشت. گروهی از کارشناسان اعتقاد دارند که قیمت دلار تا حدود ۲۵ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و در مقابل، برخی از کارشناسان از دلار ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان صحبت می‌کنند.

با این وجود، اجماع نظری که بین کارشناسان بازارهای مالی درباره نرخ ارز وجود دارد، بیشتر از کاهش کم‌دامنه قیمت در صورت احیای برجام حکایت دارد. به عبارتی می‌توان گفت مدافعان نظر دلار ۱۵ هزار تومانی در اقلیت هستند.

 قیمت دلار

براساس اعلام بانک مرکزی قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه ۱۴۰۱_ ۲۸۰ هزار و ۹۹۸ ریال است؛ همچنین نرخ رسمی هر یورو ۴۲ هزار و ۷۷۲ ریال و نرخ آن در صرافی ملی ۲۸۹ هزار و ۶۸۱ ریال و نرخ رسمی هر پوند انگلیس به قیمت ۵۰ هزار و ۷۵۶ ریال و نرخ آن در بازار آزاد ۳۶۴ هزار و ۶۹۰ ریال است.  علاوه بر این هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۴۴۰ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۷۵ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۳۳۸ ریال، کرون دانمارک پنج هزار و ۷۵۲ ریال، روپیه هند ۵۲۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۹۳۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۱۹ هزار و ۶۳۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۱ هزار و ۵۴۶ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۶۰ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۸۸ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۵۸۵ ریال است.  از سوی دیگر دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۷۹۸ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۵۶۰، لیر ترکیه دو هزار و ۳۳۹ ریال، روبل روسیه ۶۸۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق دو هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۱۷ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۵۸۴ ریال، ریال عربستان سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۰۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۴ هزار و ۲۱۵ ریال، ده روپیه سریلانکا یک هزار و ۱۶۷ ریال، کیات میانمار (برمه) ۲۱ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۳ هزار و هشت ریال قیمت خورد.  همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۱۰ هزار و ۳۹۱ ریال، دینار لیبی هشت هزار و ۶۴۴ ریال، یوان چین شش هزار و ۲۰۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۱۸ هزار و ۴۴۱ هزار ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۴۲۰ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۲ هزار و ۶۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان هشت هزار و ۸۱۶ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۳۰ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۸۴۸ ریال، افغانی افغانستان ۴۶۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۶۶۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۷۵ هزار و ۲۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان چهار هزار و ۱۰۸ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۸ ریال قیمت‌گذاری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان