تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا

خبر فوری وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس | شیوه تعطیلی مدارس تغییر کرد

وزیر آموزش و پرورش خبر مهمی درخصوص تعطیلی مدارس از هفته آینده داد. حال باید دید با توجه به تداوم آلودگی هوا در استان تهران و کلانشهرها، شنبه 2 دی 1402 تعطیل خواهد شد یا خیر.

خبر فوری وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس | شیوه تعطیلی مدارس تغییر کرد
کدخبر : 16529
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: در هفته های اخیر بدلیل شدت آلودگی در پایتخت و کلانشهرها و برودت هوا در برخی مناطق دولت اقدام به تعطیلی مدارس کرده است. این تعطیلی مدارس گاها به 2 یا 3 روز مداوم ادامه پیدا کرد. دیروز و امروز هم بدلیل شدت سطح قرمز آلودگی هوا تعطیلی مدارس تهران و چند استان صورت پذیرفت. منابع خبری از احتمال تعطیلی مدارس برای روز شنبه 2 دی 1402 دادند. جزئیات ایت تعطیلی را در ادامه مطلب با هم می خوانیم.

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش در مورد تعطیلی مدارس

وزیر آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس را سیاست دولت ندانست و گفت: باید برای فعالیت مدارس در زمان آلودگی هوا راهنمای آموزش داشته باشیم.

رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران، تعطیلی مدارس را سیاست دولت ندانست و گفت: باید برای فعالیت مدارس در زمان آلودگی هوا راهنمای آموزش داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: «شاد» در حال فعالیت است و برخی اوقات تا ۳ میلیون کاربر به صورت همزمان در آن فعالیت دارند اما متاسفانه پشتیبانی که در زمان شیوه ویروس کرونا از شاد می‌شد اکنون وجود ندارد.

صحرایی عنوان کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان به شکل اجباری تا ۲ ساعت در شاد حضور داشته باشند.

وی گفت: طوری برنامه‌ریزی شده است که حداکثر استفاده را زمان انجام دهیم اما این جایگزین مناسبی نیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره دریافت مجوز مدارس خودگردان از آموزش و پرورش گفت: دریافت مجوز مدرسه بین‌المللی تابع قانون است و قانون در این زمینه روشن است. اکنون نزدیک ۲۰ مدرسه بین‌المللی داریم که تعدادی از آنها برای اتباع است اکنون هم با مراجعه به سازمان مدارس و مراکز غیردولتی می‌توانند مجوز مورد نیازشان را دریافت کنند.

وی درباره مدرسه فوتبال گفت: ما دو نوع دبیرستان و مدرسه ورزشی داریم و به‌ دنبال آن هستیم که هر دو را با هم یکی کنیم دوم اینکه برخی از باشگاه‌های معروف به ما تقاضای مدرسه فوتبال داده‌اند که با نظر مثبت بررسی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع واریز نشدن حقوق معلمان خرید گفت: ما ۹۳۶ هزار معلم داریم. قرارداد خرید خدماتی‌ها هنوز بسته نشده است. سال گذشته وقتی سرپرست وزارت آموزش و پرورش بودم ۷ ماه حقوق دریافت نکرده بودند. ما دنبال این هستیم که  کارشان را انجام دهیم زیرا مجوزهای قانونی هنوز صادر نشده است.

تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس شنبه 2 دی 1402

شاخص آلودگی هوای باقرشهر تهران به عدد خطرناک 218 رسید!

جمعه تا حدودی شنبه آلوده‌ترین روز تهران خواهد بود

اصغری، کارشناس هواشناسی:

تهران، البرز، مرکزی، اصفهان و خوزستان بدترین شرایط را از لحاظ آلودگی دارند.

روز جمعه آلوده ترین روز در تهران خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش:

هیچ جای دنیا زمان آلودگی، مدارس را تعطیل نمی‌کنند/سیاست ما تعطیلی مدارس نیست.

تعطیلی مدارس سیاست دولت نیست،باید راهنمای فعالیت مدارس در زمان آلودگی هوا داشته باشیم

وزیر آموزش و پرورش:

شاد در حال فعالیت است و برخی اوقات تا ۳ میلیون کاربر به صورت همزمان در آن فعالیت دارند اما متاسفانه پشتیبانی که در زمان کرونا از شاد می‌شد اکنون وجود ندارد.

ما به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که دانش‌آموزان بصورت اجباری تا ۲ ساعت در شاد حضور داشته باشند.

صحرایی: هیچ جای دنیا زمان آلودگی مدارس را تعطیل نمی‌کنند

وزیر آموزش و پرورش:

سیاست دولت به طور عام آموزش و پرورش به طور خاص اصلا تعطیلی مدارس نیست.

باید راهنمای فعالیت در زمان آلودگی هوا داشته باشیم نه اینکه مدارس را تعطیل کنیم.

هیچ جای دنیا زمان آلودگی مدارس را تعطیل نمی‌کنند.

آلودگی هوا و انتظار تعطیلی مدارس در تهران و اصفهان

با توجه به افزایش نگرانی‌ها در بین مردم به دلیل شدت آلودگی هوا در مناطق تهران ، اصفهان ، البرز و کرج، انتظار می‌رود که دانش آموزان آماده شنیدن خبر تعطیلی مدارس برای روز شنبه 2 دی 1402 باشند. شاهد برخی از بالاترین شاخص‌های آلودگی هوا در این مناطق بوده‌ایم که به وضوح نشان‌دهنده وضعیت نامساعد کیفیت هوایی است.

هوای دچار آلودگی باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی عمومی شده و نیاز به اقدامات فوری برای مقابله با این وضعیت احساس می‌شود. در این شرایط، مسئولان محلی ممکن است به تعطیلی مدارس روز شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ تصمیم بگیرند تا به دانش آموزان و کارکنان مدارس فرصتی برای جلوگیری از تعریض به ذرات مضر در هوا بدهند.

هر چند هنوز اعلام رسمی این تصمیمات انجام نشده است، اما دانش آموزان و اولیاء دانش‌آموزان توصیه می‌شوند که به منظور دریافت اطلاعات دقیق و به‌روز، وب‌سایت “ایران چطور” را با دقت دنبال کنند. این وب‌سایت به عنوان یک منبع موثق و قابل اطمینان در زمینه‌های مختلف شناخته شده است و می‌تواند به دانش آموزان و اولیاء به عنوان یک راهنمای معتبر خدمت کند.

تا زمان اطلاع رسمی و اقدامات مسئولان، توصیه می‌شود که افراد در مناطق آلوده به هوا، اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند و اخبار مرتبط را از منابع معتبر و قابل اطمینان دنبال کنند. برای حفاظت از سلامتی خود و دیگران، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شرایط اساسی است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان