قیمت خودرو | قیمت خودرو صفر

قیمت خودروهای داخلی پرفروش | نوسان شدید قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

 قیمت خودروهای داخلی پرفروش | نوسان شدید قیمت خودرو
کدخبر : 2186
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو در سال جدید با افزایش شدیدی روبرو شده است. مسئولان نتوانستند راهکاری برای کاهش قیمت خودرو ارائه دهند. به گفته مسئول مربوطه افزایش قیمت خودرو به دلیل ناتوانی در حجم تولید بوده و به تناسب آن تعداد متقاضیان نیز بالا بوده است. قیمت خودرو در روزهای پایانی فروردین همچنان روند صعودی خود را در پیش گرفته تا جایی که منجر به افزایش قیمت خودرو کارکرده نیز شده است. قیمت خودروهای وارداتی نیز بی نصیب از این گرانی نبودند و با افزایش قیمت زیاد مواجه شدند.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت ۵۰۹ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۴ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور با دو ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته،  از سقف ۳۵۵ میلیون تومان عبور کرد.

پژو پارس اتوماتیک نیز بر قله ۴۴۴ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار با نرخ ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

ریزش قیمت خودرو در راه است؟

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در درجه اول میزان عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند. اما شرایط ارزی کشور و نقدینگی سرگردان در دست مردم در قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

او توضیح داد: خودرو از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. مردم نیز با همان نقدینگی سرگردان به خرید یا فروش خودروهای خود می‌پردازد.

او گفت: البته خودروهای ناقص نیز در حال تکمیل و عرضه به بازار هستند. این اقدام باعث کاهش نسبی قیمت‌ها می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود موضوع اگر واردات خودرو به صورت جدی دنبال شود، قیمت خودروهای خارجی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

حمیدرضا حیدری در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر خبرهای مربوط به واردات خودرو بر بازار داخلی و خارجی آن تاثیر گذاشته و قیمت خودروهای خارجی و داخلی حدود پنج درصد کاهش یافته است.

وی افزود: اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودرو ایرانی تاثیر خواهد گذاشت اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودروهای خارجی دارد. اگر قیمت خودوری خارجی وارده شده به کشور قیمت اقتصادی و در رنج قیمت خودروهای ایرانی باشد، نرخ اتومبیل‌های داخلی به شدت ریزش می‌کند اما اگر این خودروها بالای ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، قیمت خودروی ایرانی کمتر کاهش خواهد یافت زیرا افراد کمی توانایی خرید این خودروها را دارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: هم‌اکنون فروشندگان و خریداران منتظرند نتیجه نهایی طرح واردات خوردو مشحص شود. در شرایط کنونی فروشنده در بازار هست اما خریداری نیست.

حیدری با اشاره به اینکه قیمت خودروهای ایرانی سیر نزولی داشته، بیان کرد: اگر واردات خودرو به کشور صورت گیرد، بازار خودرو از رکود خارج می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر سایت‌های فروش خودرو خاطرنشان کرد: سایت‌های فروش خودرو باید بررسی شده و نظارت کافی بر آن صورت گیرد چون فعالیت این سایت‌ها موجب از بین رفتن آرامش بازار می‌شود.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار متاثر از اخبار آزادسازی واردات و تورم قرار گرفته است. شیب قیمت‌ها نیز منفی شده است.

او توضیح داد: این روند نوسان قیمتی در روزهای آینده ادامه دارد. البته اگر برای تدوین آیین‌نامه واردات تعلل شود، ممکن است موج جدیدی از نوسان قیمتی را در اوایل تابستان مشاهده کنیم.

قرعه کشی دردی از گرانی قیمت خودرو دوا نکرد!

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودرو تهران، به ثبات قیمت‌ها و عدم وجود تقاضای کاذب در چند هفته اخیر اشاره کرد و افزود که اگر خودروسازان نیز خودرو‌های بیش‌تری را به بازار عرضه می‌کردند، قیمت‌ها تا حدودی کاهش می‌یافت. وی نوسانات ارزی ناچیز در ماه‌های اخیر را نیز دلیلی بر ثبات قیمت خودرو دانست؛ اما قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت و یا ستاد تنظیم بازار را بی‌تاثیر شمرد.

موتمنی دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها را، عدم تامین نیاز بازار دانست و افزود که ثبت‌نام و قرعه‌کشی خودرو کافی نیست و تنها باعث سود‌های گزاف دلالان می‌شود.

او می گوید که دلالان با ثبت‌نام، خودرو را به قیمت کارخانه می‌خرند و سپس با قیمت بازار به فروش می‌رسانند و بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد سود می‌کنند. در نتیجه مصرف‌کنندگان واقعی مجبورند با قیمتی بسیار بیش‌تر از کارخانه خرید کنند.

هم اکنون اگر بخواهیم یک پراید دست دوم خریداری کنیم باید برای سال ۹۹ بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان هزینه کنیم؛ یا اگر بخواهیم یک پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بخریم برای مدل ۹۹ باید حدود ۲۵۰ میلیون هزینه کنیم که مدل صفر کیلومتر آن با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آنطور که نمایشگاه داران خودرو می گویند تنها یک درصد از متقاضیان قرعه‌کشی خودرو، مصرف‌کننده واقعی هستند.کارشناسان صنعت خودرو از خودروسازان بابت عرضه نکردن خودرو‌ها گله دارند که با وجود افزایش قیمت، میزان عرضه خودرو افزایش نیافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان