قیمت خودرو | قیمت خودرو صفر

قیمت خودرو امروز 24 مرداد | پیش بینی مهم از قیمت خودرو

بازار خودروی کشور در رکود قرار دارد. اما امیدواری بازار به نتیجه مثبت مذاکرات، قیمت‌ها را به صورت جزئی کاهش داده است.

قیمت خودرو امروز 24 مرداد | پیش بینی مهم از قیمت خودرو
کدخبر : 3927
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

نوسان قیمت خودرو در بازار باعث کاهش خرید و فروش شده است. قیمت خودرو در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارز تغییرات زیادی داشته است و فعالان حوزه بازار در انتظار ثبات قیمت خودرو هستند. آیا کاهش تولید خودرو تاثیری در کاهش قیمت خودرو دارد؟ هرچند اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار باعث افزایشی شدن قیمت خودرو می‌شود.

 قیمت خودرو صفر داخلی در روز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۹ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات در قیمت ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۲ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز  دو میلیون تومان کاهش داشت و اکنون در بازار کشور تا نرخ ۳۵۷ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز سه میلیون تومان کاهش قیمت داشت و در قیمت ۵۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نه تنها در بازار خودرو، بلکه سایر بازارها نیز در کشور متاثر از مذاکرات وین هستند. به دلیل مشخص نبودن نتیجه مذاکرات نیز، بازارها دست نگه داشته‌اند و جهشی ندارند. هرچند اخبار ضد و نقیضی که از این مذاکرات منتشر می‌شود، یک تاثیر جزئی دارد.

او افزود: بازار خودروی کشور در حال حاضر در رکود قرار دارد. اما امیدواری بازار به نتیجه مثبت مذاکرات، قیمت‌ها را به صورت جزئی کاهش داده است. البته به نظر می‌رسد این رکود ادامه داشته باشد تا نتیجه قطعی از مذاکرات مشخص شود.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: گویا بانک مرکزی با واردات خودرو به کشور مخالفت کرده و بحث واردات نیز همچنان با ابهاماتی همراه است. اما با به نتیجه رسیدن مذاکرات و وارد شدن ارز به کشور، مشکلات تامین ارز نیز برطرف می‌شود و در بازار و قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

 بارانداز ارز ترجیحی به تولید ملی

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: افزایش حجم معاملات با روند بعدی تورم همزمان می‌شود و تصحیح قیمتی بعدی رخ می‌دهد. این روند حتی در تورم‌های شدید سال‌های اخیر هم دیده می‌شود و مختص بازار خودرو نیست و متناسب نوع و گروه کالایی و عرضه آن، میزان ضرورت کالا و توان مشتری از پریودهای چند ماهه تا یک ساله دارد.

این کارشناس بازار خودرو گفت: در بازار خودرو معمولا این پریودها فصلی صورت می‌گیرد. در چند سال گذشته بازار خودرو رفتاری خارج از عرف فصلی خود نشان داده است و برخلاف روند سالیانه، رکود و تنفس قیمتی در تابستان و حتی شب عید اتفاق افتاده است.

زاوه افزود: هرچند نقش موضوعاتی مانند واردات خودرو و مسئله برجام در این جابه‌جایی را نمی‌توان نادیده گرفت که در دوره‌های رونق فصلی باعث رکود در بازار و تعلل خریداران شد و لذا دوره‌های فصلی را جابجا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ثبات قیمت‌ها از انتهای تابستان و یا ابتدای پاییز دوباره از بین بروند و موج بعدی افزایش قیمت‌ها در نیمه پاییز و ابتدای زمستان به بازار بازگردد، حال اگر دوباره اصرار بر سرکوب قیمت‌ها و تکذیب تورم در دولت کمافی‌السابق صورت بگیرد، حتما شدت آن افزایش می‌باید و اگر دولت به شناوری قیمت‌ها در مبدا تولید رسمیت بدهد، می‌توان به شدت پایین‌تر آن امید داشت ولی به هر صورت از این موضوع نمی‌توان فرار کرد.

، قیمت خودرو صفر داخلی در روز یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات در قیمت ۶۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۱ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز در قیمت ۵۹۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود است. قیمت‌ها نیز در چند روز گذشته تغییری نکرده و با یک ثبات نسبی همراه شده است. به نظر می‌رسد این روند بازار در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

اسد کرمی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو نسبت به روزهای گذشته، روندی کاهشی را در بازار خودروی کشور طی می‌کند. اما بازار همچنان در رکود است. این رکود در سال‌های گذشته سابقه نداشته و بسیار سنگین است. البته رکود در بازار خودروهای داخلی سنگین‌تر است و هیچ معامله‌ای شکل نمی‌گیرد. به نظر نمی‌رسد در روزهای آینده نیز تغییری در روند بازار دیده شود.

چندی پیش نیز، بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد. در نتیجه به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشیم.

‌اسد کرمی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو نسبت به روزهای گذشته، روندی کاهشی را در بازار خودروی کشور طی می‌کند. اما بازار همچنان در رکود است. این رکود در سال‌های گذشته سابقه نداشته و بسیار سنگین است. البته رکود در بازار خودروهای داخلی سنگین‌تر است و هیچ معامله‌ای شکل نمی‌گیرد. به نظر نمی‌رسد در روزهای آینده نیز تغییری در روند بازار دیده شود.

چندی پیش نیز، بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد. در نتیجه به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشیم.

البته فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو نیز به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. اما قیمت‌ خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. به نظر می‌رسد این رکود تورمی در آینده نیز ادامه داشته باشد و بازار تا پایان سال با ۲۰ درصد تورم همراه شود.

چندی پیش نیز،بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودروی کشور در ۱۰ روز اخیر با ثبات نسبی در قیمت‌ها همراه بود. البته همچنان کاهش یا افزایش جزئی در قیمت‌ها دیده می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: باید به این نکته توجه کرد که بازار، در شرایط کنونی کشش افزایش قیمت را ندارد. به همین دلیل، تا زمانی که دو موضوع مذاکرات وین و واردات خودرو به نتیجه نرسد، به نظر می‌رسد بازار به روند کنونی خود ادامه دهد.

چندی پیش نیز، بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود قرار دارد. اما نکته قابل توجه این است که در ۱۰ روز گذشته شاهد نوسان قیمت‌ها بودیم. در روزهای گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند نوسانی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.

فیروز نادری ،کارشناس صنعت خودرو گفت: از هفته گذشته خودروها در بازار به دلیل امضاء نشدن تواق‌نامه برجام، با افزایش قیمت جزئی همراه بود. البته در این هفته نیز به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی در راه باشد. اگر افزایش قیمتی نیز اتفاق بیافتد، جزئی است.

به گفته او، وزیر صمت اعلام کرد که سال آینده خودروهای اقتصادی وارد بازار می‌شوند. اما به نظر نمی‌رسد این وعده نیز مانند وعده‌های دیگر وزیر تحقق یابد. تا زمانی که این صحبت‌ها و وعده‌های خودرویی عملی نشود، تاثیری در بازار و قیمت‌ها ندارد.

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو نیز گفت: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نواسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود.  بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده یک خودرو دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند

آیا دو درصد کاهش تولید تاثیری در بازار و قیمت‌ها دارد؟

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه تولید کاهشی بود، اما نسبت به سال گذشته خودروهای ناقص کمتری تولید شد. در نتیجه میزان عرضه خودرو به بازار نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نیافته، بلکه به صورت افزایشی بود.

او در رابطه با میزان عرضه گفت: در بازار همچنان تعادل بین تقاضا و عرضه برقرار نیست و با کمبود خودرو مواجه هستیم. اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار نیز باعث بوجود آمدن تقاضای کاذب در بازار می‌شود. این فرایند بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و نوسان قیمتی را افزایش می‌دهد.

مدنی افزود: اما این کاهش تولید تاثیری بر هیچ نوع فروشی، اعم از فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان، ندارد. زیرا همانطور که گفته شد، مشکل کمبود عرضه برطرف نشد و خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد.

مدنی توضیح داد: هیچ یک از سیاست‌های فعلی صنعت خودرو تا کنون تغییری نکرده است. در نتیجه بازار به روال گذشته خود ادامه می‌دهد و متناسب با نرخ دلار قیمت‌ها نیز نوسانی می‌شود. اما عاملی که در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، آزادسازی واردات خودرو به کشور و همچنین لغو قیمت‌گذاری دستوری است.

او گفت: در حال حاضر خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. زیرا خریداران منتظر اخبار آزادسازی واردات هستند. اگر واردات خودرو به کشور آزاد شود، عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. همچنین نوسان قیمتی در خودروهای داخلی نیز کاهش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان