حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر عالی: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد | بازنشستگان حسابشان را چک کنند

اگرچه واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم هر ماه آغاز می‌شود اما با وجود ورود به شهریور، برخی از بازنشستگان اعلام کرده‌اند که هنوز حقوق مرداد ماه خود را دریافت نکرده‌اند. اما چرا حقوق مستمری‌بگیران واریز نشده است؟

خبر عالی: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد | بازنشستگان حسابشان را چک کنند
کدخبر : 14234
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

حقوق بازنشستگان در سال 1401 با افزایش چشمگیری روبرو شد. حقوق بازنشستگان امسال ده درصد افزایش داشته است و به 5 میلیون تومان رسید. حقوق بازنشستگان همواره یکی از پر صداترین مباحث مجلس بوده است.با افزایش حقوق بازنشستگان بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان مطرح شد که اعتراض بازنشستگان را در پی داشت. در ادامه اخبار جدیدی از حقوق بازنشستگان را میخوانید. حقوق بازنشستگان همسان سازی می‌شود.

 اگرچه واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم هر ماه آغاز می‌شود اما با وجود ورود به شهریور، برخی از بازنشستگان اعلام کرده‌اند که هنوز حقوق مرداد ماه خود را دریافت نکرده‌اند. اما چرا حقوق مستمری‌بگیران واریز نشده است؟

 واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر ماه از بیستم آغاز و تا آخرین روز ماه ادامه دارد. حقوق‌ها بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود و این سازمان تا پیش از اتمام ماه، موظف است که حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

 اما این چندمین ماهی است که واریز حقوق‌ها با تاخیر مواجه شده است. از آخرین روز مرداد تاکنون برخی از این افراد اعلام کرده‌اند که حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی آنها واریز نشده است و نهاد و سازمانی هم پاسخگوی عدم واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست.

میرهاشم موسوی صبح امروز در بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه متمرکز برای وام ۲۰۰ میلیون ریالی ثبت‌نام کرده‌ بودند و اواخر هفته آینده این وام بصورت قرعه‌کشی به ۴۰ هزار نفر از این بازنشستگان پرداخت می‌شود.​

وی تصریح‌کرد: اولویت دولت سیزدهم با تاکید رئیس‌جمهور در تامین‌اجتماعی کشور، توسعه خدمات درمانی در همه بخش‌ها به ویژه خدمات درمانی رایگان است.

وی ادامه داد: هتلدینگ بیمارستان تامین‌اجتماعی گنبدکاووس با ۵۰ تخت و اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال احداث شده و در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی گفت: پیش‌بینی شده امسال برای ساخت و توسعه مراکز درمانی کشور مبلغ ۹هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شود که این مبلغ قبل از آغاز دولت سیزدهم بیش از چهارهزار میلیارد تومان بوده‌است و در دولت سیزدهم بیش از دو برابر رشد داشته‌است./ فارس

خبر مهم درباره ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت نام این وام که به صورت «غیرحضوری» از اول هفته (۲۱ مردادماه) آغاز شد، «غیرحضوری» است و بنابر اعلام سازمان تامین‌اجتماعی متقاضیان بازنشسته و مستمری‌بگیران صرفا تا ساعت ۲۴ امروز (جمعه ۲۷ مرداد ماه) برای ثبت‌نام فرصت دارند.

این در حالیست که لازم است متقاضیان از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام خود را نهایی کنند لذا بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

اما تامین اجتماعی برای پرداخت این وام شروطی از جمله داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، اعلام کرد که انتقادات مستمری‌بگیران را به همراه داشت.

اما محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محدودیت منابع سازمان را دلیل اتخاذ این شروط دانست و گفت که باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد که معیشت و دریافتی مستمری، از جمله اولویت‌هاست لذا دریافت ۱۵ میلیون تومان مستمری را ملاک قرار دادیم که در جمع‌بندی‌های کارشناسی احصاء شد. این در حالیست که درصد بالایی از بازنشستگان مشمول دریافت وام و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بازنشستگان خارج از محدوده هستند.

وی راه‌ دریافت وام برای سایر بازنشستگان را بسته ندانست و از سایر مستمری‌بگیران که مستحق دریافت وام هستند خواست با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و بدون شرایط ، تقاضای خود را برای دریافت وام ثبت کنند.

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه ثبت تقاضای وام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اگر نام مستمری‌بگیری در قرعه‌کشی برای دریافت وام برگزیده شود، نیاز به مراجعه به بانک ندارد و وام بدون ارائه ضامن به‌حسابش واریز می‌شود.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان