قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا صعودی شد | قیمت روز طلا 13 آذرماه 1402

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۲۰۸۵ دلار و ۴ سنت رسید.

قیمت طلا صعودی شد | قیمت روز طلا 13 آذرماه 1402
کدخبر : 15982
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه به بالاتر از 2100 دلار در هر اونس رسید. اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بیش از پیش تاجران را مطمئن کرده که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را در اوایل سال آینده میلادی پایین می‌آورد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.62 درصد افزایش به 2085 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.73 درصدی به 2104 دلار و 90 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات امروز به اوج 2011 دلار و 39 سنت رسیده بود.

تاجران پس از اظهارات پاول تقریباً متقاعد شده‌اند که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر در اوج قرار دارد و مسیر پیش‌رو نزولی خواهد بود.

تاجران در حال حاضر 70 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مارس سال آینده میلادی کاهش یابد.

اظهارات پاول ارزش دلار و نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا را در روز جمعه پایین آورد و جذابیت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا افزایش داد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر اطلاعات اشتغال در بخش غیر کشاورزی آمریکا تمرکز کرده‌اند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند دورنمای نرخ بهره را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت نقره امروز با 0.03 درصد افزایش به 25 دلار و 87 سنت رسید. پلاتین هم با 0.44 درصد کاهش 933 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان