قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا نجومی شد | قیمت طلا در بازار امروز 8 اردیبهشت چقدر افزایش یافت؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۹۹۰ دلار و ۷۳ سنت رسید.

قیمت طلا نجومی شد | قیمت طلا در بازار امروز 8 اردیبهشت چقدر افزایش یافت؟
کدخبر : 11523
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از رویترز، اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا نتوانست احتمال یک افزایش دیگر در نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را در هفته‌ آینده کاهش دهد و بدین ترتیب ارزش دلار افزایش یافته و قیمت طلا را در روز پنجشنبه پایین آورد.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1990 دلار و 73 سنت رسید.

 اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده‌است. اما بازارها بر تورم که بالاتر از حد پیش‌بینی‌ها بودi تمرکز کرده‌اند.

 بدین‌ترتیب تمایل سرمایه‌گذاران به دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

 درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود. اما سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا در بالا بردن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 بازارها 87 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس اوایل ماه مه 25 واحد افزایش دهد. سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

 اما نگرانی درمورد بخش بانک‌داری آمریکا به‌دنبال مشکلات به‌وجودآمده برای بانک فرست ریپابلیک تا حدی از قیمت طلا حمایت کرده‌است.

 با وجود این‌که بالا رفتن نرخ بهره به ضرر طلاست، اما می‌تواند تا حدی به نفع این فلز گران‌بها هم عمل کند چون احتمال یک بحران بانکی دیگر را افزایش می‌دهد.

 قیمت طلا در اوج بحران بانکی در اواسط آوریل تا 2048 دلار و 71 سنت بالا رفت.

 قیمت نقره امروز با 0.04 درصد افزایش به 25 دلار و 22 سنت رسید و پلاتین با 0.12 درصد کاهش 1082 دلار و 71 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان