قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

صعود باورنکردنی قیمت طلا در اولین روز هفته | قیمت طلا امروز 21 مرداد در بازار چقدر شد؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۱۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.

صعود باورنکردنی قیمت طلا در اولین روز هفته | قیمت طلا امروز 21 مرداد در بازار چقدر شد؟
کدخبر : 13812
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از رویترز، انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش قیمت تولید کننده در این کشور در ژوئیه باعث بالا رفتن ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شد و قیمت طلا را پایین آورده است. طلا در آستانه سومین هفته پیاپی کاهش قیمت قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر خاصی و با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۱۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.

شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا کمی بالاتر از حد انتظار بوده که ارزش اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور و همچنین شاخص دلار را کمی بالا برده است. بنابراین خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا  گرانتر شده و تمایل برای آن پایین‌ می‌آید.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد شاخص قیمت تولید کننده برای تقاضای نهایی ۰.۳ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته است. شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا در یک سال منتهی به ماه ژوئیه ۰.۸ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که اقتصاددان‌ها یک افزایش ماهانه ۰.۲ درصدی و یک افزایش سالانه ۰.۷ درصدی را پیش بینی کرده بودند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور افزایش متعادلی در ماه ژوئیه داشته که امید به پایان روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش می‌دهد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۷۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۰ درصد افزایش ۹۱۶ دلار و ۷ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان