حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

خبر مهم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | جزییات جدید از ترمیم حقوق بازنشستگان با همسان سازی

ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری بر سایر مؤلفه‌های پرداخت بی تأثیر است.

خبر مهم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | جزییات جدید از ترمیم حقوق بازنشستگان با همسان سازی
کدخبر : 14568
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

حقوق بازنشستگان در سال 1401 با افزایش چشمگیری روبرو شد. حقوق بازنشستگان امسال ده درصد افزایش داشته است و به 5 میلیون تومان رسید. حقوق بازنشستگان همواره یکی از پر صداترین مباحث مجلس بوده است.با افزایش حقوق بازنشستگان بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان مطرح شد که اعتراض بازنشستگان را در پی داشت. در ادامه اخبار جدیدی از حقوق بازنشستگان را میخوانید. حقوق بازنشستگان همسان سازی می‌شود.

ترمیم حقوق موضوع جزء یک ماده واحده «قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» که مقرر کرده بود از اول مهرماه سال گذشته معادل ریالی ۳۰۰۰ امتیاز به حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه کند، به صورت ثابت است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، بر اساس بررسی شورای حقوق و دستمزد در شصت و سومین جلسه که در ۲۱ شهریورماه سال جاری برگزار شد، ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به میزان ۳۰۰۰ امتیاز ثابت است.

در این جلسه از شورای حقوق و دستمزد، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه‌های اجرایی، با توجه به تعدد استعلامات و ابهامات دستگاه‌های اجرایی و برداشت نادرست از مفاد رأی صادره از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، موضوع دادنامه شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۰۱۹۹۱۳۶ مورخ ۲۹‌‌‌‌‌‌/۱‌‌‌‌‌‌/۱۴۰۲ درخصوص نحوه تأثیر مبلغ «ترمیم حقوق» موضوع جزء(۱) ماده واحده «قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» بر سایر مؤلفه‌های پرداخت، مصوب شد که مبلغ ناشی از اعمال امتیازات جزء(۱) ماده واحده قانون مذکور از تاریخ ۰۱‌‌‌‌‌/۰۷‌‌‌‌‌/۱۴۰۱ در محاسبه «پاداش پایان خدمت» و «ذخیره مرخصی استحقاقی» در زمان بازنشستگی و حقوق بازنشستگی افراد مشمول قابل احتساب است.

مخالفت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که دولت قصد افزایش حقوق کارمندان دولت در میانه سال را ندارد و به‌نظر می‌رسد علت این تصمیم عواملی از جمله جلوگیری از کسری بودجه باشد.

طی چند سال اخیر شاهد بودیم که دولت در میانه‌های سال اقدام به ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت می‌کرد، این اقدام با انتقاداتی از جمله تحمیل هزینه بیشتر به بودجه و احتمال افزایش ناترازی و همچنین تبعیض با افزایش حقوق کارگران مواجه بود.

با توجه به این موارد، اخیرا داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری با توجه به عدم کاهش تورم و فشارهای اقتصادی به مردم گفت: افزایش حقوق جدید در نیمه دوم سال نداریم، افزایش حقوق‌ها یک بار در سال لحاظ می‌شود، افزایش حقوق سال جاری ابتدای سال مدنظر قرار گرفت.

به‌نظر می‌رسد که پس از اینکه طی چند سال شاهد افزایش حقوق کارمندان دولت در میانه سال بودیم، سازمان برنامه و بودجه دیگر قصد ندارد چنین رویکردی در پیش بگیرد. باید به این نکته نیز توجه داشت که دولت بر کنترل کسری بودجه به‌عنوان یکی از عواملی که آن را تورم‌زا می‌داند تأکید داشته است و به‌نظر می‌رسد این تصمیم نیز در همین راستا گرفته شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی با ماهی ۷ میلیون تومان فقط زنده‌اند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند!

نصرالله دریابیگی (رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران) در مراسم تجلیل از کانون بازنشستگان شهرستانهای رامسر، تنکابن، عباس آباد و نوشهر ضمن قدردانی از زحمات کانونهای بازنشستگی استان گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی با ماهی ۷ میلیون تومان فقط زنده‌اند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند!

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران ضمن انتقاد شدید از شرایط معیشتی بازنشستگان گفت: زندگی امروز پیشکسوتان تولید و سازندگی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور تصریح کرد: بازنشستگان شریف ایران، کارگران دیروز این مرز و بوم‌اند که در سخت‌ترین شرایط در دفاع مقدس و همزمان سنگر تولید ایثارگری کردند و ۳۰ سال تمام در برابر تحریم‌های ظالمانه پرچم عزت و شرف جمهوری اسلامی را بالا آورده‌اند و حالا شایسته نیست که در تأمین حداقلی‌ترین نیازهای خود بمانند!

این مقام کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران و کانون عالی ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون الزام درمان رایگان، نحوه توزیع تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی و دخالتهای مکرر دولت در امور داخلی سازمان تأمین اجتماعی از جمله تلاش برای واگذاری بانک رفاه، گریزی هم به تعهدات بیمه آتیه حافظ و مشکلات بازنشستگان در غرب استان زد و گفت: از وزارت تعاون و کار و مدیران سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم با اجرای عدالت در خدمات‌رسانی به بازنشستگان، آرامش را به این خانواده ۴.۵ میلیون نفری برگردانند.

دریابیگی گفت: استدعا دارم مسئولین محترم نظام و دولت محترم به این سوال بازنشستگان پاسخ دهند که کدام مدیر و مسئول گرامی می‌تواند یک خانواده ۴ نفره را با ماهی ۷ میلیون تومان مدیریت کند و این در حالی است که بخشی از مستمری بگیران تأمین اجتماعی با ماهی یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان به اصطلاح زندگی می‌کنند؟!

او گفت: مسئولان محترم وزارت تعاون و کار و شخص وزیرمحترم همواره در سخنان خود دغدغه عدالت و رفاه کارگران و بازنشستگان را دارند؛ هم اکنون زمان عمل به گفتارهاست؛ ترمیم مزد را در دستور کار شورای عالی کار قرار دهند تا بلکه مرهمی بر زخم این جماعت شریف و نجیب و ده‌ها میلیون کارگر باشند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان