تست هوش | تست هوش و معما

تست هوش | اگر فکر می‌کنی باهوشی این معمای ریاضی رو زیر یک دقیقه حل کن!

حل این معمای ریاضی چندان آسان نیست و باید برای آن تمرکز داشته باشید. فقط افرادی با IQ بالا، تفکر خلاق و باهوش می توانند این معمای ریاضی نکته دار را حل کنند. آیا به اندازه کافی باهوش هستید که این معما را حل کنید؟ با حل این مسئله ریاضی خود را به دیگران ثابت کنید.

تست هوش | اگر فکر می‌کنی باهوشی این معمای ریاضی رو زیر یک دقیقه حل کن!
کدخبر : 16376
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

تست هوش و سوالات هوش طرح ریزی می شوند تا میزان دقت و توجه افراد اندازه گیری شود. بسیاری از سوالات هوش نیازمند توجه هستند. عدم دقت و توجه باعث می شود که افراد نتوانند توجه به محیط اطراف خود داشته باشند. همین مسئله سبب تنبلی مغز می شود. لذا گاهی لازم است با کمک سوالات هوشی مغز خود را ورزش دهیم. جدیدترین تست هوش را در سایت ما بخوانید.

پاسخ تست هوش در انتهای صفحه:

.

.

.

.

.

.

.

.

درگیر شدن در پازل‌ها و معماهای ریاضی نه تنها برای مغز ما مفید است، بلکه مانند شروع یک ماجراجویی ذهنی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است.

این چالش‌های جذاب می‌توانند به راحتی توانایی‌های شناختی ما را تقویت کرده و مغز را در تفکرهای انتقادی ماهرتر کنند. رضایت از پاسخ به دادن به سوال و حل آن ما را سرشار از حس موفقیت و غرور می کند!

پیشنهاد ما به دانش آموزان حل روزانه اینگونه معماهاست. این کار باعث می‌شود مهارت حل مسئله افزایش یافته و درک عمیق‌تری از مفاهیم ریاضی را دریابند.

بنابراین، مهم نیست که شما دانش آموز کلاس ششم هستید، دانشجوی مقطع کارشناسی یا والدین، سعی کنید این معمای  ریاضی را حل کنید و به مغز خود تکانی بدهید.

سعی کنید برای ایجاد ارتباط بین این اعداد، جمع/ تفریق/ضرب و تقسیم کنید.

پاسخ نهایی شما برای حل این سوال چیست؟ لطفا زمان صرف شده برای حل معمای ریاضی را یادداشت نمایید.

پاسخ معمای ریاضی

شاید در ابتدا حل این سوال بسیار مشکل باشد ولی کافی است کمی به روند اعداد دقت کنید تا پاسخ صحیح را دریابید. در جدول سمت مجموع سه عدد ۴۷، ۴۳ و ۹ برابر با ۹۹ است. در جدول سوم نیز مجموع سه عدد ۳۱، ۴۷ و ۲۱ برابر با ۹۹ خواهد بود. بنابراین جدول وسط نیز باید از همین فرمول پیروی کرده و مجموع سه عدد برابر با ۹۹ باشد. اگر مجموع دو عدد ۱۵ و ۴۷ را از ۹۹ بکاهیم پاسخ ۳۷ خواهد شد.

دانش‌آموزان باید معماها و معماهای ریاضی را حل کنند زیرا تفکر انتقادی را تقویت می‌کند، مهارت‌های حل مسئله را افزایش می‌دهد و درک عمیق‌تری از مفاهیم ریاضی را ترویج می‌دهد. درگیر شدن در این فعالیت‌ها یادگیری را لذت‌بخش و تعاملی می‌کند و دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا راه‌های جدیدی را برای رویارویی با چالش‌ها کشف کنند. با غلبه بر پازل ها، دانش آموزان به توانایی های خود اعتماد می کنند و نگرش مثبت نسبت به ریاضی را پرورش می دهند.

علاوه بر این، مهارت‌های استدلالی و تحلیلی آنها را تقویت می‌کند، که برای موفقیت در موقعیت‌های مختلف تحصیلی و زندگی واقعی ضروری است. معماها و معماهای ریاضی همچنین استقامت و انعطاف‌پذیری را پرورش می‌دهند، به دانش‌آموزان یاد می‌دهند که در هنگام مواجهه با مشکلات سخت، پایدار باشند و در نهایت منجر به بهبود عملکرد تحصیلی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان