قیمت دلار | قیمت دلار امروز

قیمت دلار کاهش یافت | پیش بینی امیدوارکننده از کاهش قیمت دلار

قیمت دلار بالاخره کوتاه آمد و به ۳۱ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. حالا دلار فقط دو گام تا ورود به کانال ۳۰ هزار تومانی فاصله دارد. آیا دلار دوباره ارزان می‌شود؟

قیمت دلار کاهش یافت | پیش بینی امیدوارکننده از کاهش قیمت دلار
کدخبر : 3644
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 28 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار مرز 30 هزار تومان را نیز رد کند.

 دو ماه است که قیمت دلار در کانال ۳۱ و ۳۲ هزار تومانی در حرکت است و قصد کاهش ندارد. اما خبر از سرگیری مذاکرات هسته‌ای یخ دلار را باز کرد و روند نزولی قیمت آغاز شد.

کاهش قیمت دلار از ابتدای این هفته کلید خورد. گزارش‌های رسیده از چهار راه استانبول حاکی از احتیاط معامله‌گران برای خرید و فروش دلار بود. قیمت دلار در کانال بالای ۳۱ هزار تومان ثابت مانده بود اما معاملات محتاطانه انجام می‌شد و همه گوش به زنگ اخباری بودند که از وین شنیده می‌شود.

بالاخره خبر ساعتی قبل مخابره شد. انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در صفحه توییترش نوشت: در راه وین برای مذاکره درباره اجرایی شدن کامل برجام بر مبنای متن ارائه شده هماهنگ‌کننده مذاکرات [جوزپ بورل] در ۲۰ ژوئیه است.

پس از آن بود که سخنگوی وزارت امور خارجه هم اعلام کرد هیات ایرانی به ریاست باقری کنی تا ساعتی دیگر راهی وین می‌شوند تا درباره برجام مذاکره کنند. مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شد.

قیمت دلار چه می‌شود؟

بار پیش آغاز مذاکرات برجامی در دوحه، قیمت دلار را به کانال ۳۰ هزار تومان رساند و دلار ظرف دو روز کاهش دو تا سه هزار تومانی را تجربه کرد. دفعات قبل هم آغاز مذاکرات برجام و حضور تیم مذاکره‌کننده در وین، بر قیمت دلار تاثیر گذاشت و دلار تا نزدیک ۲۸ هزار تومان هم رسید.

اکنون هم همه چیز وابسته به نتیجه مذاکرات هسته‌ای در وین است. اگر مذاکرات خوب پیش برود باید منتظر کاهش قیمت دلار بود. اما چقدر کاهش؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: احتمال کاهش قیمت به کمتر از ۳۱ هزار تومان در بازار وجود دارد.

به گفته این کارشناس اگر مذاکرات به نتیجه برسد و توافقی شکل بگیرد، ممکن است دلار به ۲۸ هزار تومان هم برسد.او گفت: اخباری مبنی بر شکل‌گیری یک توافق خوب در بازار منتشر شده است. اگر این توافق صورت بگیرد، احتمال دارد که قیمت‌ها با کاهش بیشتری همراه شود.

اما روی دیگر سکه به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای است. کارشناسان می‌گویند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، باید منتظر افزایش قیمت دلار بود و این نگرانی وجود دارد که قیمت دلار سقف جدیدی را تجربه کند.

مذاکرات هسته‌ای به نتیجه مثبت می‌رسد؟

مقامات اروپایی، مذاکرات دوحه را فرصت خاصی می‌دانستند که از دست رفت. پس از آن هم بارها اعلام شد که پنجره مذاکرات برای همیشه باز نمی‌ماند و ایران و آمریکا باید سریع‌تر به نتیجه برسند.

گفته می‌شود متن توافق آماده است. اما این نکته‌ای است که از اسفند سال گذشته مدام تاکید می‌شود. اینکه متن توافق نهایی شده و فقط ایران و آمریکا باید تصمیم بگیرند. از طرفی گفته می‌شود که هیچ چیزی هنوز نهایی نیست و همانقدرکه احتمال امضای برجام وجود دارد، احتمال شکست آن هم هست.

اما چندی قبل بود که نشریه اکونومیست در پیش‌بینی وضعیت ایران اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ ایران و آمریکا توافق می‌کنند و این توافق قیمت دلار را تا ۱۸ هزار تومان هم می‌رساند!

، دلار دیروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. ارز آمریکایی در بازار آزاد کاهشی و در صرافی ملی و سامانه نیما افزایشی بود. امروز نرخ دلار در معاملات غیر رسمی، از مرز مقاومتی نیز پایین‌تر آمد. در ساعات اخیر قیمت دلار غیرقانونی فردایی حدودا افزایشی است اما همچنان پایین‌تر از نرخ روزهای پیشین، معامله می‌شود. این در حالی است که برخی پیش‌بینی‌ها احتمال می‌دادند که نرخ دلار در هفته جاری فریز بماند. در دو روز نخست هفته نیز این اتفاق رخ داد اما امروز ورق برگشت.

کارشناسان معتقد بودند، انتشار اخبار برجامی می‌تواند قیمت‌ها در بازار ارز را کاهشی کند. این اتفاق دیشب و در ادامه امروز رخ داد. اما روز دوشنبه در بازار چه گذشت؟

نوسانات قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۸۶۷ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، کاهشی ثبت شده بود. این روند نزولی به نرخ دلار غیرقانونی فردایی هم سرایت کرد. هر چند در ساعات اخیر روند دلار فردایی تا حدودی افزایشی شده اما همچنان از نرخ‌های دیروز کمتر است. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۴۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۷۳ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۰ افزایش به ۲۷۷۲۹ تومان رسیده است.

سامانه سنا نیز قیمت آن را با افزایش نسبت به روز گذشته برای فروش ۲۷۸۶۷ تومان اعلام کرده است.

پیام کنترل حجم نقدینگی برای بازار ارز

بانک مرکزی از کنترل حجم نقدینگی خبر می‌دهد. برخی کارشناسان معتقدند این موضوع باعث می‌شود، حتی در صورت افزایش قیمت دلار، جهش ویژه‌ای در این بازار رخ نمی‌دهد.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارهای مالی در این رابطه به ایمنا گفته است: «ابا حتساب حجم نقدینگی پنج هزار همتی، از نظر تئوریک، ارزش ذاتی دلار حدود ۲۷ هزار تومان است. مابقی قیمت دلار تا کنون نیز بیشتر ناشی از تحریم‌ها است. هرچقدر توافقات سیاسی به سمت احیای برجام حرکت کند، روند دلار کاهشی شده و با دور شدن از آن، دلار رشد شارپی نخواهد داشت.»

آخرین اخبار از مذاکرات برجامی

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. اما اخباری که باعث شکسته شدن قیمت دلار شد چه بود؟ موضوع به احتمال از سرگیری مذاکرات هسته ای باز می‌گشت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه امروز گفت: تعبیری که از تلاش‌ها و نقش آقای بورل داریم مثبت است و ارزیابی ما این است که آقای بورل با جدیت تلاش می‌کند که نقش خودش را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین و زمینه‌سازی برای آغاز دور جدید مذاکرات انجام بدهد.

او افزود: ما از [نوشته جدید نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا] تعبیر تهدید یا ابلاغ ضرب الاجل نمی‌کنیم. برداشت ما از نقش ایشان، نقش مثبتی است و تعدد و استمرار ارتباطات هم به همین معانست که تمایل دو طرفه است و سازنده بوده‌است. ما امیدواریم که ان‌شالله بتوانیم در چارچوب همین نقش مثبت ایشان و هم نقش مثبت دیگر کشورهایی که به آنها اشاره کردم، شاهد شکل‌گیری مقدمات مناسب برای آغاز دور جدید گفتگوها باشیم (روزنامه اعتماد).

احتمال آغاز دوباره مذاکرات برجام

کنعانی همچنین گفته است: بعد از تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها در روزهای اخیر و بررسی‌هایی که بر روی متون پیشنهادی انجام شده است این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک در خصوص زمان مذاکرات به نتیجه برسیم و احتمالا دور جدید مذاکرات را شاهد باشیم.

او افزوده: ایران همواره مبدع بوده و با ابتکار عمل در میز مذاکرات حضور داشته است. ما روند مذاکرات را روند منطقی و معقول برای رسیدن به توافقی جامع، پایدار و توافقی که تضمین‌کننده منافع ایران در چارچوب برجام باشد می‌دانیم (ایسنا).

روز گذشته نیز، یعقوب رضازاده، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود که احتمالا به زودی دور جدید مذاکرات در وین برگزار می‌شود (ایسنا).

عقب‌نشینی دلار در سایه بازار همسایه

از سوی دیگر، قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز کاهشی است. اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار امروز نزدیک به ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و از مرز مقاومتی پایین آمد. معامله‌گران معتقد بودند در صورتی که اسکناس آمریکایی نتواند بالای مرز یاد شده قرار بگیرد احتمال برگشت تا نیمه کانال وجود خواهد داشت.

امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه هم نزولی بود. نرخ دلار در هرات امروز تقریبا ۶۰ تومان از دیروز پایین‌تر معامله شد. در بازار ارز سلیمانیه هم امروز قیمت دلار با ۲۲۰ تومان کاهش یک کانال عقب‌نشینی کرد.

البته عده‌ای از معامله‌گران به سیگنال‌های جدید برجامی اشاره می‌کردند. به نظر می‌رسد که آنها با توجه به سیگنال‌های برجامی ترجیح می‌دهد کمتر در موقعیت خرید قرار بگیرند و بیشتر به دنبال اخبار قطعی‌تر از مذاکرات باشند.

افزایش تقاضا برای دینار بر بازار دلار اثر می‌گذارد؟

اما فرارسیدن محرم و نزدیک شدن ایام اربعین، تقاضای دینار عراق را در بازار ارز کشور افزایش داده است.

علی اصغر سمیعی، رییس اسبق کانون صرافان در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: ارزها و حتی کالاها در یک طرف و یک جبهه قرار دارند و تومان در طرف دیگر. طبیعتاً هرچی که در حوزه ارزها، تقاضا زیادتر و در نتیجه، قیمت ارزها بالاتر می‌رود، در واقع ارزش تومان کم می‌شود. ارزها و کالاها بر اساس عرضه و تقاضا و نرخ برابری که با هم دارند، قیمت گذاری می‌شوند.

او بیان کرد: این ارزها با یکدیگر گره خورده‌اند و می‌توانند در کنار یکدیگر، روندی افزایشی داشته باشند. اگر نیز شرایط مهیا باشد که تومان ایران به طور واقعی تقویت شود، طبیعتاً ارزها و کالا ها هم پایین می‌آیند.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

قیمت دلار

دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۷۸۲۵ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، تا ظهر امروز روند با ثبات، همراه با اندکی افزایش داشت. نرخ ارز آمریکایی در روزهای گذشته در مواقعی در حال حرکت به سمت کانال‌های بالاتر بود اما از روز پنجشنبه اندکی عقب‌نشینی کرده بود. با وجود این، از بعد از ظهر امروز دوباره به سمت کانال بالاتر حرکت کرد. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۱ درصد افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به قیمت ۲۷۶۸۷ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار افزایشی بود و بر خلاف هفته گذشته، به کانال بالاتر نزدیک شد.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است. اما اخباری که از مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود بسیار متناقض است. بعضی اخبار از شکست مذاکرات و پایان آن خبر می‌دهد، اما بر اساس اخبار دیگر، متن توافق، نهایی است و فقط تصمیم ایران باقیمانده است.

در این میان، به نظر می‌رسد بازار ارز منتظر اخباری از برجام است. اگر این اخبار مثبت باشد که برخی کارشناسان تحقق آن را بعید می‌دانند، دلار ممکن است کاهشی شود. اما در صورت انتشار اخبار منفی، واکنش بازار احتمالا صعود قیمت‌ها خواهد بود.

البته بازارساز نیز همچون همیشه و به احتمال زیاد، با ارزپاشی و تزریق اخباری خاص، تلاش می‌کند به بازار جهت دهد و قیمت‌ها را کنترل کند. برای مثال، چندی پیش، بانک مرکزی با ارسال خبری برای رسانه‌ها، به پیشی گرفتن عرضه در بازار توافقی بر تقاضا اشاره کرد. هدف احتمالا این بود که با ارسال سیگنال فراوانی ارز در بازار، جو روانی را بهبود بخشد. البته برخی کارشناسان معتقدند این موضوع، نه به دلیل روند طبیعی بازار و نبود تقاضای واقعی که به خاطر سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی و ایجاد هفت‌خوانی برای خرید ایجاد شده است.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

کارشناسان مالی معتقدند که بازارساز تا مدتی می‌تواند با ارزپاشی و اقدامات روانی، بازار را کنترل کند. در واقع تا زمانی که منابع مالی کافی برای این کار را در اختیار داشته باشد. اما پس از آن، اگر در رابطه با برجام اتفاق مثبت مشخصی رخ ندهد احتمالا دلار حرکت صعودی خود را آغاز می‌کند.

اقتصادنیوز هم در این مورد نوشت: برخی از بازیگران ارزی با توجه به روند قیمت دلار در هفته گذشته انتظار دارند که نرخ ارز آمریکایی در بازار امروز روند آرامی را تجربه کند با این حال عده‌ای دیگر می‌گفتند در صورت کاهش عرضه از سوی نهاد بازارساز، نرخ دلار می‌تواند به مسیر صعودی بازگردد و یخ دلار آب شود.

همچنین به گزارش این رسانه، امروز نرخ دلار در بازارهای همسایه اندکی آرایش صعودی به خود گرفته بود. قیمت دلار در هرات امروز تقریبا ۱۰۰ تومان از روز پنجشنبه گذشته بالاتر بود و در سلیمانیه بالای مرز مقاومتی معامله شد.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۷ هزار و ۸۲۵  تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷ هزار و ۵۴۸ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸ هزار و ۷۴۳ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۸ هزار و ۴۵۷ تومان قیمت خورده است.

انتشار برخی از اخبار می‌تواند تا هفته آینده باعث فروکش شدن تب بالای قیمت دلار در صرافی‌ها باشد، بنابراین کاهش و یا تثبیت نرخ دلار یکی از برنامه‌های اصلی دولت تا چند روز آینده است، چرا دولت قصد دارد از این طریق هیجانات ارزی را تا حد زیادی کنترل کند.

تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی دلار را بالا می‌برد

همان‌گونه که می‌دانیم رئیس‌جمهور دستور داده تا ارز ۴۲۰۰ تومانی جای خود را به ارز نیمایی دهد که این روند به یقین نقش بسزایی در گرانی معنادار قیمت دلار در بازار خواهد داشت. از این رو افزایش قطعی قیمت دلار در شرایط موجود علیرغم تمام برنامه‌های جانبی دولت برای آرامش رسانه‌ای کنترل نرخ ارز محقق خواهد شد.

کاهش قیمت دلار در سایه ممنوعیت فعالیت بازارهای غیررسمی

بازارهای غیررسمی در بالا رفتن و بزرگ شدن حباب قیمت دلار نقش بسزایی دارد، با این اوصاف ممنوعیت فعالیت این بازارها شاید بتواند در کنترل قیمت دلار و شاید کاهش آن تاثیرگذار باشد.

از سوی دیگر، هجوم فروشندگان به بازار می‌تواند یکی دیگر از عوامل پایین آمدن نرخ دلار در روزهای آتی باشد.

در معاملات روز شنبه چه بازار ارز چه بازار سکه، به رنگ سبز درآمده بودند. دلار تهران در یک قدمی کانال ۳۲ هزار تومان قرار گرفت. جالب اینکه هرات هم دقیقا در همین حوالی است،‌ شاید فقط ۱۰۰ تومان کمتر. در بازار می‌گفتند دلیل رفتار رادیکال دلار هرات از سر گیری فعالیت بعد از ۲ هفته بوده است. در معاملات پنجشنبه نرخ نقدی و فردایی فاصله قابل توجهی داشتند که امروز تقریبا منطبق بر هم شدند.

تاریخچه قیمت نشان می‌دهد که هرات در مرز خطرناکی قرار گرفته است. حتی زمانیکه دلار تهران رکوردهای تاریخی خودش را زده بود، دلار هرات نتوانسته بود ۳۲ هزار تومان را از نزدیک ببیند. البته ۳۲ هزار تومان برای دلار تهران بی اهمیت نبوده  از ۱۲ تیر ماه، دلار تهران در کانال ۳۱ قرار دارد، و فقط یک روز توانسته از این کانال خارج شود.

 بازار رمزارزها بحران را رد کرده است

در سمت رسمی بازار، دلار متشکل در کانال ۲۷ معامله می‌شود و یورو متشکل هم کانال  ۲۹ هزار را از دست داد. نرخ برابری یورو به دلار در سمت رسمی بازار تهران ۱.۰۳۷ هست که نسبت به جهان، ۱۶ هزارم بیشتر است. به نوعی همچنان یورو در تهران از همه جای جهان گرانتر است.

در بازار فلز زرد،‌ سکه رفاه به بالای ۱۵ میلیون تومان آمد  یک گروه از معامله‌گران اعتقاد دارند که هدف سکه رفاه، ۱۸ میلیون تومان است. سکه بازار هم در قله روز شنبه به ۱۵ میلیون تومان رسید که تقریبا ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بیشتر از روز معاملاتی قبل بود همچنان حباب سکه بالای ۲ میلیون تومان قرار دارد. معامله‌گران می‌گویند تا زمانیکه هرات بالای ۳۱ هزار و ۳۰۰ باشد طلای آبشده بالای ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

با رشد دلار در بازار شنبه از یک سو و ربختن قیمت اونس طلا از سوی دیگر نرخ آبشده تقریبا ساکن مانده تا حبابش از ۴۰۰ هزار تومان به زیر ۲۰۰ هزار تومان برسد با ایتن اتفاقات معامله‌گران می‌گویند تبدیل سکه به آبشده می‌صرفد.

معمولا در روزهای صعودی زور معامله‌گران افزایشی هم بیشتر می‌شود. مثلا در روز شنبه یکسری از معامله‌گران یک میانگین از قیمت دلار در ۱۱ سال اخیر را محاسبه کردند که از افزایش ۵ تا ۱۶۰ درصد  در هر سال نسبت به سال قبل آن حکایت داشت این دسته می‌گویند در این ۱۱ سال میانگین نیمسال دوم از میانگین نیمسال اول همیشه بالاتر بوده است.

در برابر این گروه، کاهشی‌های بازار یک ترند کوتاه مدت پیدا کردند. آن‌ها می‌گویند که بازار شنبه و یکشنبه بالاست و دوشنبه خالی می‌کند، معامله‌گران می‌گویند به دلیل رکب زیاد از خرید ترس دارند زیرا بازارساز مثل شیر بالاسر بازار ایستاده است.

درباره حباب هم زیاد در بازار صحبت می‌شود، اعتقاد بر این است که حباب خالی می‌شود و سکه می‌ریزد، اما معامله‌گران قدیمی می‌گویند که حباب برای نوسانگیر مهم نیست، برای کسی که بلندمدت می‌خواهد خرید دارد حباب سکه مهم خواهد بود.

طبق شواهد اکوایران از بازار ارز فردوسی دلار سهمیه‌ای، از ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۶۰۰ معامله شده است. یکی از مقابل یکی از صرافی‌هایی که ارز سهمیه ای را با قیمت ۳۰ هزار و ۴۵۰ تومان عرضه می کرد صف ایجاد شده بود.  معامله‌گران می‌گویند، هر روز به دلالان صف سهمیه‌ای در بازار اضافه می‌شود، یعنی رانت حاصل از آن باعث شده تا یک سری کلا به این کار مشغول شوند.

از آن طرف جالبه بدانید که اگر یک معامله‌گر قدیمی بفهمد شما دلار سهمیه‌ای دارید، احتمالا آن را از شما نمی‌خرد، به دلیل سختگیری‌هایی که در مورد کنترل حساب‌ها می‌شود، در بازار شایعه افتاده است که حساب خریداران دلار سهمیه‌ای رصد می‌شود، و به همین دلیل دلار سهمیه‌ای به راحتی فروش نمی‌رود، یا حداقل نباید کسی بفهمد آن دلار سهمیه‌ای بوده است.

بازدهی نرخ دلار در تیر ماه منفی بود. اسکناس آمریکایی در رقم منفی ۱۶/ ۰ درصد ثبت شد.به عقیده  فعالان بازار ارز  تهران  سیاست جدید بازار‌ساز در کنار انتظارات سیاسی مثبت و منفی نسبت به آینده مذاکرات برجام و قدرت‌های جهانی از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار بر روند نرخ آزاد ارز در تیر ماه بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان