قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت روز طلا 15 آذرماه 1402

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۷۷ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت روز طلا 15 آذرماه 1402
کدخبر : 16065
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا در روز چهارشنبه در شرایطی افزایش یافته که ارزش دلار پایین آمده و اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال آمریکا احتمال پایان سیاست‌های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا را بالا برده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد افزایش به 2021 دلار و 77 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.14 درصدی به 2039 دلار و 20 سنت رسیده است.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعات نرخ اشتغال آمریکا در بخش غیر کشاورزی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی فدرال رزرو قبل از اجلاس هفته آینده ارائه دهد.

اطمینان تاجران در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه به اوج 2135 دلار و 40 سنت رساند. اما عدم اطمینان نسبت به زمان‌بندی این اقدام قیمت طلا را 100 دلار در همان روز پایین آورد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد مشاغل جدید در آمریکا در ماه اکتبر به پایین‌ترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده که نشان می‌دهد بالا رفتن نرخ بهره تقاضا برای کار را پایین آورده است.

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان تر کرده است. شاخص دلار در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح طی دو هفته گذشته رسیده بود.

تاجران حدود 60 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مارس سال آینده میلادی کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره به نفع سرمایه‌های غیر سودده مانند طلاست.

تحلیلگران فنی رویترز پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا می‌تواند تا محدوده 2033 و 2039 دلار در هر اونس افزایش یابد و در حال حاضر در حدود  2009 دلار تثبیت شده است.

قیمت نقره امروز با 0.16 درصد افزایش به 24 دلار و 59 سنت رسید و پلاتین با 0.28 درصد افزایش 905 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان