قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار افرایش یافت | قیمت دلار در بازار و صرافی های امروز 13 تیرماه چقدر شد؟

دیروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی معامله‌ شد. معامله‌گران بازار ارز اخبار مربوط به آزادسازی دلارهای بلوکه شده از عراق را سیگنالی مساعد برای ممانعت از رشد قیمت‌ها در روزهای آینده می‌دانند.

قیمت دلار افرایش یافت | قیمت دلار در بازار و صرافی های امروز 13 تیرماه چقدر شد؟
کدخبر : 12897
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

دیروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی معامله‌ شد. معامله‌گران بازار ارز اخبار مربوط به آزادسازی دلارهای بلوکه شده از عراق را سیگنالی مساعد برای ممانعت از رشد قیمت‌ها در روزهای آینده می‌دانند.

سه روز ابتدایی هفته جاری، قیمت دلار هر روز ۳۰۰ تومان گران شد. معامله‌گران در انتظار قدم بعدی بازارساز برای خنثی کردن اخبار نامساعد هفته گذشته در حوزه برجام بودند. در همین راستا در پایان معاملات دیروز خبری مبنی بر آزادسازی طلب ارزی ایران از عراق منتشر شد.

یحیی آل اسحاق دیروز در نشست اتاق بازرگانی ایران و عراق ضمن تایید طلب‌ ۱۰ میلیارد دلاری ایران از عراق اعلام کرده که این مبلغ به بانک تی بی آی داده شده تا از این پول در موارد غیرتحریمی نظیر کالاهای اساسی و دارو استفاده شود.

به نظر می‌رسد خبر فوق حتی اگر قیمت دلار را کاهشی نکند، می‌تواند موقتا در بازار ارز ثبات ایجاد کند.

روند مذاکرات رو به بهبود است؟

علاوه بر خبر مذکور روز گذشته ایرنا در گزارشی مرخصی رابرت مالی را به «کنار گذاشتن» او تعبیر و از آن استقبال کرده است. در این گزارش عنوان شده ظاهراً ایران به این تغییرات خوشبین است. خبرگزاری رسمی دولت با اشاره به تغییرات پیشین در تیم نمایندگی آمریکا در امور ایران نوشته است: «سابقه نشان داده در دو سال اخیر تغییرات در تیم مذاکره‌کننده آمریکایی منجر به بهبود وضعیت مذاکرات شده است.»

به نظر می‌رسد برای روزهای باقیمانده از هفته دوم تیرماه خوراک خبری بازارساز جهت مهار قیمت دلار فراهم شده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر دلار از محدوده ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومانی عبور کند می‌توان از آن به عنوان منطقه تصمیم‌گیری برای روند دلار صحبت کرد. آنها می‌گویند اگر ریتم اخبار ورودی به بازار مثبت باشد می‌توان منطقه ۴۷ و ۴۸ هزار تومانی را برای دلار در نظر گرفت و در حالت خوش‌بینانه، دلار می‌تواند تا قیمت ۴۵ هزار تومان پایین بیاید.

قیمت نرخ‌های مختلف

در حالی که در سه روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد هزار تومان رشد داشته اما قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی در دو روز ابتدایی هفته جاری تغییر قیمت نداشت و دیروز نیز تنها یک تومان کاهش قیمت را ثبت کرد! روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۱ هزار و ۲۶۱ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۱۱ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد با افزایش ۳۰۰ تومانی همراه بود و با قیمت ۵۴ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. اما قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی به قیمت ۴۴ هزار و ۹۸۹ تومان رسید و کاهش ۵۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۰ هزار و ۸۹۹ تومان عرضه شد.

بازار هرات همچنان در تعطیلات عید قربان به سر می‌برد. بازار ارز دبی هم همچنان تعطیل است. در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم همانند دلار یک تومان کاهش داشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان مبادله شد. اسکناس درهم بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۵ تومان عرضه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان