قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت کف خواب شد | قیمت گوشت در بازار و میادین امروز چقدر شد؟

با توجه به افزایش قیمت دام زنده بین ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزارتومان و گوشت قرمز بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان طی هفته‌های اخیر، دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان با چاره‌اندیشی و افزایش حجم واردات گوشت قرمز و توزیع ذخایر گوشت گوسفندی و گوساله داخلی به بازار این مشکل را برطرف کرده، به طوری که طی روزهای اخیر، قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته است.

قیمت گوشت کف خواب شد | قیمت گوشت در بازار و میادین امروز چقدر شد؟
کدخبر : 13876
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید

با توجه به افزایش قیمت دام زنده بین ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزارتومان و گوشت قرمز بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان طی هفته‌های اخیر، دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان با چاره‌اندیشی و افزایش حجم واردات گوشت قرمز و توزیع ذخایر گوشت گوسفندی و گوساله داخلی به بازار این مشکل را برطرف کرده، به طوری که طی روزهای اخیر، قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته است.
 
براساس آمارها نیاز سالانه کشور به انواع گوشت قرمز حدود ۹۵۰ هزارتن است که بخش عمده آن در داخل کشور تولید و کسری ۱۰ درصدی از محل واردات تأمین می‌شود.
طی روزهای گذشته دولت نرخ گمرکی گوشت قرمز را از ۴ به یک درصد کاهش داد. هیأت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند ب تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دو ردیف تعرفه مربوط به قیمت گوشت قرمز گوساله و گوسفند کشتاری را مشمول کاهش نرخ حقوق ورودی کرد.
رئیس شورای تأمین دام کشور درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز افزود: با ورود دولت به بازار گوشت قرمز قیمت این محصول در بازار ریزشی شده است.
منصور پوریان اظهارداشت: این کاهش قیمت به دلیل ورود گوشت قرمز تولید داخلی و وارداتی در بازار است که به طور مستمر گوشت به بازار تزریق می‌شود به همین دلیل شاهد ادامه روند کاهش قیمت‌ها خواهیم شد و این موضوع ادامه خواهد داشت.
رئیس شورای تأمین دام کشور تصریح کرد: افزایش عرضه ۱۰۰ درصدی گوشت قرمز در بازار روی قیمت دام زنده نیز اثرگذار شده به طوری که نرخ آن نیز کاهش یافته است.
وی اضافه کرد:در روزهای اخیر قیمت هرکیلوگرم دام زنده گوسفندی بره نر کشتاری کم‌وزن بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزارتومان و قیمت مابقی اقلام گوسفند ماده، قوچ و... زیر ۱۶۰ هزارتومان به فروش رسیده است. پوریان ادامه داد: قیمت دام زنده گوساله نر نیز بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزارتومان است و تقریباً این قیمت‌ها هم‌قیمت دام زنده گوسفندی است.
به گفته وی با توجه به قیمت دام زنده اکنون نرخ هر کیلوگرم شقه گوسفندی در محدوده ۳۷۵ هزارتومان است.
رئیس شورای تأمین دام کشور درباره سمت و سوی بازار گوشت قرمز نیز گفت: آنچه مسلم است، اکنون ورود گوشت گرم گوسفندی و گوساله و گوشت منجمد گوساله و گوسفندی به بازار ازمبادی مشخص تأمین و در لایه‌های مختلف عرضه می‌شود.
وی گفت: این حجم از واردات برای نیاز مصرف روزانه گوشت گرم و منجمد و حتی ذخیره‌سازی مناسب است که بزودی کاهش قیمت در اقلام گوشتی را شاهد خواهیم بود.
پوریان ادامه داد: اگر بخواهیم این موضوع را حل کنیم باید به تولید داخلی یک نگاه ویژه داشته باشیم؛ از زمانی که آزادسازی قیمت‌ها انجام شد بارها اعلام کردیم که دامداران خرد و متوسط توان جبران هزینه‌های تمام شده تولید را ندارند بنابراین نیازمند حمایت بیش از پیش از سوی دولت هستند.
رئیس شورای تأمین دام اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار باید حمایت از دامداران مشخص و شفاف باشد تا تولیدکننده بتواند به تولید خود ادامه بدهد. وی اظهارداشت: به طور طبیعی بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل، صادرات دام زنده است اما به دلیل گرانی گوشت قرمز در بازار داخلی نمی‌توان صادرات انجام داد بنابراین باید مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی تولیدکنندگان برطرف شود.
پوریان با بیان اینکه برای افزایش مصرف گوشت قرمز در سبد خانوار باید در تولید گوشت کشور به خودکفایی برسیم، ادامه داد: اکنون سمت و سو در جهت افزایش واردات است و گوشت قرمز از کشورهای مختلف تأمین و وارد می‌شود که ما مخالف واردات برای بازار و کاهش قیمت‌ها نیستیم بلکه حمایت از تولید داخلی نیز یک الزام است.
به گفته وی به طور قطع باید گوشت کیفی با قیمت مناسب به دست مردم برسد اما نباید از حمایت تولید داخلی غافل شد. وی معتقد است باید دست دامداران داخلی خرد و متوسط را گرفت تا از این شرایط سخت خارج شوند. وی گفت: امیدواریم در بخش دام نیز اتفاقات خوبی رخ بدهد که از این رکود فروش خارج شوند.
توزیع گوشت تنظیم بازار
در ادامه رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره وضعیت واردات گوشت و گوشت‌های تنظیم بازار گفت: بخشی از گوشت‌های قرمز موجود در بازار، محصولات تنظیم بازار بوده که با یارانه دولت نرخ‌گذاری شده‌اند. علی اصغر ملکی افزود: تمام این گوشت‌ها تولید داخل بوده که یارانه به آنها اختصاص پیدا کرده و در قالب تنظیم بازار عرضه می‌شوند.
 در این خبر به بررسی قیمت انواع گوشت گوسفندی در بازار پرداختیم.
در بازار قیمت گردن گوسفندی پویا پروتئین ۱ کیلوگرم به مبلغ ۲۶۵,۰۰۰ تومان است این درحالی است که قیمت سیرابی گوسفندی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم به مبلغ ۸۰,۰۰۰ تومان تعیین شده است.
جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.
قیمت انواع گوشت گوسفندی بسته بندی
نام محصول وزن قیمت / تومان
ران گوسفندی داخلی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۲۶۵,۰۰۰
گردن گوسفندی پویا پروتئین ۱ کیلوگرم ۲۶۵,۰۰۰
ران گوسفندی داخلی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۳۹۰,۰۰۰
ران گوسفندی داخلی مهیا پروتئین مقدار ۲ کیلوگرم ۷۸۰,۰۰۰
سیرابی گوسفندی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۸۰,۰۰۰
پاچه گوسفندی مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۱۰۶,۰۰۰
سردست بدون گردن گوسفند داخلی مهیا پروتئین مقدار ۱ کیلوگرم ۳۹۰,۰۰۰
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان