قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار امروز را طوفانی شروع کرد | قیمت طلا در بازار امروز 18 مردادماه چقدر شد؟

از ابتدای هفته قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار تومانی به شکل الاکلنگی نوسان دارد. کارشناسان رفت و برگشت دلار در کانال مذکور را به نفع نوسانگیران بازار ارز می‌دانند.

قیمت دلار امروز را طوفانی شروع کرد | قیمت طلا در بازار امروز 18 مردادماه چقدر شد؟
کدخبر : 13750
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

از ابتدای هفته قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار تومانی به شکل الاکلنگی نوسان دارد. کارشناسان رفت و برگشت دلار در کانال مذکور را به نفع نوسانگیران بازار ارز می‌دانند.

روز گذشته قیمت دلار با کاهش ۲۰۰ تومانی در کانال ۴۹ هزار تومانی ماند. این اسکناس با قیمت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومانی کانال مذکور را حفظ کرد.

معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی همواره بر اقدامات سیاستگذار برای ماندن دلار در محدوده‌ای مشخص، هم‌عقیده‌اند. آنها می‌گویند سیاست بانک مرکزی تلاش برای ثبات قیمت، در بازار ارز است.

پیش از این نوسانگیری بازارساز از قیمت دلار همواره مطرح شده است. این در حالی است که تحلیلگران اقتصادی سقف روند الاکلنگی قیمت دلار در محدوده‌ای مشخص را کوتاهتر از گذشته و سودگیری از آن را بیشتر می‌دانند.

با اقدامات اخیر سیاستگذار، معامله‌گران، بانک مرکزی را یکه‌تاز بازار ارز می‌دانند و معتقدند بیشترین منفعت از فریز ارزی نصیب تصمیم‌گیرندگان برای بازار ارز می‌شود.

از روزهای گذشته معامله‌گران کف بازار، نوسانات کاهشی قیمت دلار را پیش‌بینی کرده بودند. به اعتقاد آنها برای اینکه کانون صرافان مدعی مدیریت بازار ارز بعد از انحلال نشود، سیاستگذار به عمد قیمت را پایین نگه داشته است. آنها همچنین به اخبار روزهای اخیر مبنی بر کاهش دلار و قطع ارز سهمیه‌ای اشاره می‌کنند و معتقدند این شایعات از متضرران تصمیمات جدید بانک مرکزی مبنی بر انحالال کانون صرافان آب می‌خورد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۴۳ تومان عرضه شد و ۱۰ تومان افزایش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش رقم ۳۷ هزار و ۵۸۵ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو در بازار آزاد با کاهش ۶۵۰ تومانی در کریدور ۵۰ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۵۳ هزار و ۹۷۳ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با افزایش ۱۰۰ تومانی با قیمت ۴۵ هزار و ۴۷۸ تومان رسید. یوروی حواله نیز با افزایش نزدیک به ۱۰۰ تومانی با رقم ۴۱ هزار و ۳۴۴ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله دیروز ۴۰ تومان کاهش داشت و با رقم ۱۳ هزار و ۶۱۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۳۴ تومان مبادله شد و افزایش دو تومانی داشت.  اسکناس درهم نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۷ تومان عرضه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان