قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

ریزش شدید قیمت طلا در بازار امروز | زمان طلایی برای خرید طلا

نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، تمایل برای خرید طلا را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش قیمت آن شده است.

ریزش شدید قیمت طلا در بازار امروز | زمان طلایی برای خرید طلا
کدخبر : 11436
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، تمایل برای خرید طلا را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش قیمت آن شده است.

به نقل از رویترز، اظهارات سخت‌گیرانه مقامات فدرال رزرو و احتمال بالا رفتن مجدد نرخ بهره باعث شده است این فلز گران‌بها دو هفته متوالی کاهش قیمت را تجربه کند.

با توجه به این‌که بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک فلز سرمایه غیرسودده را افزایش می‌دهد، تمایل برای خرید آن ازسوی سرمایه‌گذاران پایین می‌آید، این عامل باعث شده است طلا از سطح ۲۰۰۰ دلار پایین‌تر بیاید و ارزش دلار افزایش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۹۸۰ دلار و ۷۷ سنت رسید.

دو هفته کاهش پیاپی قیمت طلا پس‌از افزایش قیمت آن تا یک رکورد جدید صورت گرفت که بیشتر نتیجه تقاضا برای آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن به‌دنبال بحران‌های بانکی و احتمال رکود در سال جاری میلادی بود.

ترس از رکود اقتصادی مخصوصاً با افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت خواهد کرد.

بازار‌ها ۹۰ درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۲۵ واحد در اجلاس هفته آینده افزایش دهد، این بانک اعلام کرده روند افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن متوقف خواهد شد، اما بازار‌ها احتمال یک افزایش ۲۵ واحدی دیگر را در ماه ژوئن می‌دهند.

بسیاری از مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند نرخ بهره با توجه به رشد تورم به بالاتر از هدف بانک مرکزی، همچنان افزایش خواهد یافت و بانک‌های مرکزی سایر مناطق دنیا از جمله بانک مرکزی اروپا و استرالیا هم از افزایش دوباره نرخ بهره خبر داده‌اند. هر گونه شرایط سخت‌گیرانه پولی در دنیا بر قیمت طلا فشار می‌آورد.

قیمت نقره امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۱۷ سنت رسید و پلاتین با ۲.۱۵ درصد کاهش ۱۱۰۲ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان