بهمن موتور | بخشنامه بهمن موتور | ثبت نام بهمن موتور | بهمن موتور چیست

بهمن موتور از غول جدید خود رونمایی کرد | آس بزرگ بهمن موتور را با قیمت استثنایی بخرید + تصاویر و مشخصات

شرکت بهمن موتور در نظر دارد نسخه ای جدیدتر از خودرو ریسپکت را به بازار ایران عرضه کند.

بهمن موتور از غول جدید خود رونمایی کرد | آس بزرگ بهمن موتور را با قیمت استثنایی بخرید + تصاویر و مشخصات
کدخبر : 16647
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: شرکت بهمن موتور شرکت صنایع خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد. شرکت بهمن موتور فعالیت خود را در سال ۱۳۳۱ با نام ایران خلیج کو در زمینهٔ ترابری دریایی آغاز کرد. بهمن موتور دور جدید فروش ویژه بدون قرعه کشی خود را آغاز کرد. جزئیات کامل از شرایط ثبت نام خودروی لوکس بهمن موتور را در ادامه با هم می خوانیم.

بهمن موتور برای ریسپکت_جدید تغییراتی در راستای ارتقای تکنولوژی این خودرو اعمال کرده است. اهرم تعویض دنده الکترونیکی و نمایشگر دیجیتالی ۷ اینچ پشت آمپر از جمله تغییراتی است که در خودروی جدید ریسپکت می‌توان به آن اشاره کرد.

بهمن موتور

ریسپکت_جدید یک سدان خانوادگی با کابینی مدرن است که از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرتی برابر با ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن ‌متر برخوردار است. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، به چرخ‌ها‌ی جلو منتقل می‌شود.

همچنین این خودرو در جلو دارای سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب سیستم تعلیق مولتی‌لینک می‌باشد تا سرنشینان این خودرو، رانندگی نرم و راحتی را تجربه نمایند.

بهمن موتور

داخل ریسپکت پرایم بهمن موتور

ممکن است در بحث ظاهر بیرونی خودرو اختلاف نظرهایی میان موافقان و مخالفان وجود داشته باشد اما بعید میدانم کسی بتواند به طراحی داخلی ریسپکت ایرادی وارد کند؛ صندلی‌های اسپرت یکپارچه جلویی با دربرگیرندگی مناسب، حس بسیار خوبی به انسان منتقل می‌کنند و حجم‌دهی جالب قسمت‌های مختلف داشبورد نیز بر جذابیت‌های اتاق افزوده‌اند. از دیگر نکات جالب توجه کابین ریسپکت می‌توان به مواردی مثل فرمان D شکل و دریچه‌های خلاقانه تهویه اشاره نمود که در مجموع شکل و شمایل هیجان‌انگیزی پیش رویمان قرار داده‌اند. نشانگرهای پشت‌آمپر نیز حالتی نیمه دیجیتال دارند و تلفیق این قضیه با نمایشگر عریض مرکزی و انبوهی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی احساس مواجهه با یک خودرو مدرن و امروزی را در ذهن تداعی میکند.

بهمن موتور

از لحاظ کیفیت و فضای داخل (و صندوق) می‌توان ریسپکت را با برادرش یعنی آریزو 5 مقایسه نمود که اگر روی آن خودرو شناخت داشته باشید متوجه میشوید که اوضاع این یکی هم به نسبت قیمت و کلاس بدنه راضی‌کننده است. تازه ریسپکت از نظر فاصله محوری شرایط بهتری دارد که به جای پای بیشتر در ردیف عقب منتهی شده. نکته دیگر اینکه بدلیل خطوط نسبتاً اتوکشیده بدنه دید پیرامونی کافی است و با توجه به ارگونومی قابل‌قبول ادوات، میزان تسلط بر خودرو مناسب به نظر می‌رسد.

طراحی ریسپکت پرایم بهمن موتور

بهمن ریسپکت طراحی جذاب و جوان‌پسندانه‌ای دارد که شاید در نگاه اول از نظر هارمونی به پای آریزو 5 نرسد اما با اِلمان‌های اسپرت بیشتر، قادر است طرفدارن خاص خودش را بدست آورد. در قسمت دماغه شاهد یک جلوپنجره عریض هستیم که تا قسمت پایین سپر امتداد یافته و ترکیب این بخش با چراغ‌های عصبانی، دی‌لایت‌های مدرن، کاپوت برجسته و خطوط شکسته بکار رفته ظاهری جسور و خشن را پدید آورده‌اند. در نیم‌رخ هم خطوطی ساده اما شیک و منطقی ترسیم شده‌اند که ظاهری باوقار به خودرو بخشیده‌اند؛ ضمناً رینگ‌های جذاب 17 اینچی اجازه نمی‌دهند که سادگی بخش کنای، جلوه‌ای کسالت‌آور داشته باشد.

بهمن موتور

اما با رسیدن به نمای پشت سر اوضاع مقداری سلیقه‌ای می‌شود. در این بخش چراغ‌های کشیده و باریک خودرو با فرم متفاوتشان حسابی خودنمایی می‌کنند و دیفیوزر عقب تاحدودی طراحی اسپرت دماغه را به یادمان می‌آورد؛ ولی فضای خالی بزرگی در این قسمت ایجاد شده که مقداری از جذابیت‌های ظاهری ماشین را خدشه‌دار نموده است و این مورد حداقل با سلیقه شخصی من جور در نمی‌آید. با این حال در یک جمع‌بندی کلی میتوان ریسپکت گروه بهمن را خودرویی خوش‌قیافه و خاص توصیف نمود؛ بخصوص که رقیب مستقیم این محصول یعنی آریزو 5 با توجه به حضور طولانی‌تر در بازار اندکی تکراری شده و دیگر مورد توجه افراد تنوع‌طلب قرار نخواهد گرفت. راستی نکته جالب دیگر روئیت لوگو جدید گروه بهمن بود که به نظرم آن هم شیک و جالب از کار درآمده است.

بهمن موتور

مشخصات ریسپکت پرایم بهمن موتور

زیر کاپوت ریسپکت بهمن یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر با استاندارد آلایندگی یورو 6 قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 154 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5500) و 210 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1750 الی 4000) تولید نماید. این نیرو توسط یک جعبه‌نده CVT با قابلیت شبیه‌سازی 9 سرعت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا همه چیز مشابه با آریزو 5 جدید و آریزو 6 باشد. با توجه به این شباهت‌ها می‌توان حدس زد که عملکرد فنی خودرو نیز تا حد زیادی به رقبای مورد اشاره نزدیک است.

بهمن موتور

از دیگر مشخصات ریسپکت می‌توان به وجود فرمان برقی، سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و مستقل چند اتصالی (مولتی‌لینک) برای عقب و ترمزهای چهارچرخ دیسکی اشاره نمود. مصرف سوخت هم برای رانندگی در شرایط ترکیبی 7.5 لیتر (در هر صد کیلومتر) عنوان شده که عدد متوسطی برای یک خودرو امروزی به حساب می‌آید. همچنین باید در نظر داشت که ریسپکت همچون سایر رقبای توربوشارژر موجود در بازار، نیاز به بنزین با کیفیت بالاتر و دقت بیشتر در سرویس و نگهداری دارد.

بهمن موتور

منبع:جی پلاس

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان