قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار همه را شوکه کرد | افزایش قیمت دلار در بازار و صرافی های 20 اردیبهشتماه

قیمت دلار در دو روز گذشته به کانال بالاتر راه‌ یافته اما سیگنال‌های سیاست‌گذار و نوسان محدود کاهشی نتوانسته این اسکناس را به کانال قبل برگرداند.

قیمت دلار همه را شوکه کرد | افزایش قیمت دلار در بازار و صرافی های 20 اردیبهشتماه
کدخبر : 11771
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

قیمت دلار در دو روز گذشته به کانال بالاتر راه‌ یافته اما سیگنال‌های سیاست‌گذار و نوسان محدود کاهشی نتوانسته این اسکناس را به کانال قبل برگرداند.

روز گذشته قیمت دلار در همان کانال ۵۳ هزار تومانی ماند و نوسان کاهشی محدودی داشت. این اسکناس با قیمت ۵۳ هزار و ۱۸۴ تومان معامله شد و ۲۲۰ تومان کاهش داشت.

موضوع دلارزدایی از اقتصاد ایران و خط و نشان‌های سیاست‌گذار برای بازار ارز طی دو روز گذشته سیگنال‌هایی بود که روانه بازار شد. اما این اخبار نتوانست به عقب‌نشینی قیمت دلار از کانال ۵۳ هزار تومانی منجر شود.

معامله‌گران معتقدند بازار ارز در سال‌ها و روزهای متمادی این اخبار را به خود دیده و از آنها تاثیری نگرفته است. کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند آنچه قیمت دلار را تعیین می‌کند بخشنامه و دستور و تهدید نیست. اثر رشد نقدینگی و تورم، مهمترین دلیل هر بازاری برای رشد قیمت‌هاست.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی موضوع دلارزدایی از اقتصاد ایران محدودیت روابط تجاری کشورمان با سایر کشورها را از آنچه که اکنون است دشوارتر می‌کند. آنها می‌گویند به کارگیری چنین سیاست‌هایی توسط دولت برای مهار قیمت دلار عاملی برای پرش قیمت در ما‌ه‌های بعدی سال خواهد بود. این در حالی است که مولفه‌های موثر بر دلار تغییری نکرده و عاملی خارج از شرایط اقتصادی، بازار این ارز را به شکل دستوری مدیریت می‌کند.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا تغییری نداشت. از روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت تا امروز قیمت دلار در مرکز مبادله دلار و طلا بدون تغییر درج شد. این اسکناس با رقم ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان و دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان در سایت بازار متشکل درج شده است.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد به قیمت ۵۸ هزار و ۲۷۶ تومان رسید و نزدیک به هزار تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل نیز اسکناس یورو به قیمت ۴۶ هزار و ۶۲۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۲ هزار و ۳۸۲ تومان عرضه شد.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد با قیمت ۱۴ هزار و 750 تومان معامله شد. در همین حال دیروز مانند روزهای گذشته، قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت. حواله درهم نیز مانند روز گذشته با قیمت ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان عرضه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان