قیمت سکه | قیمت سکه امروز

قیمت سکه وارد نوسان شد | الاکلنگ قیمت سکه روی کانال 12 میلیون و 13 میلیون

نایب رییس اتحادیه طلا در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف، احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود ندارد؟ تصریح کرد: به نظر می‌رسد نوسان قیمت‌ها تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات در همین محدوده قیمتی باشد و نوسان دیروز هم طبیعی بود.

قیمت سکه وارد نوسان شد | الاکلنگ قیمت سکه روی کانال 12 میلیون و 13 میلیون
کدخبر : 4208
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است.  قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

 نایب رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی وضعیت آتی بازار گفت: من فکر می‌کنم نوسانات اخیر بازار، نوسانات طبیعی عرضه و تقاضا بود، چون اتفاق خاصی نیفتاده بود که بخواهد تاثیری روی روند کاهشی یا افزایشی بازار اثر بگذارد.

رفت و برگشت قیمت ها در بازار طلا و سکه

در حالی بازار طلا و سکه دیروز در ابتدای روز شاهد تداوم در ریزش قیمت‌ها بود، اما در میانه روز افزایش قیمت را تجربه کرد، به طوری که سکه امامی از کانال ۱۲ میلیون تومان بالا آمد و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

به عبارتی، قیمت طلا دیروز صبح تا حدود یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان و سکه ۱۲ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان کاهش داشت، اما در نهایت، معاملات بازار با قیمت یک میلیون و ۲۳۶ هزار تومان هر گرم طلای ۱۸عیار و ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سکه امامی به پایان رسید.

اما دلیل افزایش قیمت‌ طلا و سکه چه بود؟ محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در این خصوص در گفت‌وگویی گفت: قیمت طلا و سکه دیروز در ابتدای روز کاهشی بود، اما از میانه روز به سمت افزایش رفت. این شرایط را در بازار ارز هم شاهد بودیم.

وی افزود: به دلیل این‌که روز یک‌شنبه یود، بازارهای جهانی تعطیل بودند، در نتیجه قیمت اونس تغییری نداشت، بنابراین اگر قیمت طلا و سکه افزایش پیدا کرد، به دلیل افزایش قیمت ارز بوده است‌.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: اواسط صبح دیروز قیمت دلار تا حدود ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمد ولی از ظهر به بعد افزایش پیدا کرد که تا عصر در حدود ۲۹ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

شوک ارزی به قیمت طلا و سکه

کشتی‌آرای عنوان کرد: بر این اساس، افزایش قیمت طلا و سکه تحت‌تاثیر افزایش قیمت ارز بوده است‌.

وی متذکر شد: دیروز اوایل صبح قیمت سکه ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود، ولی بعدازظهر تا ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار افزایش قیمت داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی وضعیت آتی بازار گفت: من فکر می‌کنم نوسانات دیروز، نوسانات طبیعی عرضه و تقاضا بود، چون اتفاق خاصی نیفتاده بود که بخواهد تاثیری روی روند کاهشی یا افزایشی بازار اثر بگذارد.

پیش بینی قیمت ارز، طلا و سکه

کشتی‌آرای افزود: این نوسانات نشان می‌داد که قیمت‌ها دارند خودشان پیدا می‌کنند، بنابراین اگر فرض بگیریم که بخواهیم اعدادی را برای قیمت طلا، سکه و ارز در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد با توجه به سایه انداختن مذاکرات روی قیمت ارز، قیمت ارز، طلا و سکه در همین محدوده نوسان داشته باشد.

وی عنوان کرد: دیروز ما هیچ اتفاق خاص سیاسی نداشتیم و خبر خاصی درباره مذاکرات وین شنیده نشد، بنابراین نوسانات طبیعی بازار را مشاهده کردیم و این نشان می‌دهد که قیمت‌ها می‌خواهد در همین سطح باقی بماند تا نتیجه مذاکرات مشخص شود.

نایب رییس اتحادیه طلا در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف، احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود ندارد؟ تصریح کرد: به نظر می‌رسد نوسان قیمت‌ها تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات در همین محدوده قیمتی باشد و نوسان دیروز هم طبیعی بود.

سکه امامی کانال ۱۳ میلیون تومانی را از دست داد و وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شد. دیشب در بازار پشت خطی، فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افت کرد و این موضوع موجب شد که انتظارات نزولی در بازار سکه تقویت شود.

به نظر می رسد، سکه بازان تحت تاثیر شوک نزولی دلار قرار گرفتند و سعی کردند به سرعت دارایی خود را تبدیل به ریال کنند. تلاش برای فروش در بازار فلز گران بهای داخلی به اندازه ای زیاد بود که حباب سکه نیز مرز ۱۰ درصدی را از دست داد و وارد کانال ۸ درصدی بود.

حدود ساعت ۹ شب گذشته، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که فاصله یک میلیون تومانی با قیمت بازار داشت. با توجه به روند نزولی دلار و حباب ۸.۶ درصدی در بازار سکه می توان گفت که هم چنان احتمال افت فلز گران بهای داخلی وجود دارد.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه محدوده حمایتی ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان را از دست بدهد، احتمال افت تا محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. با وجود احتمال های کاهشی، در صورتی که دلار بتواند راه خود را به کانال ۲۹ هزار تومانی باز کند، سکه امامی نیز از فاز نزولی خارج خواهد شد.

 

 

قیمت سکه در بازار امروز

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدیدامروز(شنبه،29مردادماه) در بازار آزاد تهران به 13 میلیون و713هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 12 میلیون و857 هزار تومان رسید.  قیمت هر قطعه نیم سکه7 میلیون و770هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 765 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 990 هزار تومان است.  قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1747 دلار و 6 سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون و 275 هزار تومان است.

شرط مهم برای صعود قیمت سکه 

به باور این دسته از فعالان‌ بازار در شرایط فعلی تنها شرط افزایش قیمت سکه این است که نرخ دلار و قیمت اونس طلا رشد کند .

برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی شرط مهم‌ برای صعود سکه افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز مقاومتی است. این دسته از تحلیلگران معتقدند در صورتی که قیمت دلار رشد کند این امر می تواند محرکی برای جهش سکه شود.  با این حال نرخ دلار در شرایط فعلی در انتظار برجام است و بازیگران ارزی سعی می کنند در خرید و فروش ها احتیاط کنند.  عده ای دیگر به قیمت اونس طلا اشاره می کردند و می گفتند در صورتی که قیمت طلا رشد کند این امر می تواند بر قدرت سکه بازان افزایشی بیفزاید.  با این حال در بازارهای جهانی نیز اونس مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داده است و دراین هفته گرایش خاصی برای رشد قیمت از خود نشان نداده است، عاملی که سکه را بیشتر تحت فشار قرار داده است  عوامل داخلی بازار شامل عرضه و تقاضا است که به خریداران و فروشندگان آن بستگی دارد و عوامل خارجی نیز متاثر از قیمت دلار، متغیرهای کلان اقتصادی و قیمت جهانی طلا است. تمامی این موارد می‌توانند بر بازار سکه تاثیر بگذارند.  با مشاهده روند قیمت طلا در ایران متوجه می‌شوید که این فلز گران‌قیمت در دراز مدت دارای قیمت ثابت نسبت به رشد قیمت‌ها در بازارهای مختلف است. با وجود این ویژگی، طلا توانسته است به عنوان یک فلز گرانبها که برای حفظ دارایی‌ها مورد استفاده قرار گیرد شناخته شود.  البته باید این نکته مهم را از یاد نبرید که نوسانات بازارهای مالی موازی می‌توانند در قیمت این فلز نوساناتی ایجاد کنند.  این نوسانات تنها در کوتاه مدت می‌توانند تاثیر خود را بگذارند و در بلند مدت ارزش طلا ثابت می‌ماند.

 به نقل از اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار آزاد 

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز شنبه ۲۹ مرداد با 470,000 تومان کاهش، 13,243,000 معامله شد . 

  قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز شنبه ۲۹ مرداد با 408,000 تومان کاهش، 12,449,000 معامله شد. 

برای مشاهده دقیق جدول قیمت و نمودار هفتگی قیمت سکه بهار آزادی اینجا کلیک کنید .    

قیمت نیم سکه در بازار آزاد امروز شنبه ۲۹ مرداد با 270,000 تومان کاهش، 7,500,000 معامله شد. 

برای مشاهده دقیق جدول قیمت و نمودار هفتگی قیمت نیم سکه اینجا کلیک کنید .    

قیمت ربع سکه در بازار آزاد امروز شنبه ۲۹ مرداد با 215,000 تومان کاهش، 4,550,000 معامله شد. 

قیمت طلا مثقال 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه ۲۹ مرداد با 260,000 تومان کاهش، 5,263,000 معامله شد. 

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه ۲۹ مرداد با 59,800 تومان کاهش، 1,215,300 معامله شد.  برای مشاهده دقیق جدول قیمت و نمودار هفتگی قیمت طلا گرمی 18 عیار اینجا کلیک کنید .

 قیمت اونس طلا که روز پنجشنبه تا محدوده ۱۷۶۹ دلار بالا رفته بود دیروز مرز 1750 دلار را از دست داد . با ریزش بیش از 16 دلاری قیمت اونس طلا قدرت ممکن است قدرت معامله گران کاهشی بازار سکه بیشتر شود. موج فروش سکه در بازار پشت خطی  به گزارش اقتصادنیوز ، روز پنجشنبه گذشته قیمت سکه افت و خیز خاصی را تجربه نکرد و در محدوده ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.  نوسان محدود سکه در حالی بود که قیمت دلار  بر مدار کاهش قرار گرفته بود.

ملاقات سرنوشت ساز در بورس 

ارزش ذاتی سکه در روز یاد شده ۱۲ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان بود و  حباب فلز زرد رنگ داخلی در محدوده ۱۰ درصد ایستاد . موج فروش ها در بازار پشت خطی  عده ای از تحلیلگران معتقدند با شکست حمایت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، میزان فروش ها در بازار پشت خطی به اندازه ای زیاد شد که دیشب فلزگران بهای داخلی در محدوده ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.  به باور فعالان بازار در صورتی که سکه بازان نتوانند به سمت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کنند این امر می توان زمینه ساز سقوط سکه تا نیمه کانال ۱۳ میلیون تومان شود.  حراج سه خودرو، 200 میلیون ارزان‌تر از بازار  دلار+و+سکه    بازار سکه جان دوباره می گیرد؟   این دسته از سکه بازان  می گویند در شرایط فعلی باید قیمت دلار وارد فاز صعود شود تا بازار سکه هم جان دوباره بگیرد. با این حال قیمت دلار دیشب نسبت به روز پنجشنبه تفاوت چندانی نداشت.  قیمت دلار در تهران و هرات ریخت.

  از سوی دیگر قیمت اونس طلا که روز پنجشنبه  تا محدوده ۱۷۶۹ دلار بالا رفته بود دیروز مرز 1750 دلار را از دست  داد . با ریزش بیش از 16 دلاری قیمت اونس طلا ممکن است قدرت معامله گران کاهشی بازار سکه بیشتر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان