تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها فردا | مدارس تهران و این استان ها تعطیل شدند ؟

امروز هم آلودگی هوا ادامه دار شده است و احتمالات قوی از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای روز چهارشنبه 29 آذر 1402 به گوش می رسد. جزئیات تعطیلی مدارس را در ادامه با هم می خوانیم.

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها فردا | مدارس تهران و این استان ها تعطیل شدند ؟
کدخبر : 16463
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: در هفته های اخیر بدلیل شدت آلودگی در پایتخت و کلانشهرها و برودت هوا در برخی مناطق دولت اقدام به تعطیلی مدارس کرده است. این تعطیلی مدارس گاها به 2 یا 3 روز مداوم ادامه پیدا کرد. دیروز هم بدلیل شدت سطح قرمز آلودگی هوا تعطیلی مدارس تهران و چند استان صورت پذیرفت. امروز هم بدلیل تداوم آلودگی ها و سرما و یخبندان خبرهایی از گوشه و کنار درخصوص تعطیلی مدارس فردا 29 آذر 1402 به گوش می رسد که در ادامه با هم می خوانیم.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فردا چهارشنبه 29 آذر

روابط عمومی استانداری تهران از برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در بعد از ظهر امروز خبر داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری تهران، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۸ آذر برگزار می‌شود.

مصوبات این جلسه متعاقبا اعلام خواهد شد.

تعطیلی مدارس تهران چهارشنبه ۲۹ آذر

با توجه به تداوم آلودگی هوا، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران تشکیل و در ارتباط با تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با توجه به تداوم آلودگی هوا در تهران و وضعیت جوی و عدم بارش نزولات آسمانی، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا همانند روزهای گذشته در محل استانداری تهران برگزار خواهد شد.

مدارس استان تهران به غیر از فیروزکوه در روزهای گذشته (دوشنبه و سه‌شنبه) تعطیل بوده است و با توجه به ادامه‌دار بودن‌ آلودگی هوا احتمال می‌رود که مدارس در روز چهارشنبه هم تعطیل شود.

تعطیلی مدارس خوزستان فردا 29 آذر 1402

با توجه به گزارشات اخیر و پیش‌بینی‌های ارائه شده توسط کارشناس هواشناسی، آلودگی هوای بسیاری از مناطق ایران همچنان در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد. این وضعیت ناسالم آلودگی هوا، به خصوص در استان‌هایی مانند البرز، سمنان، یزد، خوزستان و قزوین، نشان‌دهنده تأثیرات منفی برای سلامتی عمومی می‌باشد.

گزارشات اصغری، کارشناس هواشناسی، بیانگر افزایش شدید آلاینده‌ها در هوا در مناطق مختلف استان خوزستان است. این شرایط نامطلوب می‌تواند به تأخیر و تعطیلی مدارس در این منطقه منجر شود. در حال حاضر، اعلام تصمیمات رسمی مربوط به تعطیلی مدارس برای روز چهارشنبه انجام نشده است، اما با توجه به شرایط هوایی ناسالم و وضعیت آلودگی هوا، احتمال تعطیلی مدارس در استان خوزستان قابل توجه به نظر می‌رسد.

تصمیمات ادارات مربوطه و مسئولین محلی در این زمینه می‌تواند بر اساس آخرین تحلیل‌های هواشناسی و شاخص‌های آلودگی هوا انجام شود. از این رو، منتظر اعلام رسمی و تصمیمات مسئولان درباره تعطیلی یا ادامه روند آموزشی در روز چهارشنبه باید باشیم.

تعطیلی مدارس اصفهان فردا 29 آذر

هم اکنون (سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ – ساعت ۸) کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین شاخص ۱۳۴ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به‌روزرسانی وضعیت آلودگی هوا و پیش‌بینی‌های انجام شده توسط اصغری، کارشناس هواشناسی، نشان می‌دهد که آلودگی هوا همچنان ادامه دارد و تاثیرات آن نیز در مناطق مختلف قابل مشاهده است.

طبق گفته کارشناس هواشناسی، وزش ملایم باد در شب گذشته منجر به کاهشی موقت در شاخص آلودگی هوا در تهران شد، اما این وضعیت کاهشی معطوف به یک بازه زمانی خاص بوده و قابلیت دوام برای آن وجود ندارد.

به گفته اصغری، بدترین وضعیت آلودگی هوا در حال حاضر در منطقه اصفهان مشاهده می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که در این منطقه شاخص آلودگی هوا به حداکثر خود رسیده و وضعیت ناسالمی برای سکنگان ایجاد کرده است.

وی همچنین افزود که شدت آلودگی هوا در مناطق البرز، سمنان، یزد، خوزستان و قزوین نیز به طور متوسط یا شاید حتی شدیدتر از گذشته خواهد بود. این وضعیت نشان دهنده تلاش‌های ضروری است که باید در این مناطق انجام شود تا آثار آلودگی هوا کاهش یابد و سلامتی مردم در این مناطق حفظ شود.

در نتیجه، برنامه‌ها و اقدامات فوری و جدی برای کنترل آلودگی هوا و بهبود کیفیت آن در این مناطق اجرا شود، زیرا موارد مرتبط با آلودگی هوا می‌تواند بر سلامتی عمومی جامعه تأثیر منفی بگذارد.

از امروز  تا پنجشنبه جو آرامی برای کشور پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد. آیا مدارس اصفهان چهارشنبه هم تعطیل است ؟

با شرایط افزایش غلظت آلاینده ها و همچنین مینگین هوای 24 ساعت اخیر با توجه به شاخص آلودگی هوا باید دید تصمیم مدیریت بحران استان همچنان بر غیر حضوری بودن مدارس است یا فردا چهارشنبه 29 آذر مدارس حضوری خواهد بود .

نظر شما چیست ؟ نظرات خود را برای ما در این زمینه بنویسید و با ما به اشتراک بگذارید.

به هر حال، آلودگی هوا مسئله‌ای جدی است که ممکن است بر تصمیم‌گیری مدیریت بحران و مقامات مربوطه تأثیر بگذارد. تصمیماتی که برای حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و کل جامعه گرفته می‌شود، بر مبنای شاخص‌های آلودگی هوا، شرایط جوی، و مشاوره‌های متخصصان اتخاذ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان