قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا با سر زمین خوردو | قیمت طلا در بازار امروز چقدر شد؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۹۸۱ دلار و ۹۹ سنت رسید.

قیمت طلا با سر زمین خوردو | قیمت طلا در بازار امروز چقدر شد؟
کدخبر : 11611
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۹۸۱ دلار و ۹۹ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه نداشته و پایین‌تر از سطح 2000 دلار در نوسان است. احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا از ارزش دلار حمایت کرده و تقاضا برای این فلز گران‌بها را پایین آورده است.

 تا حد زیادی انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس دو روزه امروز و فردا 25 واحد افزایش دهد. اما بازارها درمورد توقف این سیاست مطمئن نیستند.

 بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تقاضا برای آن را پایین می‌آورد. ارزش دلار به‌همراه سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 57 سنت معادل 0.03 درصد کاهش به 1981 دلار و 99 سنت رسید.

 حتی بحران بانکی جدید آمریکا هم نتوانسته تأثیر افزایش نرخ بهره بر قیمت طلا را از بین ببرد. بانک فرست ریپابلیک جدیدترین بانک بزرگ آمریکاست که در بزرگ‌ترین بحران بانکی آمریکا از 2008 با چالش مواجه می‌شود.

 ورشکستگی بانک‌هایی مانند سیلیکون‌ولی در ماه گذشته باعث افزایش تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن شد. اما ترس از سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا مانع افزایش قیمت این فلز گران‌بها می‌شود.

 طلا حدود سه هفته است تلاش می‌کند به سطح 2000 دلار باز گردد. اما به‌نظر می‌رسد مسیر طلا تا حد زیادی توسط سیاست‌های فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و همچنین تحولات بحران بانکی آمریکا مشخص می‌شود.

 قیمت نقره امروز با 0.48 درصد کاهش به 25 دلار 11 سنت رسید و پلاتین با 0.33 درصد کاهش 1052 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان