قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

هرج و مرج در بازار؛ قیمت طلا سقوط کرد | قیمت طلا امروز 22 مردادماه 1402

دیروز قیمت طلا و سکه کاهش شارپی داشت. افت هزار تومانی دلار در بازار طلا زلزله راه انداخت و سکه‌های سنگین و طلا را مجبور به عقب‌نشینی در کانال‌های پایین‌تر کرد.

هرج و مرج در بازار؛ قیمت طلا سقوط کرد | قیمت طلا امروز 22 مردادماه 1402
کدخبر : 13838
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

دیروز قیمت طلا و سکه کاهش شارپی داشت. افت هزار تومانی دلار در بازار طلا زلزله راه انداخت و سکه‌های سنگین و طلا را مجبور به عقب‌نشینی در کانال‌های پایین‌تر کرد.

 روز گذشته قیمت طلا و سکه با کاهش شارپی مواجه شد. بازار فلز زرد متعاقب ریزش هزار تومانی قیمت دلار، در روند نزولی قرار گرفت و سکه‌های سنگین و مثقال وادار به عقب‌نشینی به کانال‌های قیمتی پایین‌تر شدند.

اخبار، دستاویز سیاستگذار برای کاهش قیمت‌ها

اخبار منتشر شده در روزهای پایانی هفته گذشته مبنی بر آزادی زندانیان دو تابعیتی و دلارهای بلوکه شده، دو موضوع مهمی بودند که روند قیمت در بازارهای مالی را نزولی کردند. باید توجه داشت انتشار این اخبار همواره قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پیش از این نیز هر جا که سیاستگذار قصد کاهش قیمت‌ها را داشت دست به دامن انتشار چنین اخباری می‌شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند فعلا این اخبار می‌تواند روند قیمت در بازارهای مالی را به شکل مقطعی کاهش دهد، اما بازار برای حفظ این ریتم کاهشی، نیازمند اخبار تکمیلی در خصوص تایید خبرهای منتشر شده است.

سکه‌های سبک در مرز تغییر کانال

روز گذشته ۲۱ مرداد، سکه امامی بیشترین مقدار افت قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با کاهش ۸۱۴ هزار تومانی یک پله سقوط کرد و با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۵۹۰ هزار تومانی داشت. این قطعه نیز به کانال قبل برگشت و با رقم ۲۴ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی در مرز تغییر کانال قرار گرفتند. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰ و ربع سکه با رقم ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان مبادله شدند.

مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت دلار 21 مرداد 1402 / تحقق  وعده‌های فرزین برای بازار ارز عملی است؟

در نخستین روز هفته، سکه گرمی ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد و در کف کانال ۶ میلیون تومانی قرار گرفت.

حباب سکه امامی ۵ میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا همانند سکه کاهش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلا با ۲۱۱ هزار تومان کاهش، به کانال ۹ میلیونی برگشت و با قیمت ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۴۷ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۰۲ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۶۹ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه امامی یک پله عقب‌نشینی کرد و به کانال پنج میلیون تومانی برگشت. حباب سکه امامی ۲۱۳ هزار تومان، سکه بهار هفت هزار تومان، نیم‌سکه ۵۶ هزار تومان، ربع‌‌ سکه ۲۰۴ هزار تومان و سکه گرمی ۷۸ هزار تومان کاهش داشتند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با افزایش محدود یک دلاری با قیمت ۱۹۱۳ دلار معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان