قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا صعودی شد | قیمت روز طلا 14 آذرماه 1402

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۷۵ سنت رسید.

قیمت طلا صعودی شد | قیمت روز طلا 14 آذرماه 1402
کدخبر : 16027
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا تحت تأثیر عدم پایداری و عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مانند عرضه و تقاضا، سیاست های مالی و اقتصادی دولت، تورم، نرخ ارز، شرایط جهانی، بحران های سیاسی و اقتصادی می توانند بر قیمت سکه و طلا تأثیرگذار باشند. برای مثال، افزایش عرضه سکه و طلا به بازار می تواند منجر به کاهش قیمت آن ها شود؛ در حالی که کاهش عرضه می تواند باعث افزایش قیمت آن ها شود.

قیمت طلا در نخستین ساعت معاملات در روز سه‌شنبه در آسیا رو به افزایش است. این فلز گرانبها در روز گذشته به خاطر احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی امریکا در اوایل سال آینده میلادی به یک رکورد جدید رسید و بعد دوباره پایین آمد.

قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه با یک افزایش ۳.۱ درصدی به رکورد ۲۰۴۰ دلار رسید. اظهارات جرم پاول رئیس فدرال رزرو امریکا که از نظر تاجران نشان دهنده کاهش قریب الوقوع نرخ بهره بود باعث بالا رفتن قیمت طلا شد. اما قیمت طلا به دنبال افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا پایین آمد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۷ درصدی به ۲۰۵۳ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان