قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار باز هم سیر صعودی در پیش گرفت | قیمت دلار امروز چقدر شد؟

معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (چهارشنبه‌، ۲۳ شهریورماه) با بهای۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد.

قیمت دلار باز هم سیر صعودی در پیش گرفت | قیمت دلار امروز چقدر شد؟
کدخبر : 4764
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

از اواخر خردادماه امسال بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان،  بازار توافقی عرضه و تقاضا را راه‌اندازی کرد. سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی نیز فراهم شد. این بازار طی ماه‌های اخیر سبب تامین تقاضاهای خُرد مردم شده و به معیار قیمت‌گذاری ارز تبدیل شده است.

امروز (چهارشنبه،‌ ۲۳ شهریورماه) در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، دلار با قیمت ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و با حجم ۲۰ هزار دلار معامله شد. 

معاملات توافقی دلار در روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۲ شهریورماه) کار خود را با ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز کرده بود و در پایان با نرخ ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان به کار خود پایان داد. حجم معاملات در این روز ۱۵ میلیون و ۸۷ هزار و ۴۰۰ بود. 

افزایش قیمت دلار در حالی است که در هفته‌های گذشته به کانال ۲۷ هزار تومان هم نزدیک شده بود و پس از آن، چند هفته‌ای در کانال ۲۹ هزار تومان جا خوش کرده بود.

کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز معتقدند یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت دلار، کورنگ شدن انتظارات مثبت برجامی است، به طوری که حتی روز گذشته سیگنال‌هایی از تاخیر گفت‌وگوهای هسته‌ای برجام تا بعد از نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شد.

به این ترتیب، پس از انتشار سیگنال‌های جدی و نگران‌کننده از طرف‌ اروپایی‌ها، سقف مقاومت ۳۰ هزار تومانی دلار شکسته شد و نرخ این ارز در مرز ۳۱ هزار تومان قرار گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر هر دلار آمریکا ۳۰ هزار و ۸۵۰ تومان قیمت دارد، به طوری که این رقم‌نسبت به روز یک‌شنبه گذشته افزایش ۲۵۰ تومانی را نشان می‌دهد.

از ابتدای هفته تاکنون هر دلار آمریکا در حدود ۷۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است و همین موضوع، سایر بازارها را نیز تحت‌تاثیر قرار داده است.

خط قرمز بازارساز  در بازار قیمت دلار 

عده ای از معامله گران می گفتند که محدوده 30 هزار و 200 تومان خط قرمز بازارساز است و  احتمالا جلوی نوسان ارزی در حدوده 30 هزار و 200 تومان را بگیرد  و با افزایش عرضه ارز مانع از ماندگاری دلار بالای محدوده 30 هزار و 200 تومان شود .

برگشت قیمت دلار به کانال 29 هزار تومان 

نرخ دلار امروز  با 260 تومان کاهش بر روی پله نهم کانال 29 هزار تومان قرار گرفت. هر برگ اسکناس آمریکایی ظهر امروز در محدوده 29 هزار و 940 تومان مبادله شد. 

کاهش هیجان در بازار  ارز همسایه 

البته امروز از هیجان معامله گران افزایشی بازار هرات و سلیمانیه کم شد و نرخ دلار در بازار های یاد شده آرایش نزولی به خود گرفت . با کاهش قیمت دلار  در این  دو بازار تهران هم در سراشیبی قرار  گرفت .

کاهش نرخ حواله درهم  

نرخ حواله درهم  نیز امروز  8 هزار و 280  تومان معامله شد. این قیمت نسبت به عصر دیروز 40 تومان کاهش را نشان می دهد . 

قیمت دلار در بازار رسمی چند ؟ 

قیمت دلار صرافی ملی امروز 28 هزار و 587 تومان بود  و در بازار متشکل ارزی 28 هزار و 410 تومان قیمت خورد. 

سیگنال وزارت خارجه به بازار دلار 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری  درباره برجام گفت موضوع «تضمین» برای ایران دارای اهمیت زیادی است. یک وجه تضمین، لغو تحریم‌هاست و وجه دیگر دور کردن آژانس از رفتار سیاسی و بازی های سیاسی است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای مقام آمریکایی درباره غیر سانده بودن دومین پاسخ ایران به برجام گفت: پاسخ ایران به اروپا سازنده، شفاف و قانونی بود و موضعی از سوی طر‌ف‌های غربی مبنی بر غیرسازنده بودن پاسخ ایران دریافت نکردیم. 

با این حال عده ای از بازیگران ارزی تهران همچنان سردرگم برجام هستند  و سعی می کنند با احتیاط در بازار قد بردارند . 

افت قیمت طلا در بازار جهانی 

قیمت اونس طلا ظهر امروز تقریبا 3 دلار از  دو روز قبل پایین تر بود . فلز گران بهای جهانی ظهر امروز در محدوده 1709 دلار معامله شد . 

ریزش قیمت طلا 18 عیار در ایران 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز در محدوده 1میلیون و 273 هزار توان به فروش رسید که در مقایسه با عصر دیروز تقریبا 11 هزار و 300 تومان پایین آمده بود . 

شوک ریزشی دلار تهران به بازار سکه 

شوک ریزشی دلار تهران به بازار سکه موجب شد سکه بازان کانال 14 میلیون تومان را از دست بدهند. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز در محدوده 13 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز نزدیک به 200 هزار تومان کاهش را نشان می دهد . 

البته عده ای از سکه بازان باور داشتند در صورتی که سکه محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومان را حفظ کند فلز زرد رنگ داخلی پتانسیل رشد را خواهد داشت. 

ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 46 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی بیش از 1 میلیون و 800 هزار تومان  فاصله دارد . حباب سکه هم امروز در محدوده 14 درصد بود . 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان