قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

ریزش در بازار خودرو | قیمت خودرو در بازار امروز چقدر شد؟

قیمت خودرو در هفته گذشته روند نزولی را طی کرد. حال باتوجه به بی‌اعتنایی مونتاژکاران نسبت به قیمت‌های اعلامی شورای رقابت، بازار درحالت بلاتکلیفی و رکود قرار گرفته است.

ریزش در بازار خودرو | قیمت خودرو در بازار امروز چقدر شد؟
کدخبر : 11961
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

قیمت خودرو در هفته گذشته روند نزولی را طی کرد. حال باتوجه به بی‌اعتنایی مونتاژکاران نسبت به قیمت‌های اعلامی شورای رقابت، بازار درحالت بلاتکلیفی و رکود قرار گرفته است.

قیمت خودرو امروز، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییری تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز ۳۰ اردیبهشت ماه، نرخ ۶۷۲ میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز در نرخ ثابت ۵۸۵ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز در نرخ ۹۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X22 PRO به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 ساخت 1402 نرخ ۹۵۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5  هیبرید ساخت 1401 اما امروز، شنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در هفته‌های گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرد و قیمت‌ها در اکثر این روزها روند نزولی به خود گرفته بود. علت اصلی کاهش قیمت در بازار برگزاری مرحله دوم طرخ فروش خودرو در سامانه یکپارچه بود.

گرچه در مرحله دوم این طرح تعداد عرضه خودروها نسبت به مرحله محدودتر است، اما باتوجه به حاشیه سود حاصل از خرید خودرو در سامانه یکپارچه، مردم به این سامانه هجوم آوردند و سرمایه‌های سرگردان را به این سمت و سو روانه کردند.

برگزاری این مرحله از طرح فروش باعث شد بازار خودرو در وضعیت رکودی قرار گیرد. البته کمبود تقاضا تنها به این بازار ختم نشد و سایر بازارهای مالی نیز در همین وضعیت قرار گرفته‌اند.

در طرف دیگر ماجرا، خودروسازان مونتاژی بدون توجه به قیمت‌های جدید اعلامی شورای رقابت، محصولات خود را با قیمت‌های کارخانه‌ای و متفاوت با قیمت شورای رقابت در سامانه عرضه کردند و به نوعی بی‌اعتنایی خود را در مقابل شورای رقابت نشان دادند. این امر باعث شد تا بازار آزاد خودروهای مونتاژی نیز در حالت بلاتکلیفی قرار بگیرد. حال در بازار آزاد تنها فروشنده‌هایی پیدا می‌شوند که از ترس کاهش قیمت‌ها دست به فروش خودرو زده‌اند.اما خریداری در این میان یافت نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان