تست روانشناسی | روانشناسی

تست روانشناسی | با انجام این تست می‌فهمی که مغز زنانه داری یا مردانه!

تست روانشناسی | اولین چیزی که در تصویر ببینید مشخص خواهد کرد که جنسیت مغز شما چیست؟ زنانه یا مردانه؟

تست روانشناسی | با انجام این تست می‌فهمی که مغز زنانه داری یا مردانه!
کدخبر : 15511
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

تست روانشناسی یک ابزار است که توسط متخصصین روانشناسی برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های شناختی، عاطفی، شخصیتی و رفتاری فرد در نظر گرفته می‌شود. این تست‌ها به صورت مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از این تست‌ روانشناسی ها توسط روانشناسان برای تشخیص اختلالات روانی و رفتاری، تحلیل شخصیت و تعیین سطح هوشی و توانایی‌های شناختی شخص استفاده می‌شوند. تست‌های روانشناسی ممکن است شامل پرسشنامه، آزمون‌های شناختی، آزمون‌های عملکردی، و آزمون‌های فیزیولوژیک باشد.

تست روانشناسی

آزمون‌های شخصیت تصویری بر اساس نحوه دیدن تصویر و درک هر فرد از آن طراحی شده‌اند. این که شما در ابتدا چه چیزی در تصویر مشاهده می‌کنید نتیجه تست را مشخص کرد. از انواع این آزمون‌های تصویری می‌توان به انتخاب یک عکس از بین چند تصویر یا مشاهده شکلی خاص در ثانیه‌های ابتدایی اشاره کرد.

تست زیر یک خطای دید است که در اصطلاح به آن (Optical Illusion) گفته می‌شود. در ثانیه‌های ابتدایی چه چیزی مشاهده می‌کنید؟ آیا مرد دونده به سوی شما می‌دود یا از شما در حال فاصله گرفتن است؟ طراحان این آزمون ادعا می‌کنند که با پاسخ به این سوال می‌توان دریافت که مغز بیننده مونث است یا مذکر!

مغز ما دقیقا در لحظات اولیه و هنگام مشاهده تصویر دچار خطا شده و نمی‌تواند تشخیص صحیح بدهد. اما با گذشته زمان با استفاده از استدلالات و تحلیلاتی که انجام می‌دهد پاسخی در خروجی خود قرار می‌دهد و از مسئله رمزگشایی می‌کند.

دونده در حال نزدیک شدن است

اگر دیدید که دونده نزدیک می‌شود بدان معناست که شما مغز مردانه‌تری دارید. شما اغلب سعی می‌کنید مشکلات خود را حل کنید و با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و دلیل‌های مختلف، از موانع دشوار زندگی عبور کنید.

وقتی در مورد چیزی کنجکاو می‌شوید خیلی سریع آن را یاد می‌گیرید و آن وقت است که تمام انرژی خود را روی آن متمرکز می‌کنید تا ایده‌ای در مورد نحوه برخورد با آن پیدا کنید.

دونده در حال دور شدن است

کسانی که این دونده را در حال دور شدن می‌بینند مغزی زنانه دارند؛ این نشان می‌دهد که شما به حواس و استدلال خود تکیه می‌کنید و در تصمیم‌گیری عجله‌ای ندارید. مغز شما زمانی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد که در چیزی خلاقانه غرق شوید یا چیزی را از ابتدا خلق کنید.

شما به خوبی از پس انجام دادن چندین کار همزمان برمی‌آیید و حافظه شگفت‌انگیزی دارید. چیزی که همیشه می‌توانید روی آن حساب کنید شهود و حواس عالی شماست.

نتیجه هر چه باشد، مفهوم خطای دید، گواهی بر ویژگی‌های مغزی ماست. سال‌هاست که محققان در تلاشند تا کلیشه‌های قدیمی مبنی بر اینکه مردان رقابتی‌تر هستند و زنان در برقراری ارتباط بهتر عمل می‌کنند را آزمایش و صحت سنجی کنند.

با این حال برخی دانشمندان معتقدند که در واقع هیچ فایده‌ای از طبقه‌بندی بخش‌هایی از مغز به جنبه‌های زنانه و مردانه به دست نمی‌آید؛ اعمال ما در واقع توسط ساختار مغز ما تعیین می‌شود و سپس در فرآیند اجتماعی شدن، نیرو می‌گیرد.

شما در ابتدا چه چیزی مشاهده کردید؟ آیا به نظر خودتان می‌توان بر اینگونه تست‌ها و آزمون‌ها اتکا کرد؟ آیا جنسیت مغز شما درست پیش بینی شد؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و دیگر کاربران ستاره به اشتراک گذارید.

منبع: ستاره
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان