داریوش مهرجویی | منزل داریوش مهرجویی | قتل داریوش مهرجویی

تصاویر مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش | عکس دردناک از قبر مهرجویی | ضجه های دردناک هنرمندان در مراسم

جزییات مهم از مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی را مشاهده میکنید.

تصاویر مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش | عکس دردناک از قبر مهرجویی | ضجه های دردناک هنرمندان در مراسم
کدخبر : 14781
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

به گزارش سایت دیجی سرگرمیداریوش مهرجویی کارگران فیلم سنتوری بود. داریوش مهرجویی در 24 مهرماه به قتل رسید. داریوش مهرجویی و همسرش صاحب یک دختر هستند. داریوش مهرجویی در کرج به قتل رسید. در ادامه عکس های مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی را مشاهده میکنید.

خبر هولناک و دهشت‌ناک قتل استاد داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، همسر نویسنده‌ی ایشان، همه‌ی ما را در بهت و اندوه عمیق فرو برد. هنرمند کارگردان و کاربلدی که از سال ۱۳۴۶ تا همین امسال برای مردم این سرزمین فرهنگ‌سازی کرد، تصاویر سینمایی به یادماندنی آفرید، نمایش‌نامه و نظریه ترجمه کرد، رمان نوشت و منتشر کرد، تئاتر به صحنه برد و در یک کلام، برای همه‌ی ما خاطره، فرهنگ و هنر ساخت.

عالی‌جناب داریوش مهرجویی هنرمند ملی ما بود. چه‌گونه است که جامعه تا این حد در ناامنی قرار گرفته و سرمایه‌ی ملی و میراث فرهنگی زنده‌ی ایران بزرگ را این چنین بی‌رحمانه، کاردآجین و نابود می‌کنند و فجایع خون‌بار می‌آفرینند؟!

مسئولان بزرگ و کوچک! ما دادخواه خون هنرمند ملی‌مان هستیم! ما داغ‌داریم!

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، قتل استاد داریوش مهرجویی و همسر ایشان را به شدت محکوم می‌کند.

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران

بیست‌وچهارم مهرماه ۱۴۰۲

برخلاف بیانیه انجمن سینماداران مبنی‌بر فعال بودن همه سینماها در روز تشییع داریوش مهرجویی تهیه‌کنندگان فیلم‌های پرفروش از لغو اکران آثار خود خبر دادند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر، پس از اعلام روز چهارشنبه ۲۶ مهر به عنوان روز برگزاری آیین تشییع پیکر زنده‌یاد داریوش مهرجویی، انجمن سینماداران با انتشار بیانیه‌ای از فعال بودن همه سینماها و اکران همه آثار روی پرده در این روز خبر داد که این موضع با انتقاد علاقه‌مندان سینما مواجه شد.

در پی این بیانیه صنفی، تهیه‌کنندگان فیلم‌های کمدی پرفروش در حال اکران در سینماها با انتشار متن کوتاهی در فضای مجازی از لغو اکران فیلم‌های خود در روز چهارشنبه خبر دادند.

در متن مشترک محمدحسین فرح‌بخش، محمد شایسته و سیدابراهیم عامریان آمده است: «در همراهی با دوستداران فرهنگ و ایستادن کنار اهالی داغدار سینما در روز چهارشنبه ۳۶ شهریور مصادف با مراسم وداع با پیکر داریوش مهرجویی بزرگ و وحیده محمدی فر عزیز فیلم‌های «هتل»، «فسیل»، «نارگیل ۲» و «شهر هرت» در سالن‌های سینما اکران نخواهند شد. سلامتی و خوشحالی همه مردم ایران آرزوی ماست.

محمد حسین فرح بخش، محمد شایسته و ابراهیم عامریان»

روح‌الله سهرابی مدیر کل اداره نظارت بر نمایش فیلم‌ها هم تاکید کرده بود، تهیه‌کنندگان فیلم‌های در حال اکران این اجازه را دارند که فیلم‌های خود را در روز تشییع داریوش مهرجویی اکران نکنند و اینگونه مسئولیت تصمیم‌گیری در این زمینه از صنف سینماداران سلب شد.

پیکر زنده‌یاد داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر صبح فردا چهارشنبه از مقابل تالار وحدت و در پهنه رودکی به سمت خانه ابدی تشییع خواهد شد.

 تشییع جنازه داریوش مهرجویی 

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر چهارشنبه ۲۶ مهر ماه برگزار می‌شود.

سخنگوی خانه سینما با تایید این خبر اعلام کرد که این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود.

بازداشتی‌های پرونده قتل مهرجویی‌ به 10 نفر رسید

ایرنا|سخنگوی فراجا اعلام کرد که تعداد مظنونان بازداشت شده پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش به ده نفر نفر رسید.

سردار منتظرالمهدی با حضور در صحنه جرم گفت: کارآگاهان در ادامه اقدامات و ارتباطات فنی در سه حوزه اطلاعاتی، آزمایشگاهی و میدانی هفت نفر از مظنونان پرونده را طی عملیات‌های جداگانه تا پاسی از شب گذشته در نقاط مختلف کشور دستگیر کردند.

به گفته او، در این زمینه ابعاد تازه‌ای از فرایند کشف ایجاد شد.کماکان تحقیقات به صورت جدی در حال انجام است. شواهد و قرائن حکایت از ا خبار امیدوارکننده در قطعیت در کشف جرم را دارد.

وکیل داریوش مهرجویی: احتمالا قاتل آشنا بوده است

جام جم|وکیل داریوش مهرجویی اظهارداشت: زمانی که خانواده مهرجویی در سفر فرانسه بودند، یکی از بستگانشان از خانه مراقبت می کرد. آنها بعد از بازگشت متوجه نبود دو سنتور در خانه شده و جمعه با آن آشنا در خانه مهرجویی قرار گذاشتم که نیامد. وقتی خانم محمدی‌فر ماجرای ورود مرد مهاجم را تعریف کرد گفتم بهتر است از این خانه بروید یا نگهبان استخدام کنید که قبول کردند به تهران بروند. اسناد و مدارک داخل گاوصندوق را خانم محمدی فر نزد یکی از بستگانش سپرده بود. لازم به ذکر است که آثار ورود به زور، قاتل یا قاتلان به خانه مرحوم مهرجویی دیده نشده است.

داریوش مهرجویی

بنا به گفته این وکیل، داریوش مهرجویی روز جمعه به وکیلش گفته بود به خاطر اینکه آن خانه دیگر امنیت ندارد ، قصد دارد هفته بعد این خانه را ترک کند و برای ادامه زندگی به تهران برود اما قبل از اسباب کشی به قتل رسید .

سخنگوی فراجا:کارگاهان به سرنخ های جدیدی رسیدند؛ ۲ مظنون تا ساعاتی دیگر دستگیر می شوند

گام‌های جدید کارآگاهان جنایی برای رازگشایی از قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

پلیس در تحقیقات گسترده خود به اطلاعاتی دست یافته که آنها را به عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش نزدیک کرده است.

تیم ویژه‌ای از کارآگاهان زبده از تهران و کرج به صورت گروهی درباره پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر تحقیق می‌کنند و دادستانی کل کشور نیز بر این پرونده نظارت دارد. همچنین یک تیم از کارشناسان زبده از همان ساعات اولیه به دستور دادستان کل کشور در کرج مستقر شدند. این تیم سرنخ‌های مهم و تازه‌ای به دست آورده‌اند که آنها را به رازگشایی از این جنایت امیدوارتر کرده است.

اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد نقطه‌زنی خطوط موبایل در منطقه انجام گرفته و سگ‌های پلیس رد خون را پیدا کرده‌اند و کارآگاهان را به سرنخ‌های مهمی رسانده است. این در حالی است که دوربین‌های مداربسته که از باغ همسایه به دست پلیس رسیده نیز در دست آنالیز است.

این در حالی است که سخنگوی پلیس نیز اعلام کرد تعداد بازداشتی‌ها در قتل داریوش مهرجویی و همسرش به هفت تن رسیده و دستگیری عاملان اصلی قتل قریب‌الوقوع است.

در حال حاضر خانه داریوش مهرجویی از سوی مقامات قضایی پلمب شده و کسی بدون اجازه قضایی اجازه ورود به آن را ندارد. همچنین همه نشانه‌ها و ردهای باقی‌مانده از صحنه جمع‌آوری شده است. وضعیت شهرک کاملاً حفاظت‌شده است و به‌جز ساکنان و کسانی که مقامات قضایی اجازه ورود می‌دهند، فرد دیگری اجازه ورود ندارد.

همچنین گفته می‌شود خانواده داریوش مهرجویی در شوک شدیدی به سر می‌برند. دختر کوچکش مونا که اجساد پدر و مادرش را کشف کرده به‌شدت شوکه است و وضعیت روحی بسیار بدی دارد. فرزندان دیگر مهرجویی نیز حال خوبی ندارند و به گفته وکیل خانواده در شوک هستند.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار جنایی، داریوش مهرجویی وصیت‌نامه‌ای دارد که نزد یکی از معتمدین اوست و این موضوع به اطلاع خانواده مهرجویی رسیده است.

هفت مظنون در این پرونده بازجویی شده‌اند و بر اساس گفته پلیس اطلاعات مهمی از آنها به دست آمده است. یکی از این مظنونان فردی است که در نبود داریوش مهرجویی و خانواده از باغ آنها مراقبت می‌کرد و خانواده مهرجویی با او به اختلاف برخورده بودند.

داریوش مهرجویی و همسر و دخترش در باغی در زیبادشت زندگی می‌کردند، جایی که قتل اتفاق افتاده است. بر اساس گفته یکی از نزدیکان داریوش مهرجویی، آنها از وکیل خود خواسته بودند که در تهران برایشان خانه‌ای اجاره کند و قرار بود این اتفاق در همین هفته بیفتد که متاسفانه دو روز بعد از این تصمیم آنها به قتل رسیدند

به داریوش مهرجویی و همسرش قبل از قتل تجاوز شده بود؟

طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز در مورد هر ۲ نفر از مقتولین منتفی است.

در حالی که برخی ها در فضای مجازی در مورد پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش شایعه تجاوز را مطرح کرده بودند این خبر از سوی مقامات قضایی تکذیب شد.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز: گزارش پزشکی قانونی درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش تهیه شده است.

براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز در مورد هر ۲ نفر از مقتولین منتفی است.

دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز  صادر شده و تاکید می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

اعتمادآنلاین نوشت: تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد عاملان جنایت ابتدا داریوش مهرجویی را کشته و سپس همسر او را به قتل رسانده‌اند.

تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش در حالی ادامه دارد که به نظر می رسد عاملان جنایت ابتدا این کارگردان و سپس همسرش را کشته‌اند.

به گزارش سایت جنایی برخی شواهد نشان می دهد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده و سپس عاملان قتل با همسر وی درگیر شده و او را به قتل رسانده اند.

جزئیات به دست آمده توسط خبرنگار ما نشان می دهد، دختر داریوش مهرجویی شب گذشته سرکلاس آموزشی حضور داشت و از ساعت ۸ و نیم شب به صورت پیامکی با پدرش در ارتباط بود. این پیامک ها تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت. این دختر نوجوان به بازپرس گفته من از پدرم پرسیدم شام چی داریم که پدر گفت: آش دوغ داریم.

وقتی دختر نوجوان داریوش مهرجویی به مقابل خانه رسید، متوجه وضعیت غیرعادی شد. او با یکی از اقوامش در مهرشهر کرج تماس گرفته و به او گفته می ترسد به تنهایی وارد خانه شود. در این مدت این دختر با پدر و مادرش تماس گرفته که کسی پاسخگوی تلفن نبوده است. در نهایت دختر نوجوان به پیشنهاد فامیلی که با او تماس گرفته صبر می کند که فامیلش برسد و سپس با هم وارد خانه می شوند.

وقتی دختر نوجوان و فامیلش وارد خانه می شوند جسد داریوش مهرجویی و همسرش را پیدا می کنند و با پلیس تماس می گیرند. وضعیت دلخراش اجساد نشان می داد آنها احتمالا ابتدا غافلگیر شده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت اجساد نشان می داد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است. عاملان قتل با چوب که به نظر می رسد مربوط به درخت آلبالو است به سر او کوبیده شده لکه های خون روی این چوب دیده شده است. بعد از اینکه داریوش مهرجویی گیج شده شاهرگ او را قطع کرده و جسدش را مقابل آشپزخانه رها کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان