سود سهام عدالت | سود سهام عدالت واریز

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت | روش دریافت سود سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طی چند مرحله از مشمولان سهام عدالت دعوت کرده برای دریافت سود اطلاعات خود را ثبت کنند، اما همچنان و بعد از سه دوره فراخوان، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشمول اقدام به ثبت اطلاعات و دریافت سود خود نکرده‌اند.

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت | روش دریافت سود سهام عدالت
کدخبر : 3467
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سود سهام عدالت هر ساله بین دارندگان سهام عدالت تقسیم می گردد. با توجه به ارزش سهام، در هر سال دارندگان مبلغ متفاوتی را به عنوان سود سهام عدالت دریافت می کنند. هم چنین با توجه به نوع سهامی که هر فرد دارد، سود سهام عدالت برای همه افراد یکی نبوده و متغیر می باشد. در روز های پایانی سال 1400 سود سهام عدالت برای افراد واریز شد که در این بین افرادی بودند که سود سهام عدالت خود را دریافت نکردند. اکنون اخرین اطلاعیه مبنی بر واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان را در ادامه بخوانید.

 از آنجایی که از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در اواخر سال قبل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

آن دسته از مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده است، باید نسبت به درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس WWW.SEJAM.IR یا در سایت سهام عدالت به نشانی WWW.SAHAMEDALAT.IR اقدام کنند تا سود سهام عدالت برای این دسته از مشمولان واریز شود.

بر این اساس تا اواسط خردادماه، دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شد، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

در مرحله سوم که اوایل مردادماه صورت گرفت، مجموعا حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد که از این تعداد حدود ۸۶ هزار مربوط به سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ و حدود ۹۱ هزار رکورد هم مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود.

ارزش این پرداخت‌ها برای سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بود.

یعنی در مرحله سوم مجموعا بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بیش از ۹۱ هزار نفر مشمولان واریز شده است.

با این حساب با وجود فراخوان‌های پی در پی هنور حتی نیمی از مشمولانی که اطلاعات خود را ثبت نکرده بودند هم برای انجام این اقدام و دریافت سود سهام عدالت خود اقدام نکرده‌اند.

سهام عدالت

جزئیات سومین مرحله واریز سود جاماندگان را بخوانید.

به نقل از اقتصادآنلاین،  طبق اظهارات محمد حسنلو، مدیر فنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ارزش پرداخت‌ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹، بیش از ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

یعنی درمجموع بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در روز گذشته، واریزی سود برای جاماندگان وجود داشته است.

به گفته حسنلو، با توجه به آمار پرداخت به بیش از ۹۱ هزار نفر، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت وجود دارند که سپرد‌گذاری برای واریز سود سهام عدالت آنها، شماره شبای معتبری ندارد.

بنابر اظهارات مدیر فنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، طی یک مرحله واریزی که در خردادماه امسال انجام شد، حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آنها صورت گرفت و هم اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت هستند که اطلاعات معتبری از آنها وجود ندارد.

لازم به ذکر است که در مراحل اول و دوم پرداخت سود سهام عدالت، به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کرده بودند.

لزوم ثبت‌نام در سامانه سجام

مشمولانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، باید برای درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی خود به سامانه سجام مراجعه کنند تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود. اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

مبلغ سود سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۱۳۹۹، برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۱۳۹۸، حدود ۱۹۰ هزار تومان و برای عملکرد سال ۱۳۹۹، حدود ۵۸۲ هزار تومان است.

موانع پرداخت سود سهام عدالت

شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که موجب پرداخت نشدن سود به حساب سهامداران شده است.

 چه کسانی امشب سود سهام عدالت می‌گیرند؟

«محمود حسنلو» در گفتگو با ایرنا به آخرین جزئیات واریز مرحله سوم جاماندگان سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: امروز (یکشنبه) مرحله سوم پرداخت سود جاماندگان سود سهام عدالت انجام و به حساب سهامداران پرداخت شد.

وی اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد، از این تعداد نزدیک به ۸۶ هزار واریزی مربوط  به سود سال ۹۸ بود که در سال ۹۹ به حساب سهامداران پرداخت شده بود.

حسنلو خاطرنشان کرد: همچنین ۹۱ هزار واریزی هم مربوط به سود سال ۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود که در پایان سال ۱۴۰۰ واریز شده بود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی  ادامه داد: ارزش این پرداختی‌ها برای سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۹۹ رقمی معادل ۵۴ میلیارد تومان بود که در مجموع رقمی بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب جاماندگان پرداخت شد.

حسنلو با بیان اینکه سود هر یک از سهامداران محاسبه و اطلاعات برای واریز در اختیار شبکه بانکی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واریز سودها از طریق سیستم پایا بانکی انجام می‌شود؛ به این ترتیب تا آخر شب این سودها به حساب‌ها واریز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این آمار ارائه شده اکنون بیش از یک میلیون  و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت هستند که تاکنون شماره شبای معتبری را ارائه نکرده‌اند.

به گفته حسنلو، این افراد باید با مراجعه با سامانه سجام اطلاعات خود را وارد کنند تا سود این افراد در مرحله بعد واریز شود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پایان افزود: در مراحل اول و دوم نیز به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کرده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان