قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار

قیمت مرغ امروز 23 شهریور ماه | قیمت مرغ همچنان در حال پرواز

قیمت مرغ امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و مرغ کامل زیر نرخ مصوب با قیمت ۵۷هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ امروز 23 شهریور ماه | قیمت مرغ همچنان در حال پرواز
کدخبر : 4775
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت مرغ نیز در پی گرانی سایر کالاها افزایش قیمت داشت. نسبت به اوایل سال 1401 قیمت مرغ تا کنون رشد چند درصدی داشته است. قیمت مرغ تا مرز کیلویی 100 هزار تومان هم پیش‌روی داشته است. در طول این چندماه قیمت مرغ نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. قیمت مرغ نسبت به بودجه و توانایی خرید مردم بالا است و امروز مزر 60 هزار تومان را رد کرد. قیمت مرغ و بالا بودن آن موجب شده خیلی از خانوارها آن را از سبد غذایی خود حذف کنند. قیمت مرغ روزانه مشخص می گردد.

قیمت مرغ در ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۴,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۰,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۵,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۱۰,۲۰۰

جوجه چینی

جوجه کباب بی‌استخوان و بدون بازو ساده

۱۱۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

مرغ کنتاکی

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه (بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی)

۵۷,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته‌بندی بشقابی

تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی بسته‌بندی

۴۵,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی بسته‌بندی

۴۲,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۹ عددی بسته‌بندی

۲۵,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۶ عددی بسته‌بندی

۱۹,۹۰۰

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی محمد جعفری با بیان اینکه وضعیت گوشت مرغ به نرخ مصوب رسیده است افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام از ۱۰ شهریورماه به منظور  تنظیم بازار این  محصول ورود کرده  به طوری که اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار به قیمت مصوب نزدیک شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: پیش از این شرکت مازاد گوشت مرغ کشور را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی خریداری کرده بود بنابراین ذخایر ما مطلوب است و هیچ کمبودی در این خصوص نداریم و هر زمان که بازار نیاز داشته باشد ورود می کنیم.

به گفته وی، طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم  مرغ زنده ۴۰  هزارتومان و مصرف کننده ۵۹ هزارو ۸۰۰ تومان تعیین شده بود که اکنون نیز به طور مجدد با ورود شرکت پشتیبانی امور دام این رقم به نرخ مصوب نزدیک شده است.

وی اظهارداشت: درحال حاضر توزیع مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی در تهران و سایر استان های کشور انجام می شود که البته این فرایند در صورت درخواست کارگروه تنظیم بازار استان ها برحسب نیازشان صورت می گیرد.

جعفری تصریح کرد: براساس معرفی نامه کارگروه تنظیم بازار استان ها هر کیلوگرم مرغ منجمد درب سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام استان ها با قیمت ۴۵ هزارتومان در اختیار مباشرین قرار می گیرد و در تهران با قیمت ۴۸ هزارتومان بدست مصرف کنندگان می رسد. البته  کارگروه های تنظیم بازار استانی خود تعیین کننده نرخ مرغ منجمد در استان ها هستند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: به طور حتم شرکت  با توزیع خود تا زمان تنظیم بازار گوشت مرغ حضور می یابد اما تلاش داریم  آسیبی به تولیدکنندگان داخلی وارد نشود.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار گوشت مرغ اکنون به شرایط نرمال نزدیک شده است گفت: به نظر می رسد نیاز چندانی به دخالت شرکت نباشد اما تا زمان متعادل شدن قیمت ها در بازار حضور خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای موجود اکنون سالانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می شود.

بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها حداکثر نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ ۶۰هزار تومان تعیین شد اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که در روزهای اخیر قیمت‌ها از نرخ مصوب عبور کرده است. مرغ ۶۲هزار و ۷۵۰ تا ۶۵هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد.

دماوندی‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته درباره گران شدن قیمت مرغ در بازار، گفت: گزارش‌هایی درباره گران‌فروشی مرغ به هر کیلوگرم ۶۵هزار تومان داریم اما با توجه به اینکه قیمت مرغ زنده ۴۲هزار تومان است، حداکثر قیمت این محصول نباید بیشتر از ۶۰هزار تومان باشد.

وی افزود: ذخایر کافی از مرغ داریم که به استان‌های مختلف ابلاغ شده که ذخایر خود را در بازار توزیع کنند.

مصرف مرغ کشور همچنان کاهشی است

براساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، مصرف مرغ در کشور ۳۰ تا ۵۰درصد کاهش یافته است. وزارت جهاد کشاورزی برآورد می‌کند که این کاهش مصرف بیش از ۳۰درصد باشد و به دنبال توزیع کالا برگ مرغ و تخم‌مرغ برای بازگشت مصرف به روال قبل خود است.

مرغداران خواهان افزایش قیمت این محصول هستند به همین منظور در جلسه تنظیم بازار هفته پایانی شهریور با حضور معاون اول رئیس جمهور این موضوع بررسی می‌شود.

گفتنی است که قیمت تمام شده مرغداران در کشور بالا و شرایط رقابت با کشور‌های مانند ترکیه برای صادرات ندارد هرچند این وضعیت در مرغداران دارای زنجیره ارزش مناسب‌تر است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان