سود سهام عدالت | سود سهام عدالت کی پرداخت میشود| سود سهام عدالت 1402

امشب؛ واریز سود سهام عدالت 681 هزارتومانی برای این سهام داران | اگر سود سهام عدالت نگرفته اید با این شماره تماس بگیرید

در شب یلدا دولت خبر مهمی درخصوص واریز مرحله دوم سود سهام عدالت و همچنین ثبت نام سهام عدالت متوفیان داد که در ادامه مطلب با هم در سایت گشتنی می خوانیم.

امشب؛ واریز سود سهام عدالت 681 هزارتومانی برای این سهام داران | اگر سود سهام عدالت نگرفته اید با این شماره تماس بگیرید
کدخبر : 16560
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: از پنجشنبه هفته گذشته واریز مرحله اول سود سهام عدالت آغاز شده است.سهام داران به نسبت برگه سهام عدالت خود سود سهام عدالت دریافت با ارقام مختلف دریافت میکنند.امروز هم خبرهای جدیدی درخصوص واریز مرحله دوم سود سهام عدالت منتشر شده است. در ادامه خبر زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شده است که با هم می خوانیم.

مرحله دوم سود سهام عدالت کی واریز میشود؟

مرحله اول سود سهام عدالت ۱۴۰۱ از ۲۳ آذر ماه جاری آغاز شده و تا شب یلدا ادامه دارد، گفت: همچنین مرحله دوم واریز سود سهام عدالت از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود.

قاسمی اظهار کرد:در سال ۱۳۸۵ مردم براساس ۱۳ دهک رتبه‌بندی شدند و ۴۹ شرکت حمایت از سهام عدالت را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه ۶۶۷ هزار و ۴۰۹ نفر شامل ۸۴ درصد جمعیت استان سهام‌دار سهام عدالت هستند، افزود:۲۹ درصد به روش مستقیم و ۷۱ درصد به روش غیرمستقیم سهام عدالت خود را مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی با تاکید براینکه درحال‌حاضر هیچ‌گونه سامانه‌ای برای ثبت نام سهام عدالت باز نیست، گفت:سهام خراسان جنوبی به عنوان نخستین استان با نماد "وِس خراج" وارد بورس شده است.

قاسمی عنوان کرد:مرحله اول سود سهام عدالت ۱۴۰۱ از ۲۳ آذر ماه جاری آغاز شده و تا شب یلدا ادامه دارد، گفت:همچنین مرحله دوم واریز سود سهام عدالت از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد:در این مرحله دارندگان سبد سهام عدالت چهار میلیون و ۹۲۰ هزار ریالی، مبلغ ۶ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال، سهام پنج میلیون و ۳۲۰ هزار ریالی، مبلغ هفت میلیون و ۳۶۰ هزار ریال و سبد سهام ۱۰ میلیون ریالی، ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال سود دریافت خواهند کرد.

قاسمی با اشاره به شناسایی جاماندگان سهام عدالت در خراسان جنوبی ادامه داد:حدود ۶۰۰ نفر در استان برای دریافت سهام عدالت شناسایی شده‌اند، اما هنوز برای واریز سهام زمان مشخصی تعیین نشده است.

وی در خصوص واریز نشدن و یا تاخیر در واریز سود سهام عدالت برخی افراد هم گفت:حساب بانکی مشترک، ادغام بانک‌ها و اشکال در شماره شبا بانکی، حساب راکد، حساب‌های بلند مدت و حساب مسدود و ارزی از جمله دلایلی است که سود در این مرحله برای افراد واریز نشده است.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی عنوان کرد:درحال‌حاضر ثبت‌نام سهام عدالت برای هیچ سن و قشری حتی فرزند تازه متولد شده انجام نمی‌شود، بیان کرد:همچنین هیچ‌گونه سامانه‌ای برای ثبت نام سهام عدالت باز نیست.

قاسمی تصریح کرد:همچنین برای دریافت سود سهام عدالت متوفی، بازماندگان باید در ابتدا انحصار وراثت کرده و سپس مدارک خود را به کارگزاری‌های "بیدار، آگاه و یا مفید" تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه شماره شبا مهم‌ترین ابزار برای دریافت سود سهام عدالت است، افزود:افراد تحت پوشش سهام لازم است در نهایت تا آخر امسال، شماره شبا خود را در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت درج کنند.

سود سهام عدالت

وراث برای ثبت نام سود سهام عدالت به این سایت مراجعه کنند

وراث متوفیان سهام عدالت برای آن که بتوانند از طریق سامانه میراث نقل و انتقال سهام متوفیان را انجام دهند باید روندی که از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام شده را انجام دهند.

بر این اساس، یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir وارد شوند و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرا رسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری مورد تایید یا بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و تجارت مراجعه کنند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده سود سهام عدالت

در این گزارش آمده است، وراث پیش از مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تایید سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه باید مدارکی را همچون تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) و ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه رسمی شخص متوفی در صورت دارا بودن و درج گواهی حصر وراثت را در دست داشته باشند.

در صورت عدم دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس بگیرید

مشمولان دریافت سود سهام عدالت برای اطلاع از جزئیات می‌توانند با مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تماس گیرند و این‌مرکز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اگر دوره‌های گذشته مشمولی سود سهام عدالت را دریافت کرده و در این دوره واریز نشده است. احتمالا به یکی از دلایل راکدی حساب از طرف بانک مربوطه حساب مسدود شده است. حالا باید افراد مجدد شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام تغییر دهند. تا این سود در مرحله دوم واریز به حساب آن‌ها واریز شود.

مشمولان دریافت سود سهام عدالت برای اطلاع از جزئیات می‌توانند. با مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تماس گیرند. این‌مرکز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است.

سود سهام عدالتی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد مبلغ واریزی سود برای آن‌ها متفاوت است. سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند. به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند. مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

منبع: روزنو
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان