قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

بازگشت قیمت خودرو به کانال صعودی | قیمت خودرو در جمعه بازار امروز

قیمت خودرو پس از یک شیب نزولی، از روز چهارشنبه تغییر روند داد. اکثر خودروهای موجود در بازار تحت تاثیر اخبار منتشرشده درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو، با افزایش قیمت مواجه شدند.

بازگشت قیمت خودرو به کانال صعودی | قیمت خودرو در جمعه بازار امروز
کدخبر : 11823
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

قیمت خودرو پس از یک شیب نزولی، از روز چهارشنبه تغییر روند داد. اکثر خودروهای موجود در بازار تحت تاثیر اخبار منتشرشده درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو، با افزایش قیمت مواجه شدند.

قیمت خودرو امروز، 22 اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. اما این روند ادامه‌دار نبود و بازار مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها شد. غیبت تعدادی از خودروسازان در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه و عرضه تعداد محدودی خودرو نسبت به مرحله قبلی، یکی از عوامل بازگشت بازار به مدار صعودی شناخته می‌شود.

در طرف دیگر، وزارت صمت اعلام کرد که واردات خودروهای کره‌ای به کشور ممنوع است و در پی آن یکی از واردکنندگان اعلام کرد که نتوانسته است از اسفندماه ثبت‌سفارش انجام دهد. گرچه این خبر تکذیب شد، اما به نظر می‌رسد بازار را در بلاتکلیفی مجدد قرار داده تا قیمت‌ها مجدداً سیر صعودی به خود بگیرند.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای اخیر جهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود و تا 710 میلیون تومان پیش رفته بود، امروز 22 اردیبهشت ماه نرخ 666 میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 3 پانوراما 1401 که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز در نرخ 581 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز در نرخ 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X22 PRO  به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 ساخت 1402 نرخ 968 میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5  هیبرید ساخت 1401 اما امروز، جمعه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به خودروهای عرضه‌شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه و غیبت خودروسازانی مانند ایران خودرو، قیمت خودرو از ابتدای روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.

او افزود: به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد. چراکه ایران خودرو تا سال ۱۴۰۳ محصولی عرضه نمی‌کند و سایر خودروسازان نیز عرضه گسترده‌ای برای تنظیم بازار نخواهند داشت.

این کارشناس حوزه خودرو گفت: در طرف دیگر، بازار در رکود است و سطح معاملات به صفر رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان