رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر مهم برای جاماندگان رتبه بندی معلمان | ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان تمدید شد

کارگروه رتبه‌بندی معلمان با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان تا پایان روز جمعه ۲۵ شهریور۱۴۰۱ خبر داد.

خبر مهم برای جاماندگان رتبه بندی معلمان | ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان تمدید شد
کدخبر : 4589
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند . تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است.  بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

رتبه بندی معلمان

افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا در بحبوحه انتظار سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی باعث کاهش قیمت طلا شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۱۶۹۳ دلار و ۷۷ سنت رسید.

تمرکز بازار در این هفته بر اجلاس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه خواهد بود. انتظار می‌رود نرخ بهره در این اجلاس ۷۵ واحد افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم در اجلاس فدرال رزرو در بیستم و  بیست و یکم همین ماه افزایش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

خبر رشد بخش خدمات در آمریکا در ماه اوت ارزش دلار را به بالاترین رقم طی ۲ دهه گذشته رسانده‌است. بدین‌ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین رقم از ماه ژوئن رسیده که نتیجه احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو آمریکاست.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به بالا رفتن ارزش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا، بازگشت طلا به روند افزایش قیمت چندان آسان نخواهد بود.

قیمت نقره امروز با ۰.۸۵ درصد کاهش به ۱۷ دلار ۷۶ سنت رسید و پلاتین با ۱.۰۹ درصد کاهش ۸۴۶ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

شیوا قاسمی پور با اشاره به اعلام نظر رسمی هیأت تطبیق مصوبات در خصوص مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۳ آئین نامه دولت اجرای حکم رتبه بندی به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات شده است، در حالیکه نیروهای طرح مهرآفرین که نیروهای قراردادی شرکتی یا نهضتی بوده اند در سال ۹۱ بصورت پیمانی جذب اداری آموزش و پرورش شدند و باید مشمول قانون رتبه بندی معلمان شوند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس ادامه داد: این معلمان هم اکنون به طور متوسط ۱۱ سال سابقه خدمت پیمانی در آموزش و پرورش دارند و حدود ۱۵۰۰ ساعت آموزش ضمن خدمت دیده اند و لذا عدم شمول آنان در طرح رتبه بندی به نوعی تضییع حقوق آنها محسوب می‌شوند، در حالیکه بنا بود این افراد ظرف مدت ۵ سال تعیین تکلیف شوند ولی عملا به فراموشی سپرده شدند.

وی با اشاره به موافقت ضمنی وزارت آموزش و پرورش با این موضوع، گفت: با توجه به ایرادی که هیأت تطبیق مصوبات به آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان وارد کرده است، دولت مکلف است آیین نامه را جهت رفع آن اصلاح کند که در این صورت مشکل افراد مشمول طرح مهرآفرین نیز مرتفع خواهد شد و این افراد نیز میتوانند به عنوان معلمان آموزش و پرورش با رعایت سایر شرایط قانونی از مزایای طرح رتبه بندی برخوردار شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این مهم با پیگیری‌های فراوان اعضای کمیسیون آموزش محقق شد و با نظارت مجلس و کمیسیون آموزش نیز اجرایی خواهد شد.

حذف معلمان از رتبه بندی معلمان

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که، هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، حذف معلمان مهرآفرین از آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را مغایر قانون تشخیص داد ‌و بر این اساس باید آن‌ها نیز مشمول رتبه‌بندی شوند.

علی کریمی فیروزجایی، درباره سرنوشت بررسی اصلاحات آئین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در هیأت تطبیق مجلس شورای اسلامی، گفت: هیات تطبیق مصوبات مجلس متشکل از حقوقدانان برجسته و باسابقه است. طبق نظر آن‌ها بخشی از آئین‌نامه رتبه‌بندی مغایر قانون تشخیص داده شده و باید اصلاح شود.

وی توضیح داد: بر اساس نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود، عبارت «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود»، مغایر قانون تشخیص داده شده و توسط دولت باید به نحوی اصلاح شود که در هیأت مذکور تأیید شود. لذا بر اساس نظر هیات، این‌که آئین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان شامل معلمان طرح مهرآفرین نمی‌شود، مغایر قانون است و باید اصلاح شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره فرآیند اصلاح این آئین‌نامه نیز، گفت: با توجه به این که مغایر قانون بودن این بخش از آئین‌نامه به صورت رسمی از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود، هیأت دولت باید این آئین‌نامه را اصلاح و مجدد برای بررسی به مجلس ارسال کند.

یوسف نوری با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه بندی را نمی‌خواستند اجرا کنند. پولی که گذاشته بودند از محل فروش املاک بود. اصلا املاک به فروش نمی‌روند و یک ساله هم نمی‌توان فروخت؛ نمی‌خواستند اجرا کنند و چون نمی‌خواستند، کارهای این چنینی انجام می‌دادند؛ یک لایحه ناقصی هم تهیه و به مجلس داده بودند.

وی افزود: قرار بوده در هرسالی ۲۰۰ هزار نفر در رتبه‌های پنجگانه قرار بگیرند

نوری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم علی رغم محدودیت‌های مالی این لایحه را پس نگرفت و چون قول رئیس جمهور وشعار انتخاباتی‌اش بود، به لطف خداوند تقویت شد و بودجه‌ای در یک ردیف خاص برایش دیده شده گفت: دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی درنظر گرفته بود که ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر در مجلس به آن افزوده شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: قاعدتا بودجه‌ای‌ها می‌گویند قانون باید از اول امسال اجرا می‌شد چون دولت نیمه سال آمده بود اما با پولی که گذاشته شد زمان اجرای قانون را از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ دیدند؛ رتبه‌ها نیز از آموزشیار تا استادمعلم تعیین شدند و از ۴۵ تا ۹۰ درصد مشمول افزایش حقوق می‌شوند.

وی با بیان اینکه ابتدا گفته شد آنها که “کد شناسه” ندارند مشمول رتبه بندی نمی‌شوند گفت: تصور ما این بود که همه همکاران ما شناسه استخدام دارند اما وقتی بررسی کردیم مشخص شد ۴۶۰ هزار نفر شناسه استخدامی ندارند که خیلی عدد بزرگی بود. دوباره اصلاحیه به آیین نامه خورد و مشکل این گروه حل شد.

نوری درباره مشکلات معلمان “طرح مهرآفرین” نیز توضیح داد و گفت: به طور کلی گروهی بودند که در دولت نهم جذب شده بودند. اینها قرارداد با شرکت‌ها داشتند که قراردادشان با شرکت‌ها به قرارداد با دستگاه تبدیل شد و همه اینها رفتند آزمون دادند و جذب دستگاه‌ها شدند. منتها آموزش و پرورش از مهرآفرین‌ها در طول این مدت آزمون نگرفته است. قوانین و مقرراتی دارند از جمله مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی که به موجب آن هرفردی می‌خواهد وارد آموزش و پرورش شود، باید آزمونی را از سربگذراند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان