سود سهام عدالت | سود سهام عدالت 1402 | سود سهام عدالت کی واریز میشود

خبر فوری درباره واریز سود سهام عدالت جدید | واریز 600 تا 1/385/000 تومان برای جاماندگان سهام عدالت در این تاریخ

معاون امور اقتصادی و دارایی از واریز سود سهام عدالت بحساب جاماندگان و وراث سهام عدالت در این تاریخ خبر داد.

خبر فوری درباره واریز سود سهام عدالت جدید | واریز 600 تا 1/385/000 تومان برای جاماندگان سهام عدالت در این تاریخ
کدخبر : 16601
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: از پنجشنبه هفته گذشته واریز مرحله اول سود سهام عدالت آغاز شده است.سهام داران به نسبت برگه سهام عدالت خود سود سهام عدالت دریافت با ارقام مختلف دریافت میکنند.امروز هم خبرهای جدیدی درخصوص واریز مرحله دوم سود سهام عدالت منتشر شده است. در ادامه خبر زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شده است که با هم می خوانیم.

خبر خوش برای جاماندگان سود سهام عدالت

معاون امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه سود سهام عدالت به حساب همه مشمولان واریز می‌شود، گفت: بیشترین مشکل مربوط به شماره شبای سهامداران است.

حمید شهسواری معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان، با اشاره به اینکه بیست و سوم آذر ماه، سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ به حساب مشمولان واریز شده است، اظهار داشت: گروهی از سهامداران این سود را دریافت نکردند که درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی از مهم‌ترین دلایل واریز نشدن سود به حساب این سهامداران است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل در این حوزه مربوط به شماره شبای این سهامداران است، ادامه داد: برخی از افراد به دلایل مشکلاتی از جمله درج شماره شبای نادرست با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه نگرانی در این زمینه وجود ندارد، بیان کرد: این افراد با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) حساب خود را کنترل کرده و اگر شماره شبای اعلام شده مشکل داشت می‌توانند همان جا مشکلات حساب خود را حل کنند.

وی با بیان اینکه این افراد همچنین می‌توانند با درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام عدالت در دوره‌های بعدی قرار گیرند، گفت: سهامداران سهام عدالت به این موضوع توجه داشته باشند که مراجعه حضوری برای حل مشکلات سهام عدالت نداریم.

شهسواری با اشاره به اینکه کسانی که در دوره‌های گذشته سود سهام عدالت را دریافت کردند و در این دوره سود به حساب آنها واریز نشده است به احتمال زیاد حساب بانکی این افراد مشکل دارد، افزود: سهامدارانی که مشکل شبای معتبر بانکی خود را حل کنند، در مراحل بعد سود سهام عدالت به حساب آنها واریز خواهد شد. وی با بیان اینکه سود سهام عدالت متوفیانی که تعیین تکلیف شدند نیز به‌همراه سود سهامداران عدالت به حساب وراث آنها واریز خواهد شد، ادامه داد: سهامداران به این نکته توجه داشته باشند که پیامکی در ارتباط با سهام عدالت به کسی ارسال نمی‌شود و تنها پیامکی که ممکن است به دست افراد برسد فقط پیامک واریز از سوی بانک است و مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند و اخبار و اطلاعات را از مراجع و رسانه‌های رسمی دریافت کنند.

سود سهام عدالت

مشمولان جامانده از سود سهام عدالت بخوانند

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: اگر در این دوره مشمولی سود سهام عدالت را دریافت نکرده احتمالا به یکی از دلایل راکدی حساب، از طرف بانک مربوطه حساب وی مسدود شده است.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: اگر در این دوره مشمولی سود سهام عدالت را دریافت نکرده احتمالا به یکی از دلایل راکدی حساب، از طرف بانک مربوطه حساب وی مسدود شده است.

حادثه 24 -مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: اگر در این دوره مشمولی سود سهام عدالت را دریافت نکرده احتمالا به یکی از دلایل راکدی حساب، از طرف بانک مربوطه حساب وی مسدود شده است.

محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: اگر دوره‌های گذشته مشمولی سود سهام عدالت را دریافت کرده و در این دوره واریز نشده است احتمالا به یکی از دلایل راکدی حساب از طرف بانک مربوطه حساب مسدود شده است حالا باید افراد مجدد شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام تغییر دهند تا این سود در مرحله دوم واریز به حساب آن‌ها واریز شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: مشمولان دریافت سود سهام عدالت برای اطلاع از جزئیات می‌توانند با مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تماس گیرند و این‌مرکز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است.

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد.

سود سهام عدالتی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد مبلغ واریزی سود برای آن‌ها متفاوت است و سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند و سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سود واریزی که به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این مبالغ به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

او گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود سهام مشمولان سهام عدالت انجام خواهد داد، به طوری‌که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده سود سهام عدالت وراث

در این گزارش آمده است، وراث پیش از مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تایید سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه باید مدارکی را همچون تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) و ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه رسمی شخص متوفی در صورت دارا بودن و درج گواهی حصر وراثت را در دست داشته باشند.

وراث برای ثبت نام سود سهام عدالت به این سایت مراجعه کنند

وراث متوفیان سهام عدالت برای آن که بتوانند از طریق سامانه میراث نقل و انتقال سهام متوفیان را انجام دهند باید روندی که از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام شده را انجام دهند.

بر این اساس، یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir وارد شوند و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرا رسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری مورد تایید یا بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و تجارت مراجعه کنند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان